To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Siriom M1 diagnostyka

Tand2601 - 2017-01-12, 12:00
Temat postu: Siriom M1 diagnostyka
Witam. Od maja jestem szczęśliwym posiadaczem Daihatsu. Mój model to Sirion M1, M100 z 98r.
Jak do tej pory nie miałem z nim większych kłopotów, zawsze odpala i jeździ.
Ale przechodząc do rzeczy. Czy Sirion z 98 roku współpracuje z OBDII? Silnik czasem nierówno pracuje, jeździłem do elektryków w moim mieście, ale wszyscy mówili, że to za stary samochód i że do daihatsu nie mają się jak wpiąć.
Wiem, że pod kierownicą jest złącze diagnostyczne, ale czy jest to OBD?
Czy polecicie jakieś serwisy w okolicach Warszawy, w których mógłbym zrobić diagnozę?

Joki - 2017-01-12, 15:38

Nie jestem pewny ale kiedyś próbowałem się podpiąć do Cuore L7 z 1999r i nie gadał.
Zostają kody błyskowe.

katowice174 - 2017-01-12, 16:30

witam, ja posiadam daihatsu sirion M1 ale z 2003 roku owszem gniazdo pod kierownicą (nad pedałem gazu) jest to OBD ja posiadam swój komputer diagnostyczny OBD II i śmiga mi bez problemu u kolegi mysle też powinno działać bo to chyba to samo Pozdrawiam
Joki - 2017-01-12, 18:23

2003 też mi śmigał bez problemu.
Problem jest chyba z tymi sprzed 2000r?

Xor - 2017-01-12, 18:52

U mnie na Sirionie też OBD2 śmiga normalnie. Najtańszy chiński czytnik (o taki: https://www.aliexpress.co...2764883885.html ) + darmowa apka na androida (np. Torque).
W serwisie za samo wpięcie się 120zł. U chińczyka 12zł i wpinasz się kiedy chcesz.

soiret - 2017-01-12, 19:58
Temat postu: Re: Sirion M1 diagnostyka
Tand2601 napisał/a:
Witam. Od maja jestem szczęśliwym posiadaczem Daihatsu. Mój model to Sirion M1, M100 z 98r.
Jak do tej pory nie miałem z nim większych kłopotów, zawsze odpala i jeździ.
Ale przechodząc do rzeczy. Czy Sirion z 98 roku współpracuje z OBDII? Silnik czasem nierówno pracuje, jeździłem do elektryków w moim mieście, ale wszyscy mówili, że to za stary samochód i że do daihatsu nie mają się jak wpiąć.
Wiem, że pod kierownicą jest złącze diagnostyczne, ale czy jest to OBD?
Czy polecicie jakieś serwisy w okolicach Warszawy, w których mógłbym zrobić diagnozę?



Złącze złączem ,ale wygląda na to ,że auto ma jakąś dolegliwość .Tak mi się zdaję.

Tand2601 - 2017-01-12, 23:47

Okazało się, że znajomy ma taki sprzęt do obd, ale niestety nie udało się połączyć. Wyskakiwał błąd, że nie może się skontaktować z ECU samochodu.
A dolegliwość jakąś właśnie ma na pewno. Autko ma moim zdaniem za wysokie spalanie, bo 7 litrów a nawet do 9 to na ten silnik chyba za dużo. Silnik szarpie przy przyspieszaniu, kiedy jest nie w pełni nagrzany. Przy pełnym wciśnięciu gazu(lub chocby w 3/4), auto się dławi i nie chce przyspieszać dopóki dość mocno nie odpuszczę gazu. Czasem wydawało mi się, że objawy nasilają się kiedy poziom paliwa spada poniżej połowy, ale chyba jednak jest to stałe. Przez pewien czas występowały również falujące wolne obroty(600-1200), które zanikły po odkręceniu, wymianie uszczelki i dokręceniu silniczka krokowego. Pojawiły się ponownie po wymianie akumulatora, jednak po jakimś czasie samoistnie zniknęły. Mimo dość denerwującej pracy silnika, dwóch mechaników nie było w stanie namierzyć usterki, sprawdzane były między innymi cisnienie na cylindrach, wymieniony filtr powietrza. Jednak od kiedy mam ten samochód, nie przejmowałem się tymi objawami, bo zawsze odpala za pierwszym razem i nigdy sam z siebie nie zgasł. Można powiedzieć, że jest niezawodny ale irytujący.

katowice174 - 2017-01-17, 14:59

miałem identyczne objawy sprawdz ssobie sonde lambda... u mnie to było przyczyna a dokładnie uszkodzona grzałka była w sondzie.... Pozdrawiam
DETT - 2017-01-17, 19:14

W Focusie matki miałem takie cyrki. Sprawę załatwiła banalna wymiana kabli WN i świec.
Fajnie by było gdyby zawsze usuwało się usterki tak prosto. ;-)

Może też krokowiec padać całkiem. W Applausie wysiadły mi już dwie przepustnice.

Spróbuj odłączyć sondę i sprawdź jak pracuje w trybie awaryjnym.

Tand2601 - 2017-06-20, 15:47

Witam. Problem dalej nie jest rozwiązany, jednak objawy się unormowały.
Problem z szarpaniem/dławieniem przy przyspieszaniu. Silnik na wolnych obrotach pracuje równo. Przy wciśnięciu pedału gazu silnik dławi się jak na załączonym filmie. Doraźnie pomaga odpuszczenie gazu, wtedy auto zaczyna pracować równo i dalej ładnie wkręca się na obroty. Przy powolnym przyspieszaniu silnik pracuje normalnie.(końcówka filmu)
-przepustnica czyszczona
-świece sprawdzone
-silniczek krokowy sprawdzony
-lambda sprawdzona
-pompa paliwa sprawdzona
-masa dobra
-kompresja prawidłowa
Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Nagranie

EVgarage - 2017-06-20, 19:39

Miałem podobny przypadek, brak błędów lub błąd ubogiej mieszanki, podobny dźwięk przy dodaniu gazu, zamulastość. Przyczyna - zabrudzone szlamem wtryskiwacze, problem widoczny dopiero po ich demontażu z listwy.
EVgarage - 2017-06-20, 19:40

A i w Sirionach przed pierwszym liftem można tylko wymrugać błędy, tak samo w Cuore L7 przed liftem
Joki - 2017-06-20, 20:44

Pisałem nawet, że mi w L7 OBDII nie śmigał mimo złącza...
Wracając do tematu, dziwna sprawa. Identyczny problem ma teraz także ktoś z Autokącika w innym aucie. Jak znajdę link do wkleję.
Z tego co opisujesz to jeszcze cewki do sprawdzenia.

Joki - 2017-06-26, 22:25

Znalazłem temat z Autokącika. Tam przyczyną była luźna fajka:
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/444605-szarpie-podczas-przyspieszania/#comment-6551268

Tand2601 - 2017-06-27, 12:35

Zauważyłem, że po zresetowaniu Ecu samochód przez jakiś czas chodzi znacznie lepiej. Jednak po zrobieniu kilku/nastu kilometrów wraca do stanu sprzed resetu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group