To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Ogólne - Silnik EJ

Joki - 2017-09-01, 13:59
Temat postu: Re: Silnik EJ
pawka napisał/a:
...Czy mógłbyś rozwinąć czemu lepszy niż KR-FE? A przy okazji : jak się sprawują silniki od starszych modeli L501 i L201 ? ( Rozglądam się za takim na auto na dojazdy do roboty.) Wyczytałem ,że wchodzi 2,6l oleju co przy pojemności 847 cm chyba bardziej się sprawdza niż u następców .

Napisałem, że silnik EJ ma wyższą kulturę pracy a nie, że jest lepszy. Pracuje bardziej aksamitnie i gładko niż KR, który przypomina pracą silnik Malucha.
Poza tym KR jest pod każdym względem lepszy. Jest trwalszy, jest na łańcuchu, zawiera więcej oleju, ma większą moc. Wszystko przy takim samym a nawet mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.
Starszych silników z generacji sprzed EJ nie znam.

pawka - 2017-09-01, 23:09

Podziękował! :-)
pawka - 2018-10-26, 11:17

A tu o e10 https://www.acea.be/uploa...MPATIBILITY.pdf ,na końcu listy jest Daihatsu
Zawadzki95 - 2019-01-29, 20:47

Cześć, od około dwóch miesięcy posiadam Cuore z 2005 roku, przebieg 130 tyś, używam go intensywnie w pracy (dowóz jedzenia). Zrobiłem już dwie wymiany oleju, jedna zaraz po zakupie druga po 4 tyś km. Oleju weszło około 2.5 l (po zlaniu wlałem do pojemnika z miarką ). Po 3,5 tyś km dolałem jakoś 100-200 ml wiec myślę, że zużycie oleju w normie. Olej planuje zmieniać co 5 tyś km na pokrywie silnika jest tabelka, niby można po 7.5 tyś ale jakoś nie potrafię rozszyfrować ile tam wchodzi. Czy mieliście problem z filtrami oleju od Filtrona ? Przy pierwszej wymianie uszczelka na nim puszczała i wstawiłem ze starego i było ok. Teraz zastosowałem Bosch'a z wypukła uszczelką i siedzi idealnie :mrgreen: . Mam jeszcze jedno pytanie też macie tak, że drążek od zmiany biegów na luzie sobie lata/drży ( w innych autach tak miałem/mam , ale tutaj to on sobie jakoś tak bardziej podryguje ;D )
soiret - 2019-01-29, 23:35

Witaj ja stosuje za każdą wymianą ten http://filtron.eu/pl/znaj...rtNumber=OP+564 i nie ma problemów , prawidłowo co 5 tys . trzeba wymieniać i 2,5 litra tam wchodzi , drążek biegów jest jak pal wbity i ani drgnie na luzie i tak powinno być.
Zawadzki95 - 2019-01-30, 00:23

Musze sprawdzić ten nr Filtrona może jakiś inny miałem. Wiadomo co może być przyczyną, że drążek lata, przejmować się tym w ogóle ? Bo pierwsza myśl to poduszki skrzyni albo silnika
Joki - 2019-01-30, 08:11

Mogą być wybite. Ten silnik dość mocno drży. W końcu to 3 cylindry. Mogą też być wyrobione elementy łączące drążki od dźwigni do skrzyni.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group