To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Terios - Boczne uderzenie kołem

DJXXX - 2021-01-27, 21:13
Temat postu: Boczne uderzenie kołem
Witam.
Jak w temacie,na śniegu ściągnęło mnie na krawężnik, uderzyłem prawym tylnym kołem zdawałoby się że stosunkowo lekko, ale koło zaczęło bić. Zrobiłem zamianke na zapas ale dalej biło ( uderzona felga sprawdzona na wyważarce miała tylko lekkie skrzywienie. Wyciągnąłem więc półoś i okazało się że łożysko ma boczny luz około 3 mm. Wymieniłem więc łożysko ale po wymianie łożyska koło dalej bije. Odkręciłem więc ponownie koło i pomierzyłem piastę. Mierzyłem linijką więc niezbyt dokładnie ale wyszedł luz około 4 mm. Czy możliwe jest że skrzywiła się półoś lub Piasta i czy jest to do naprawienia czy tylko do wymiany?

Joki - 2021-01-27, 22:17

Cytat:
Czy możliwe jest że skrzywiła się półoś lub Piasta i czy jest to do naprawienia czy tylko do wymiany?

Jasne, że to możliwe. Nie wiem jak jest skonstruowane tylne zawieszenie w Teriosie ale może nawet skrzywić się belka przy mocowaniu piasty i wtedy cała belka się wymiany.

hunter - 2021-01-29, 20:10

Na YT jest taki filmik, o konwersji tylnych hamulców na tarczowe. Robią tam dość mocną wiwisekcję włącznie z wyciąganiem półosi. Może to Ci jakoś pomoże ze zobrazowaniem całości...
Zamiast mierzyć linijką kup sobie przyrząd do mierzenia bicia tarcz i piast -- nie kosztuje dużo, a jak dobrze pomierzysz i zdiagnozujesz, to ostatecznie zaoszczędzisz.

DJXXX - 2021-02-01, 11:05

Znalazłem na Amayama taką półoś ale do toyoty rush i oni nie są pewni czy to to samo do daihatsu. Mojego vin ich system nie odnajduje. Ma ktoś numery toyotowskie tego ?oni mają dostępne półosie o dwóch numerach : shaft,rear axle,RH : 42311-B4010 , i 42311-B4030.
Joki - 2021-02-01, 16:27

Cytat:
Mojego vin ich system nie odnajduje. Ma ktoś numery toyotowskie tego ?oni mają dostępne półosie o dwóch numerach : shaft,rear axle,RH : 42311-B4010 , i 42311-B4030.

Trzeba sprawdzić w MicroCat. Na ten moment tylko w Agmarze spróbuj uprosić

DJXXX - 2021-02-01, 17:35

Ktoś tutaj na forum miał dostęp do microcat ale nie kojarzę kto :(
Joki - 2021-02-01, 21:54

Od lat go nie ma. Przepadł bez wieści.
Mam jakąś instalkę MicroCat ale nie uruchamia się o instalacji. Sypie błędami.

DJXXX - 2021-02-02, 12:07

Szkoda :(

Znalazłem takie coś w sieci :
http://www.euro4x4parts.c...2311-B4010.html

Wiec porównując to z Amayama to chyba będzie ok ... ?

https://www.amayama.com/e...08-r-3290/2/120

hunter - 2021-02-02, 19:34

A tak z ciekawości chciałbym zapytać, dlaczego nie używka?

Problem z zagranicą może być związany z wagą, a w konsekwencji z kosztem transportu. Dodatkowo, może warto zapytać o cenę w Toyocie?

DJXXX - 2021-02-02, 19:55

Za używkę wołają 700zł, nie ma w czym wybierać i nie wiadomo co się kupi. Za prostowanie wołają 450zł z zaznaczeniem że nie będzie to idealnie wyprostowane.Nowy oryginał z przesyłką z Japonii - 1200zł. Ceny Aso Toyoty Polska zabijają. 2 lata temu pytałem u nich o simmering skrzynki rozdzielczej i zawołali 70zł, dwa tygodnie oczekiwania. Zamówiłem w Amayama za 35 zł z przesyłką i po PIĘCIU dniach miałem u siebie.

Toyota Aso zawołała 1600zł za półoś,realizacja około połowy marca.
Co do upewnienia się zgodności numerów Daihatsu i Toyoty, Agmar odpowiedział że nie udziela takich informacji, przynajmniej uczciwie mówiąc że na czymś takim właśnie zarabiają - u nich półoś kosztuje 1750zł,o czas realizacji już nie pytałem.
Zgodność numerów za to potwierdził mi francuski sklep " euro4x4parts " wyjaśniając mi też dokładnie dlaczego są różne numery tych półosi czyli: Daihatsu wprowadzało w miarę upływu lat różne numery części zmieniając końcówki numerów ale to wszystko jest to samo.
Trochę przykro że we własnym kraju nie uzyska się podstawowych informacji w tego typu sprawach a dla obcokrajowców jest to normalne i Bez oporu informują o czymś takim...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group