To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Siriom M1 diagnostyka

katowice174 - 2017-06-28, 10:09

Witam co do szarpania podczas przyspieszania i równej pracy na jałowym oraz braku błedów w kompie :) to miałem identycznie to samo niedawno do sprawdzenia poszły podcisnienia wymienione zostały swiece sprawdzone fajki oraz przeczyszczone wtryski środkiem STP do wtrysków... i nic co sie okazało przyczyna była banalna mianowicie uszkodzona była jedna cewka raz łapała a raz nie stąd szarpanie silnikiem podczas przyspieszania Pozdrawiam
Tand2601 - 2017-06-29, 19:36

Dzisiaj wymieniłem świece na nowe denso k16tt. Objaw szarpania przy przyspieszaniu bardzo zmalał. Jest dużo lepiej ale dalej czuć ze nie wszystko jest w porządku. Oprócz tego zauważyłem ze mam bardzo okopcony wydech.
Joki - 2017-06-29, 21:22

Wygląda jakby coś w układzie zapłonu... Modułu zapłonu pewnie nie podmieniałeś? Mogę pożyczyć bo wala się jeden w piwnicy. Na 100% sprawny.
BTW: jaki kolor starych świec?

Tand2601 - 2017-06-30, 01:07


Tutaj zdjęcie starych świec. Zdjęcie wykonane jakiś czas temu. Od tamtego czasu wiele się nie zmieniło. Tylko ta szara złapała kolor taki jak dwie pozostałe.
Gdzie znajduje się ten moduł zapłonu?

Joki - 2017-06-30, 07:11

Świece wyglądają książkowo moim zdaniem.
Moduł zapłonu jest przykręcony gdzieś na silniku. Już nie pamiętam dokładnie gdzie w Sirionie ale chyba jak stoisz przed autem z podniesioną maską i patrzysz na silnik to gdzieś po prawej. Wygląda tak:

Tand2601 - 2017-07-01, 01:02

A w sirionie na pewno jest taki moduł? Bo pod maską nie widzę nic podobnego, a w internecie jest tego pełno do cuore, ale do siriona nie znajduję.
Kable z cewek wchodzą w wiązkę i idą nią aż do kabiny, w stronę pasażera, w okolice ECU.

Joki - 2017-07-01, 07:51

Musi być. Poszukaj dobrze. Być może jest za silnikiem przy grodzi do kabiny? Chyba, że to ten starszy M1 z komputerem w metalowej obudowie? Może tam moduł zapłonu jest zintegrowany? Tego nie wiem.
Tylko dziwne, że po restarcie ECU jest jakiś czas OK.
Na próbę mógłbym pożyczyć komp i immo jeśli to nowsza wersja z kompem w plastikowym pudełku.

katowice174 - 2017-07-02, 12:17

Witam wracając do szarpania to jak pisałem u mnie była to cewka i zanim wymieniłem cewke to wymieniłem wczesniej swiece jak wczesniej wspominałem i odziwo również autko chodziło normalnie ale przez około miesiąc pózniej objawy wróciły a swiece wyglądały ok nie były okopcone dlatego polecam jednak sie pochylic nad cewkami :) bo widze ze wszystko omawiacie pomijajac cewki :P pozdrawiam
Joki - 2017-07-02, 16:10

Ja juz się zgubiłem. Sądziłem, że cewki były wymieniane.
Pewnie, że od tego trzeba zacząć. BTW: cewki też mogę wypożyczyć do testu.
;)

Tand2601 - 2017-07-02, 16:12

Kręcę się wszedzie wokół tej cewki, bo nie wiem jak w domowych warunkach zdiagnozować czy są sprawne, a już dwóch mechaników mi powiedzialo, że z takim samochodem, żebym sobie innego diagnosty szukal ;)
Joki - 2017-07-02, 18:56

Przez zamianę tylko. Jeśli pojawiają się błędy wypadających zapłonów to wystarczy zamienić cewki między cylindrami. Błędy przeniosą się za wadliwą cewką.
Jeśli błędy się nie pojawiają to trzeba podmienić na inną cewkę po kolei lub cały komplet jeśli masz.
Co do mechaników to taki, który mówi żeby znaleźć innego to kowal a nie mechanik.
;)

Tand2601 - 2017-07-13, 18:55

Podmiana na pożyczone cewki nic nie dała, bo samochód na nich nie chciał odpalić. Więc wrzuciłem spowrotem swoje.
Za to dzisiaj pojawił się nowy objaw. Nie wiem czy to może mieć związek ale pojawił się po wjechaniu i zjechaniu na kanał. Nic nie było ruszane przy silniku.
Po zjechaniu przy wyjeździe z osiedla samochód mi zgasł na skrzyżowaniu. Do domu dojechalem z małym problemem, bo zgasł jeszcze parę razy na skrzyżowaniach. Obroty spadały chwilę po wciśnięciu sprzęgła i silnik gasł.
Dodam tylko że przekaźniki oznaczone EFI i ten od pompy paliwa były dość mocno ciepłe.
Także Joki, ze względu na to że autko gaśnie jednak nie będę jechał do Białegostoku w ciągu tego miesiąca pewnie, więc cewki odeśle Ci poczta lub kurierem.

EVgarage - 2017-07-13, 20:28

Jeśli masz Siriona przed pierwszym liftingiem (silnik EJ-DE) to tam nie ma zapłonnika, którego zdjęcie wstawił Joki. Nie wiem na pewno ale wydaje mi się, że cewki są też inne niż w EJ-VE.
Joki - 2017-07-13, 22:23

No właśnie tego nie wiemy. Cewki są na 100% sprawne. Wyjęte z silnika EJ-VE z L251 i na pewno pasują do EJ-VE w M1. Co najwyżej gumowe uszczelki zagłębień na świecę mogą być inne i powodować, że np. fajka nie sięga świecy.
Edit: jeszcze raz przejrzałem zdjęcia, które dostałem na PW i widzę, że masz EJ-DE. Że tez od razu nie zauważyłem? Z tym, że popatrzyłem też po katalogach i wszędzie podają, że EJ-DE i EJ-VE maja takie same cewki. Zarówno te Twoje jak i moje szły np. W L7 z EJ-DE. Może ktoś ma lepsze katalogi? Cewki oryginalne sygnowane znaczkiem Daihatsu 90048-52126, moje firmy Diamond 19500-97401.
Możesz je zwrócić przy okazji albo wysłać zwykłą paczką ale na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czy to nie jest problem z tą uszczelka i niedostawaniem do świecy?

Tand2601 - 2017-07-14, 00:23

Sprawdzę czy to kwiestia niedosięgania do świecy, ale myślałem już o tym wcześniej i po przystawieniu moich i Twoich właśnie uszczelka do uszczelki długość od uszczelek do końcówek się zgadzała dokładnie. Chyba że ma krótszą sprężynkę samą.
A autko jest na pewno sprzed pierwszego liftingu. Jest to dokładnie m100 z pierwszego roku produkcji siriona z silnikiem EJ-DE.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group