To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Cuore - L251 Nowy nabytek i problemy.

Joki - 2016-11-06, 14:37

Czujnik temperatury to taki grzybek z wsuniętą wsuwką. Jest od przodu auta w bloku silnika. Widać na wierzchu. W starej wersji z metalowym kolektorem jest jak na dłoni. W nowszej pokrywa zaworów jest zintegrowana z filtrem i trochę zasłania ale powinieneś znaleźć.
Coś takiego:

Wsuwka bardzo słabo się trzyma. Łatwo niechcący zsunąc.

robert197648 - 2016-11-06, 16:23

Czujnik chyba sprawny kontrolka normalnie gaśnie, górna rura gorąca,chłodnica grzeje.Chciałem odpowietrzyć układ odkręciłem korek chłodnicy baniek powietrza nie widać płyn zaczęło wypychać z chłodnicy.Po zgaszeniu silnika dolna rura gorąca.Jakieś sugestie co sprawdzić dalej ?
soiret - 2016-11-12, 22:18

robert197648 napisał/a:
Problem kapania rozwiązany (zmieniony kolektor+uszczelka) Lecz pojawił się nowy :cry: Woda gotuję się w chłodnicy po około 20min pracy silnika na postoju spod maski wydobywają się kłęby pary z pod korka chłodnicy.O dziwo wiatrak się nie włącza.Wie ktoś gdzie w tym silniku jest czujnik temp i termostat ? bo za cholere te nie mogę znależdz :-D



termostat podpisany gdzie się znajduje

robert197648 - 2016-11-13, 18:23

Dzięki za schemacik.Już wszystko sprawdziłem termostat sprawny ładnie otwiera zamyka.Czujnik temperatury niby też wiec już ręce opadają przy tym :-(
Podłączyłem pod kompa gdy temperatura dojdzie do ok 91 stopni zaczyna parować spod korka przy 98st załącza sie wentylator i zbiją ja do 90 i tak w kółko.Wypłukałem pod ciśnieniem układ chłodzenia, nie ma wycieków,sprawdziłem też tym preparatem na uszczelkę głowicy płyn koloru nie zmienia wiec chyba ok.

Joki - 2016-11-13, 19:47

Może to spaliny a nie para? Może nadal gdzieś jest przedmuch?
robert197648 - 2016-11-13, 22:07

Spaliny własnie nie bo jak pisałem sprawdzałem testerem na obecność CO2.Jak nabierze temperatury zaczyna dokładnie spod korka wydobywać się coraz więcej pary.
Joki - 2016-11-13, 23:44

Może korek po prostu nieszczelny? W układzie jest ciśnienie, kiedy jest nagrzany. To by się zgadzało.
Mam zbędny korek. Oddam gratis jak chcesz.

robert197648 - 2016-11-14, 22:49

Wiesz też się zastanawiam nad tym korkiem :-D bo cholera wie co może być????? gdyby było za mocne ciśnienie (mocno gotowało ) to wywaliłoby do wyrównawczego a tu nic.A korek chętnie przygarnę jak tobie nie potrzebny.
Sławek - 2017-06-01, 15:01

Lekko zmienie temat. Tydzień temu kupiłem Cuore L251. Samochód cacy, ale do wymiany czujnik świateł stop. I tu jest problem. Zaden sklep tego nie ma, sklepy w necie też nie mają. Gdzie się zaopatrujecie w takie drobiazgi?
Joki - 2017-06-01, 16:05

Takie drobiazgi zwykle pasują z innych aut albo z demontażu.
Mam jakby co tylko musiałbym wykręcić z wraku Trevis-a.

Sławek - 2017-06-01, 18:26

Autoelektryk dał mi szrot z jakiejś Mazdy. Sprawdze wieczorem czy pasuje. Dzięki za propozycje, bede miał to na uwadze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group