To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Wymiana uszczelki pod głowicą?

rutrap - 2016-07-17, 21:53
Temat postu: Wymiana uszczelki pod głowicą?
Witam wszystkich forumowiczów, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Siriona M1. Kupiłem od kuzyna, wymieniłem w nim tarczę sprzęgła i pasek rozrządu. Wymieniłem także olej i autko jeździło aż miło. Ostanio wypadła mi dziura w środkowym tłumiku więc i on jest do wymiany.

Kilka dni temu miałem przyjemność wyskoczenia nim po kolegę na lotnisko w Krakowie. Nie przekraczałem 130, a większość jazdy to 120, nie testowałem ile pojedzie bo mnie to nie kręci. Sirion przejechał dystans około 260 km praktycznie cały czas autostradą i nic nie sygnalizował przez całą drogę tam i z powrotem.

Następnego dnia wsiadłem do niego i zapaliła się kontrolka oleju, wysiadłem i sprawdziłem i okazało się że bagnet suchutki ;( Dodatkowo okazało się że w płyn chłodniczy dość mocno zapaprany olejem właśnie. Wszyscy właściwie z marszu po tych objawach stwierdzili, że uszczelka głowicy do wymiany.

Poszperałem w necie, popytałem i natrafiłem na jeszcze jedną możliwość a mianowicie rozszczelnienie chłodnicy oleju. Problem w tym, że nie bardzo wiem gdzie ta chłodnica może się znajdować. Czy ktoś może mnie oświecić?

Przyznam się szczerze, że złapałem się tego jak tonący brzytwy, bo ceny za wymianę uszczelki są bliskie tego co za autko dałem ;(

Joki - 2016-07-18, 13:38

Nie ma tam żadnej chłodnicy oleju. W tak tanich autkach takie naprawy są nieopłacalne. Sprawny silnik można kupić pewnie taniej?
Majonez pod korkiem chłodnicy jest czy czysto? Spaliny puszcza do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego?
Bo jeśli nie to może być zbieg okoliczności. Te silniki lubią brać olej po większym przebiegu i wyższych obrotach. Być może to tylko uszczelka kolektora dolotowego? Jest tam kanał wodny i króciec obiegu chłodziwa...
Pozdrawiam.

soiret - 2016-07-18, 16:46
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
Ale jak kolega pisze ,że bagnet suchutki to przy jeździe nie było dymu przy silniku ,bo jeśli zbyt mało oleju to silnik dostanie gorączki i można ,go zatrzeć i po sprawie wtedy .W takiej sytuacji jeśli chcesz mieć auto to nawet na całkowitym odludziu już się nie jedzie takim autem.
rutrap - 2016-07-18, 19:58
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
Dzieki za odpowiedzi!

soiret napisał/a:
Ale jak kolega pisze ,że bagnet suchutki to przy jeździe nie było dymu przy silniku ,bo jeśli zbyt mało oleju to silnik dostanie gorączki i można ,go zatrzeć i po sprawie wtedy .W takiej sytuacji jeśli chcesz mieć auto to nawet na całkowitym odludziu już się nie jedzie takim autem.


No tak zgadza się, że się nie jeździ ale olej najwidoczniej był bo kontrolka się nie świeciła, właściwie nic nie wskazywało w trakcie jazdy, że coś jest nie tak. Jak tylko mi kontrolka wskazała brak oleju na drugi dzień to nie jeździłem nim. Dolałem oleju i silnik chodzi (weszło coś koło 1,6l może 1,7l oleju), nie słychać pogorszenia pracy, żadnego klekotania itd, więc chyba nie zatarłem. Wskazówka temperatury też by coś pokazała, chyba, że czujnik walnięty, ale ani drgnęła, podnosząc się tylko do pewnego poziomu.

Joki napisał/a:
Majonez pod korkiem chłodnicy jest czy czysto? Spaliny puszcza do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego?


Majonezu nie ma, pływają oka z olejem jak w rosole. Silniki różnie chodzą, na allegro widziałem teraz 2 za 600 i za 500 ale to też loteria, choć i ku takiemu rozwiązaniu się skłaniam. W jaki sposób można sprawdzić taki silnik? Sprawdzę tą uszczelkę o której piszesz a potem wymienię płyn w chłodnicy i pewnie dalej będę jeździł. Za autko dałem 1500zł naprawa coś koło 800-1000zł jak mi powiedzieli w jednym warsztacie jeśli to tylko uszczelka głowicy, razem z planowaniem.

Joki - 2016-07-18, 20:36
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
soiret napisał/a:
Ale jak kolega pisze ,że bagnet suchutki to przy jeździe nie było dymu przy silniku ,bo jeśli zbyt mało oleju to silnik dostanie gorączki i można ,go zatrzeć i po sprawie wtedy .W takiej sytuacji jeśli chcesz mieć auto to nawet na całkowitym odludziu już się nie jedzie takim autem.

Sam tak kiedyś jeden EJ-VE przegrzałem. Nie sprawdziłem poziomu oleju przed podróżą a później 140 na autostradzie przez całą Polskę.
Później palił, jeździł, działał świetnie a jednak mam go w kartonie, w garażu.
;)

Joki - 2016-07-18, 20:40
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
rutrap napisał/a:
...pływają oka z olejem jak w rosole...

No to wszystko jasne. Myślę, że go przegrzałeś tak jak ja kiedyś. One są na to wrażliwe. Od max do min poziomu jest może z 0,3l. oleju. Łatwo przegapić i załatwić przegrzewając.

soiret - 2016-07-18, 21:03
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
Warto przemyśleć czy kupić silnik ,bo może być taki sam jak masz a jak kupisz to dochodzi transport ,montaż w warsztacie ,wymiana oleju w nim , pasków płynu do chłodnicy no i najważniejsze rozrządu,bo chyba nie wstawiłbyś takiego jak sprzedali ze starymi paskami i rozrządem .Używany silnik to wielka niewiadoma .A po co być kamikaze .
rutrap - 2016-07-18, 22:32

Ehhhh, to co wobec tego radzicie? Czy w ogóle da się coś zrobić?
soiret - 2016-07-18, 23:14
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
rutrap napisał/a:
Ehhhh, to co wobec tego radzicie? Czy w ogóle da się coś zrobić?
decyzja należy zawsze do tego kto za to wszystko płaci .Mogę tylko powiedzieć ,że ja zapewne bym naprawił wychodzę z założenia ,że to mniej stresujące jak ryzyko zakupu silnika używanego .
rutrap - 2016-07-18, 23:47
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
soiret napisał/a:
decyzja należy zawsze do tego kto za to wszystko płaci .Mogę tylko powiedzieć ,że ja zapewne bym naprawił wychodzę z założenia ,że to mniej stresujące jak ryzyko zakupu silnika używanego .


Czyli wymiana uszczelki pod głowicą? Zawory? Na co jeszcze zwrócić uwagę oddając mechanikowi?

soiret - 2016-07-19, 19:47
Temat postu: Re: Wymiana uszczelki pod głowicą?
rutrap napisał/a:
soiret napisał/a:
decyzja należy zawsze do tego kto za to wszystko płaci .Mogę tylko powiedzieć ,że ja zapewne bym naprawił wychodzę z założenia ,że to mniej stresujące jak ryzyko zakupu silnika używanego .


Czyli wymiana uszczelki pod głowicą? Zawory? Na co jeszcze zwrócić uwagę oddając mechanikowi?

Przede wszystkim dogadaj się z nim co do ceny by nie popaść w nadmierne koszty .A co do zrobienia to najpierw trzeba zajrzeć do środka i mówić co jest do zrobienia.

Joki - 2016-07-19, 21:05

Mam na zbyciu sprawny silnik ale jest zamontowany w aucie i nie mam go jak i kiedy demontować.
rutrap - 2016-07-19, 21:25

Co do kosztów, to nie wiem co to znaczy nadmierne? Czy ten 1000zł za wymianę uszczelki to dużo czy mało? Z tego co czytałem wymiana uszczelki wiąże się z wymianą innych uszczelek, paska rozrządu, szpilek, planowaniem itd cena tego co wymieniłem to już całkiem spora kwota a do tego dochodzi jeszcze robocizna.

Jasne, że najpierw poproszę o diagnozę, ale z tego co dzwoniłem po różnych mechanikach to każdy skłaniał się ku uszczelce.

Patrząc na ceny tych samochodów w podobnym stanie to nawet jeśli dołożę tego 1000 to i tak jestem do przodu.

No cóż w tej chwili i tak pozostaje mi czekać bo obecnie ciężko znaleźć mechanika, który zrobiłby to na dniach, najwcześniej znalazłem na przyszły tydzień. Na razie auto stoi, boję się go ruszać żeby czegoś poważniej nie spierniczyć. Dam znać jak już się dowiem dokładniej co i jak, ile kosztowała naprawa itd.

Joki napisał/a:
Mam na zbyciu sprawny silnik ale jest zamontowany w aucie i nie mam go jak i kiedy demontować.


Jeśli możesz podać ile chcesz za niego to się odezwę jeśli naprawa okaże się zbyt kosztowna.

Joki - 2016-07-20, 07:49

Za 500zł oddam bo mi tylko zawadza ale autko stoi pod Białymstokiem i nie mam jak go wyjąć.
Może na jesień dopiero się tym zajmę?

katowice174 - 2016-07-20, 20:14

Witam serdecznie

i ja sie podłacze do tematu gdyz jestem posiadaczem siriona m1 i co nieco wiem na jego temat :)
gdy go kupiłem to dosłownie brał mi 1litr oleju na 200km!!! co sie okazało pierscienie do wymiany i uszczelniacze zaworowe... ale łatwo sie kapnac czy to pierscienie lub uszczelniacze bowiem towarzyszy temu czarny dym z rury wydechowej... jezeli to faktycznie uszczelka pod głowica to raczej powinno byc masełko pod korkiem oleju czy zbiorniczka wyrównawczego ale nie jest to regóła i wcale nie musi go byc, nie wiem kolego skad takie ceny wymiany uszczelki pod głowica bo u mnie mechanik skasował 300zł + uszczelka oczywiscie za planowanie głowicy dodatkowo trzeba dac 600-800zł ale nie zawsze jest to konieczne i wystarczy wymienic sama uszczelke. Ja ogólnie w swojego siriona zainwestowałem ogółem 5.500tyś w 1.5roku wchodza w to hamulce i zawieszenie... owszem mogłem taniej kupic używany silnik za 500zł ale to jest kupowanie kota w worku i bał bym sie a tak wyremontowalem swój silnik i teraz wiem czym jezdze :) zatem jezeli moge doradzic to napraw sobie kolego swój silnik i bedziesz pewny co masz porobione... korzystając z okazji to mam pytanko wie ktoś może jak ustawić kąt zapłonu w sirionie m1 1.0 43kv?? :-P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group