To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

YRV - Klima a spadek mocy, wentylator chłodnicy i zużycie oleju

Arek74 - 2016-07-08, 16:51

doczepię się do tematu co by nie tworzyc nowych, mianowicie:

1. po włączeniu klimy tez odczuwacie mocny spadek mocy?


2. dosyć często się włącza wentylator....kilka dni autem jeździł mój brat, który trochę się zna na mechanice samochodowej, i stwierdził, że to trochę niepokojące jest

3. czy wasze YRV mocno piją olej? w moim po zrobieniu 8K olej ledwo lizał bagnet

Darek - 2016-07-08, 19:45

przy LPG trochę więcej zużywa oleju, ale przy benzynie nie powinien brać oleju. Sprawdź uszczelkę pod korkiem miski olejowej czy nie przecieka.
Joki - 2016-07-08, 21:22

Ależ trzeba tworzyć nowe tematy bo się bałagan robi. Zaraz wydzielę i tak.
Ad.1. W N/A odrobinkę ale to odrobinkę odczuwalne było. W Turbo nic nie czuć.
Ad.2. Co to znaczy dosyć często?
Ad.3. N/A nie pił prawie wcale. Turbo zużywa od max do min na bagnecie akurat między wymianami. Po 8tys. km. to zdecydowanie za dużo.

Charadowicz - 2016-07-08, 21:34

Ad 2. To podobnie jak u mnie (silnik 1,3 ) przy staniu w ciepły letni dzień np. na światłach, w korku włącza się wentylator na chwilę. Myślę, że to normalne przy tak małej chodnicy, gorzej jakby się nie włączał.
Arek74 - 2016-07-13, 21:19

Joki napisał/a:
Ależ trzeba tworzyć nowe tematy bo się bałagan robi. Zaraz wydzielę i tak.
Ad.1. W N/A odrobinkę ale to odrobinkę odczuwalne było. W Turbo nic nie czuć.
Ad.2. Co to znaczy dosyć często?
Ad.3. N/A nie pił prawie wcale. Turbo zużywa od max do min na bagnecie akurat między wymianami. Po 8tys. km. to zdecydowanie za dużo.


1. u mnie jest to mocno odczuwalne, normalnie brakuje mocy, i ta moc jakby falowała, raz jej brak czuć jakby mniej a za chwilę jakby mocniej

z klimą byłem na sprawdzeniu u fachowców od klim, dobili czynnika bo było go mało, parametry OK - ale i tak ta klima słabo chłodzi, jak jest u Was?

2. to często w mojej opinii n ie jest często....nie bardzo wiem o co chodziło bratu

3. nie ma żadnych wycieków.....może po prostu ten typ tak ma?
dodam, że ja jeżdżę bardzo agresywnie, w mojej jeździe często obroty są rzędu 6000....i spalanie non stop 7,5-8.0

Joki - 2016-07-13, 21:45

Arek74 napisał/a:
...
3. nie ma żadnych wycieków.....może po prostu ten typ tak ma?
dodam, że ja jeżdżę bardzo agresywnie, w mojej jeździe często obroty są rzędu 6000....i spalanie non stop 7,5-8.0

Przy takim stylu jazdy zużycie oleju ma prawo być duże.
Jeździłem kiedyś CR-V II gen. Jeśli jeździło się spokojnie w okolicach 3krpm. to zużycie oleju nie było w ogóle widoczne.
Jeśli butowało się bez przerwy i często do odcinki to między wymianami, silnik zużywał cały olej widoczny na bagnecie.

Arek74 - 2016-07-14, 05:53

no i to tłumaczy zużycie oleju :mrgreen:
ale nie umiem sobie odmówić takiej jazdy 8-)

pytanie, jak ten silnik długo to wytrzyma.....


odpiszcie jeszcze proszę, jak u was chłodzi klima

Joki - 2016-07-14, 22:09

U mnie, kiedy kupiłem Turbo cztery lata temu chłodziła super. Zbiegiem lat czuć lekkie osłabienie ale daje radę. Pewnie czynnika powoli ubywa?
DETT - 2016-07-15, 17:10

Jeśli ubywa czynnika z klimy to jest nieszczelność. Nie ma rady. To jest zamknięty układ. Czy do lodówki w domu dobija się czynnik? Nie. Chyba że się popsuje/rozszczelni.

Jeśli praca silnika staje się nierówna podczas obciążenia go dodatkowo klimą, to może być problem z elektro-sprzęgłem sprężarki. Czasem jest tak, że co chwila się załącza i odłącza, stąd skoki w obciążeniu. Miałem tak w Fordzie matki do momentu aż sprzęgiełko przestało wogóle załączać klimę.

Arek74 - 2016-07-15, 19:07

DETT napisał/a:
Jeśli ubywa czynnika z klimy to jest nieszczelność. Nie ma rady. To jest zamknięty układ. Czy do lodówki w domu dobija się czynnik? Nie. Chyba że się popsuje/rozszczelni.

Jeśli praca silnika staje się nierówna podczas obciążenia go dodatkowo klimą, to może być problem z elektro-sprzęgłem sprężarki. Czasem jest tak, że co chwila się załącza i odłącza, stąd skoki w obciążeniu. Miałem tak w Fordzie matki do momentu aż sprzęgiełko przestało wogóle załączać klimę.



czy to może być powodem słabej wydajności klimy?

DETT - 2016-07-16, 20:40

Jak najbardziej. Jeśli elektrosprzęgło zapina i odpina co chwila, to tak jakbyś chciał zdmuchnąć wszystkie świeczki na torcie zasłaniając i odsłaniając sobie usta ręką.
Może się to sprzęgiełko też ślizgać, podobnie jak normalne sprzęgło silnik-skrzynia.

Arek74 - 2016-07-18, 22:35

dzięki

jakie są orientacyjne koszty naprawy?

iść z tym do mechanika czy gościa od klimy?

DETT - 2016-07-19, 18:17

Najlepiej zacząć od warsztatu specjalizującego się w klimatyzacjach.
Koszt? Hm... Trudno jednoznacznie określić. W Fordzie Focusie Mk1 naprawa/regeneracja/wymiana elektrosprzęgła miała kosztować minimum 300zł. Taniej można kupić używaną sprężarkę z gwarancją rozruchową. Do tego dochodzi jeszcze koszt ściągnięcia starego czynnika przed demontażem i ponowne nabicie klimy po montażu - minimum 100zł. Choć słyszałem o magikach co potrafią te sprężarki regenerować bez rozszczelniania układu. :D
Koszy w Daihatsu mogą być wyższe, bo raczej takie sprężarki nie leżą hałdami na szrotach...

Joki - 2016-07-19, 21:07

Jakby co to mam na zbyciu sprężarkę z Trevis-a ale nie wiem czy to taka sama?
Arek74 - 2016-07-20, 07:49

koledzy, dzięki za pomoc

Joki, trzymaj ją ;-)

mam problem tylko z czasem....ale podjadę do warsztatu....tylko za cholerę nie wiem kiedy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group