To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Elektryczny Sirion M1

Arek74 - 2017-03-08, 09:16

po jakiej stawce liczysz prąd?
ile ma trwac ładowanie aku?

Opłacałoby się przejśc na taryfę nocną....


taki silnik jest żywotny?




mój brat wkłada do auta na przedłużaczu zwykły nadmuchowy grzejniczek, nastawia zegar na kilka minut, i to wystarczy, żeby w aucie było ciepło, w sumie niewielkim kosztem

Charadowicz - 2017-03-08, 09:36

W nowszych autach więcej musi zostać dodatkowego montowanego wyposażenia ( ABS, poduszki itp. )
Ciepły garaż, miałem na myśli brak utraty sprawności akumulatorów, z szalejącą rdzą po karoserii oczywiście jest racja.

Co do silnika, chyba znikome przeglądy, podobnie jak w domowym odkurzaczu.
Bardziej sprawność akumulatorów, te starzeją się szybciej i chyba nie są tanie.
Nawet przy dziennej taryfie wychodzą grosze ... w kosztach.
Aby legalnie.., musi być tylko zmiana silnika wbita w dowód ?

EVgarage - 2017-03-08, 12:26

Oczywiście, dane w dokumentach muszą się zgadzać.

Silnik jest całkowicie bezobsługowy, ma jedną ruchomą część więc ryzyko awarii jest znikome. Są też zabezpieczenia termiczne i nadprądowe dla kontrolera i silnika.

Sprawność akumulatoró litowych na zimnie nie spada tak drastycznie jak ołowiowych ale nie powinny być ładowane na mrozie zatem będą wyposażone w osobne, nieduże podgrzewanie.

Za 1kWh płacę około 50gr, na pokonanie 100km bez szaleństw powinno wystarczyć 15kWh energii + straty na ładowarce itp itd i wychodzi koło 8pln. Nawet jakby miało być 10 to i tak niedorzecznie tanio.
Gdyby mieć osobny licznik do ładowania to rzeczywiście głęboki sens miałaby taryfa nocna i wówczas byłoby jeszcze mniej

EVgarage - 2017-03-11, 10:23

To jadę dalej ze zdjęciami projektu;

Oryginalny licznik przystosowany do nowych okoliczności - Amperomierz, prędkościomierz i wskaźnik naładowania


Lotka klapy bagażnika, boczne listwy progowe, zmodyfikowany zderzak tylny i naprawiony zderzak przedni


Elektryczna pompa podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego i parametryczny wyłącznik do pompy

EVgarage - 2017-03-11, 10:31

Elektroniczny pedał gazu i pedał hamulca jak w automacie


Silnik połączony z przekładnią


Próbne spasowanie napędu na ramie

Charadowicz - 2017-03-11, 22:32

Fajnie, wkrótce wyjedzie z garażu :-)
EVgarage - 2017-03-12, 21:59

Obecnie prace są nieco bardziej zaawansowane więc mam nadzieję, że rzeczywiście wkrótce uda się wyjechać. Na etapie z powyższych zdjęć jeszcze dużo pracy...
Pewnie w nast łikęd opublikuję coś więcej ;)

Charadowicz - 2017-03-14, 10:05

Czy mógłbyś przybliżyć koszty samych dodatkowych akcesoriów niezbędnych do budowy, włącznie z akumulatorami ?
EVgarage - 2017-03-14, 12:06

Mógłbym ale chyba lepiej tego nie robić, hehe...
Charadowicz - 2017-03-15, 20:33

;-) rozumiem, bez Piątki nie ma co startować w projekt.
EVgarage - 2017-03-18, 10:42

Próbne spasowanie uchwytów silnika


Napęd zamontowany w samochodzie


W owym czasie planowałem zamontować akumulatory tylko z tyłu samochodu więc jest bardzo dużo miejsca pod maską i kontroler mógł być wyeksponowany

EVgarage - 2017-03-18, 10:48

Ostatecznie kupiłem większy zestaw akumulatorów i plan musiał ulec zmianie


Koncepcja przedniego pakietu


I koncepcja tylnego w stylu samochodu Flinstonów

Joki - 2017-03-18, 13:01

Słusznie z tymi akumulatorami. Rozkład masy będzie przyzwoity.
Z tymi tylko na tyle jeździłoby się jak Skoda 105.
;)

EVgarage - 2017-03-18, 14:25

Tak źle by chyba nie było, silnik lekki nie jest a i akcesora swoje ważą. Niemniej jednak db się złożyło ;)
EVgarage - 2017-03-25, 09:24

To tak wygląda nowa podłoga:


A tak skrzynia i rama na przednie akumulatory:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group