To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Materia - Materia

CooMen - 2016-10-19, 22:12
Temat postu: Materia
Witam , a zarazem pytam , jak podoba się fanom Daihatsu model Materia ?
Joki - 2016-10-19, 22:28

Podoba się. Nawet bardzo tylko cenę trzyma niewspółmiernie do oferowanych zalet. To bliźniak Siriona, następca YRV a cenią się jakby był modelem klasę wyżej.
Arek74 - 2016-10-20, 12:33

mi się bardzo podoba wizualnie, w środku nie siedziałem, a ciekawy jestem ergonomiki, komfortu, wyposażenia
Materia to chyba bliźniak Cube'a ?

następca YRV, ale całkiem inne auto, i chyba sporo większy


ceny zaczynają się od około 11K
np. taka.....
http://allegro.pl/show_it...5352726#thumb/4
Ceny na mobile.de od 16k do nawet 56k

zaskoczony jestem faktem, że z ogłoszeń jakie są aktualnie na otomoto, tylko jedna Materia jest ze skrzynią automatyczną...a tylko taką bym kupił...gdybym miał kupić...na mobile.de jest dostępnych 28 sztuk, wszystkie z manualną skrzynią.....jak na autko miejskie to dziwne

Joki - 2016-10-20, 18:08

Cło trzeba doliczyć. Stąd ta cena. Szwajcaria nie jest w UE.
Ceny zaczynają się realnie od 15 tys. podczas gdy bliźniaczy technicznie Sirion od 11 tys.

Arek74 - 2016-10-20, 18:12

Joki, a Ty siedziałeś w Materii, jechałeś może?

bo napisałeś, że zbyt wysoko się ceni do tego co sobą prezentuje....co miałeś na myśli?

soiret - 2016-10-20, 19:34

to chyba bliźniak Cube'a napisał Arek 74 Przecież to inna marka i nic nie ma wspólnego z nią a raczej bliźniak Sciona xD z USA ,gdzie Toyota stworzyła tam tą markę w Europie nieznaną na tamtejszy rynek .
Joki - 2016-10-20, 19:34

Tylko w komisie oglądałem. Taki Sirion w innej skórce. Trochę bardziej: "nadmuchany". No i materiały minimalnie lepsze. Ale to za mało by być 50% droższym.
CooMen - 2016-10-21, 19:50

Hej. Z ciekawostek powiem,że jest wiele bliźniaków. Zobaczcie jak wygląda Subaru Dex, Toyota Bb lub na Japonię
Daihstsu Coo. Dziwny ten rynek motoryzacji.
Choć osobiście jeżdżę z silnikim 1.5 polecam 1.3 ze względu
na dostęp części na polskim rynku.

Arek74 - 2016-10-21, 20:24

a napisz coś więcej, spróbuj wyczerpać temat :-P na temat Materii
CooMen - 2016-10-21, 21:33

Nie wiem , czy się mi uda wyczerpać temat. Jestem fanem daihatsu, w każdej jego formie.
Arek74 - 2016-10-21, 21:47

nie drocz się, spróbuj....napisz czym już jeździłeś, porównaj, obiektywnie hahahahaa

i napisz czemu Materia

bo się jeszcze skuszę...chociaż sądzę, że tego pierdolnięcia co YRV nie ma......mina kierowcy Audi A6 bezcenna, hahaahha, albo jakiego BiEmDabliu ;-)

CooMen - 2016-10-21, 22:35

Wychodzę z założenia, ze trzeba się przejechać autem
i to zrób Arku. Ma zaje fajny promien skretu i duzo miejsca
w środku; zarówno dla kierowcy jak pasażerów. A kopa też ma
zwaszcza na 100oktan zShella .Lusterka bardzo przejrzyste, wadą może być "latający drążek biegow" cytat żony.

Arek74 - 2016-10-21, 23:15

myślę, że YRV ma lepsze depnięcie i mniejszy promień skrętu :-P
Joki - 2016-10-22, 08:30

Co do promienia skrętu to niestety te nowsze generacje Dai, z elektrycznym wspomaganiem mają większy. Od razu czuć po przesiadce.
Niemniej nadal bardzo dobry.

Garbus - 2016-10-24, 00:03

No to może ja się podłączę do tematu.

Aktualnie używam Materię 1,5, wcześniej miałem 1,3.
jeżeli chodzi o dynamikę obu silników to zdecydowanie wypada motor 1,5, jest żwawszy, elastyczniejszy, przy bardzo zbliżonym zużyciu paliwa.

Co do nadwozia, to w Materii trzeba się po prostu zakochać.
Ilość miejsca wręcz nieporównywalna z żadnym innym autem w tym segmencie, co w wielu artykułach na temat Materii zostało zauważone.
Bardzo komfortowe, ergonomiczne, z kilkoma ciekawymi rozwiązaniami, choćby regulowane oparcie tylnich foteli, nie tylko można je złożyć powiększając przestrzeń bagażnika, można zmienić ich kąt pochylenia w kierunku do bagażnika, celem przyjemniejszego podróżowania śpiących dzieci jak to miało miejsce wielokrotnie w przypadku moich pociech. Z taki rozwiązaniem nie spotkałem się w żadnym innym pojeździe.

4 poduszki w standardzie, występują jeszcze kurtyny.

Wszystko co potrzebne jest na miejscu, niczego nie trzeba szukać.
Ilość miejsc na napoje, oszałamiająca (8szt). Mój znajomy powiedział że to auto dla imprezowiczów.

Dobre audio fabryczne, którego dostawcą jest Pioneer, 6 głośników, pełna elektryka, fabrycznie dymionie szyby tylne i klapy bagażnika. Bardzo dobre światła, mijania drogowe, jak i przeciw mgielne.
Doskonała widoczność w lusterkach wstecznych zewnętrznych, maja naprawdę pokaźną powierzchnię.

Teraz może o wadach.
Nadwozie nieco za głośne, wyciszenie mogło by być lepsze.
Fotele słabo trzymają na boki, są zbyt płytkie. Bardzo daleko przeprowadzona jest górna krawędź przedniej szyby, przez co stojąc pierwszym na światłach, jest problem z zerknięciem na sygnalizator wiszący nad jezdnią, po prostu nasz dach skutecznie nam to zasłania.
Niestety bryła auta nie jest specjalnie aerodynamiczna, przy większych prędkościach jest to wyraźnie odczuwalne i auto staje się podatne na podmuch wiatru. Podróżowanie z większą prędkością niż 110-120km/h staje się mało przyjemne. (duży opór czołowy)

Niestety trzeba to wszystko zaakceptować, by móc poruszać się autkiem na które praktycznie wszyscy zwracają uwagę. Zdarza się że zaczepiają mnie ludzie pytając co to takiego, sam znaczek wielu ludziom niczego nie mówi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group