To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Materia - Materia

Arek74 - 2017-02-09, 17:27

ja mam 192 wzrostu, i mam problem z obserwacją świateł w Roomsterze...ale nie jest to wyjątkowo upierdliwe, nie często staje się jako pierwszy na światełkach, albo staję trochę dalej, albo tą chwilę przechylam głowę

też lubię jak się wysoko siada....w moim YRV to mnie własnie wkurza, żeby wysiąść, musza trzymac się słupka...ale ta cecha dotyczy większości osobówek

Mariusz69 - 2017-02-09, 18:47

Arek74 napisał/a:
ja mam 192 wzrostu, i mam problem z obserwacją świateł w Roomsterze...ale nie jest to wyjątkowo upierdliwe, nie często staje się jako pierwszy na światełkach, albo staję trochę dalej, albo tą chwilę przechylam głowę

też lubię jak się wysoko siada....w moim YRV to mnie własnie wkurza, żeby wysiąść, musza trzymac się słupka...ale ta cecha dotyczy większości osobówek


Obserwacja świateł jest oczywiście uciążliwa ale bez przesady.Prawdę mówiąc to teraz w "ufo"to najmniejszy problem bo mam szklany dach.Ale wsiadanie bez trzymanki za słupek jest rzeczywiście trudne. A i wysiadanie nie jest łatwe.Mam pokopane drzwi w okolicach głośnika.

Garbus - 2017-02-11, 13:51

To zestawienie z Seicento trochę nie na miejscu
bardziej bym porównał do np. Golfa III

taka sama szerokość auta, golf dłuższy o 20cm

a pomimo tego Materia ma większy rozstaw osi, i to robi robotę jeżeli chodzi o ilość miejsca wewnątrz. Dodatkowo Materia jest wyższa od niego aż o 23cm, to przepaść.

konrad_80 - 2017-02-11, 17:32

Garbus a jak z blacharka w Materi, przypuszczam że na ocynk nie ma co liczyć :) chyba że się mylę.
Garbus - 2017-03-05, 22:36

W obu jakie ja miałem, nie było z tym żadnych problemów.
Jedynie na tej z 2007 roku, miałem odprysk na krawędzi maski od kamienia i tam dopiero zaczynało się jakieś ognisko tworzyć.

Myślę, że najgorsze, to źle poprzeprowadzone naprawy blacharskie, bo takie egzemplarze też przecież są i to najczęściej w nich jest problem

Arek74 - 2017-03-06, 13:44

a można te silniki 1.5 lub 1.3 czipować?
gdyby tak zrobić ze 103 , 123 koniki, to już by było miło

Garbus - 2017-03-06, 14:01

Nie mam pojęcia czy można. Z benzynami nie jest tak łatwo, trzeba wygrywać nowe mapy w komputer, z dieslem byłoby łatwiej. Natomiast można zrobić SWAP z silnika z YRV 1.3 Turbo 130 km, byłaby zabawa.
Joki - 2017-03-06, 16:24

Garbus napisał/a:
... można zrobić SWAP z silnika z YRV 1.3 Turbo 130 km, byłaby zabawa.

I wtedy czipować nawet do 200KM. Ponoć tyle wytrzymuje bez przeróbek?

EVgarage - 2017-03-07, 08:03

Samym czipem napewno 200km się nie uzyska.

Chcąc uzyskać naprawdę dużą moc najlepiej byłoby wziąć K3-VE2 i zamontować do niego fanty z K3-DET, większy intercooler i turbinka. Po wystrojeniu na benie 100 oktanów albo najlepiej na E85 pewnie nawet ponad 200km by się dało wycisnąć.

A z zamontowaniem tego do Materii pewnie też jakiegoś wielkiego kłopotu by nie było ;)

Joki - 2017-03-07, 11:35

Głowy nie dam. Obserwuję grupę K3-VET Club i wygląda, że do 250km kręcą nawet ponoć bez przeróbek tylko z większą sprężarką. Może niedokładnie rozumiem bo przez tłumacza Google z Malajskiego.
;)

EVgarage - 2017-03-08, 08:15

No to nie wiem, może. Choć trudno mi w to uwierzyć
ZBYSZEK - 2017-09-24, 19:35

Witam
Poszukuję instrukcji obsługi Materia 2007, oraz serwisówki dobrze by było po angielsku. Z góry dziękuję za pomoc.

Joki - 2017-09-24, 19:52

Link do serwisówki podawałem już kilka razy:
https://car-service-manuals.com/catalog/daihatsu/materia
Trzeba się tylko zarejestrować.

Garbus - 2017-09-24, 20:31

zdrowalinia.com.pl/DaihatsuMateria.rar


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group