To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Terios - Zbyt duża dawka paliwa w 1.5

arsene - 2021-05-25, 20:15
Temat postu: Zbyt duża dawka paliwa w 1.5
Witam
Mam dwa terioski (1.3 i 1.5) i w jednym mam problemik - kopci. Udąłem się na analizator spalin i wychodzi na to, że ma zbyt dużą dawkę paliwa i nie spala paliwa. Wymieniłem obydwie sondy i nic się nie zmieniło. Podczas podgladu komputerem wychodzi, że druga sonda robi korekcję wtrysku od 69 do 84%. Trochę dużo. Jeszcze zamówiłem listwę wtryskową i podmienię ale prawdę mówiąc pomysły mi się skończyły.
Ktoś miał podobną akcję? A moze ktoś zna super eksperta od teriosa? U mnie znajomi mechanicy patrzą na ten samochód jakby był z Marsa. Acha silnik 1.5 105 KM.

Joki - 2021-05-26, 06:26

Z jakiego powodu wymieniałeś sondy? Jak dokładnie pracują? Jakie są kody usterek generowane przez ECU?
arsene - 2021-05-26, 22:25

Nie ma żadnych błędów. Korekcja paliwa na drugiej sondzie była praktycznie stała i zmieniała się w granicach 69-70%. Porównywałem w drugim teriosie i tam korekcja na drugiej sondzie jest max 40% na wolnych obrotach i rośnie dopiero jak sie doda gazu, tu czy na wolnych czy na wysokich jest od 69-70.
Konsultowałem to z kolegami mechanikami mającymi większe doswiadczenie ode mnie. Obaj kazali wymienić pierwszą sondę. Drugą wymieniłem jak nie było różnicy na pierwszej. Skutek taki, że korekcja na wolnych obrotach spadła do 65 %, kolor dymu zmienił się z czarnego na biały. Czuć paliwo w wydechu. Jeszcze co dziwne, bardzo długo pracuje na ssaniu, ma podwyższone obroty. Drugi terios dużo krócej.

Joki - 2021-05-27, 06:41

Wydaje mi się że zaczynasz od końca. Przyczyny trzeba szukać w zbyt dużej ilości paliwa dawkowanego przez ECU. Z tych objawów najpierw sprawdziłbym czy czujnik temperatury pokazuje właściwe wyniki i czy jego obwód nie jest uszkodzony. W dalszej kolejności czujnik podciśnienia i jego obwód. Przyczyną jest raczej niewłaściwy odczyt któregoś parametru mającego wpływ na skład mieszanki generowany przez ECU a nie usterka elementów wykonawczych.
arsene - 2021-05-27, 09:05

Czujnik temperatury powietrza, silnika pokazuje właściwą temperaturę, czujnik ciśnienia też. Sonda nr 1 jest elementem korygującym a nie wykonawczym. Sonda nr2 teoretycznie powinna być elementem pomiarowym a faktycznie robi tu najwięcej. Po odpaleniu kłęby dymu , po rozgrzaniu niewielki dymek a przy dodawaniu gazu wiekszy. Cały czas leje się woda z wydechu. Ale to nie jest zapach spalonego płynu, zresztą płynu nie ubywa. Świece delikatnie okopcone.
Joki - 2021-05-27, 18:57

Mam na myśli czujnik temperatury silnika. Wykonawcze elementy to np. wtryski a nie sonda. Zobacz schemat blokowy układu zasilania w paliwo. Sondy są w porządku. Szukasz od końca.
arsene - 2021-05-30, 23:27

Znam zasadę działania, schematów blokowych uczyłem się ponad 30 lat temu. Nie szukam od końca. Sonda lambda służy do korekcji mieszanki paliwa i powietrza. Najpierw pojechałem na analizator spalin, potem sprawdziłem parametry wejściowe temperatury powietrza, silnika, dopiero po tym zacząłem się przygladać dla lambd. Pierwsza pracuje we właściwych parametrach, druga ma zbyt niskie napięcie. Po wymianie pierwszej nic się nie stało, po wymianie drugiej nieznacznie zmienila się korekcja, napięcie nieco wzrosło i kolor dymu zmienił się z czarnego na biały. Jakby coś to płynu nie ubywa.
arsene - 2021-06-07, 22:34

Jednak to była druga sonda. Po wydmuchaniu wszystkiej wody z wydechu przestało kopcić na biało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group