To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - 1.5 - obroty silnika

Bartek169 - 2022-05-11, 06:46

Hej! Nie chciałem zakładać nowego wątku.

Mam pytanie do was o to czy są 2 czujniki temperatury w Sirionke 1.5 3SZ-VE. Mam dziwną sytuację że ssaniem w tym aucie. Silnik działa na ssaniu do osiągnięcia 80 stopni. Sprawdziłem kiedy otwiera się termostat i właśnie przy około 80-82 stopniach. Więc czujnik temperatury i termostat są sprawne, ale czy jest jeszcze jeden czujnik temperatury, który daje sygnał na sterownik silnika? Albo jest możliwość, że czujnik temperatury, który jest przy termostacie jest uszkodzony pomimo dobrych wskazań temperatury?

Dodam, że wymieniłem wszystkie węże podciśnienia na nowe. Nowa uszczelka kolektora dolotowego.

Dziękuję za pomoc 😉

Joki - 2022-05-11, 08:09

Skąd w ogóle wiesz, że do 80st.C. działa na ssaniu? Co jest właściwie problemem?
Czujnik temperatury silnika jest w głowicy. Jest jeszcze czujnik temperatury powietrza w dolocie, za filtrem.
Wstawiam wszystko, co może się przydać.

Joki - 2022-05-11, 08:10

Mogę jeszcze wstawić schemat elektryczny całego układu czy tez fragmentów dotyczących regulacji wolnych obrotów.
Bartek169 - 2022-05-11, 09:34

Bardzo dziękuję za schematy! Świetne ułatwienie pracy.
Wiem, że się wyłącza przy 80 stopniach bo na komputerze to sprawdzam. Osiągnie dana temperaturę i nagle się uspokaja. Ciekawe zajście powiem szczerze...

Wymieniłem czujnik temperatury powietrza w dolocie, ale nic nie pomogło. Czujnik był nowy firmy Facet

Co do tego schematu regulacji wolnych obrotów to poproszę👍 może to coś z tym jest nie tak

Bartek169 - 2022-05-11, 09:37

Problemem jest praca na długim ssaniu. Jak się nagrzeje do 80 st. C jest już normalnie.
Bartek169 - 2022-05-13, 19:22

Joki, Jak byś miał chwilę to proszę wrzuć ten schemat dotyczący regulacji obrotów ok😉 Dzięki
Joki - 2022-05-13, 20:32

Wybacz, nie mam kiedy teraz szukać. Mam trudny okres w życiu. Ta serwisówka jest za darmo na sieci. Poszukaj dobrze albo daj e-mail.
Tak BTW: skąd pomysł, że to nieprawidłowe, że ssanie wyłącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej?

Bartek169 - 2022-05-14, 19:37

Ogólnie to moje pierwsze auto z tak długim ssaniem...i tak wysokim. Około 1700obrotow. Wymieniłem przewody podciśnienia, uszczelkę kolektora dolotowego i uważam, że to jakaś regulacja czy coś jest do zrobienia bo jak osiągnie temperaturę 80 stopni to od razu chodzi idealnie. Trochę już mi brak pomysłów i dla tego szukam podpowiedzi.

Co do Tego schematu to będę wdzięczny za pomoc. I życzę powodzenia w rozwiązaniu tej sytuacji. Cieszę się, że znalazłeś czas na pomoc

Bartek169 - 2022-05-14, 19:40

Ogólnie auto nie nagrzewa się bardziej niż 80 stopni. Nie powinien pracować na 90?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group