To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Cewki zapłonowe do M1 1.3 / Sport

syak - 2017-03-17, 12:56
Temat postu: Cewki zapłonowe do M1 1.3 / Sport
Witam,
mam problemy ze zdobyciem oryginalnych cewek zapłonowych do tego modelu, czy któryś z użytkowników forum wie czy są jakieś zamienniki? Czy cewki z Toyoty Yaris będą pasować?
Dziękuję także za podpowiedzi, gdzie zdobyć oryginał (poza sklepem Agmar w Poznaniu).
Pozdrawiam.

soiret - 2017-03-17, 18:41
Temat postu: Re: Cewki zapłonowe do M1 1.3 / Sport
syak napisał/a:
Witam,
mam problemy ze zdobyciem oryginalnych cewek zapłonowych do tego modelu, czy któryś z użytkowników forum wie czy są jakieś zamienniki? Czy cewki z Toyoty Yaris będą pasować?
Dziękuję także za podpowiedzi, gdzie zdobyć oryginał (poza sklepem Agmar w Poznaniu).
Pozdrawiam.


Można by było sprecyzować bardziej pytanie podając VIN ,bo w sklepie też tego żądają a są różne numery oryginału cewek ,ale jak chcesz ryzykować nie ma sprawy

http://www.iparts.pl/auto...343-100150.html

Joki - 2017-03-17, 18:46

W EJ-VE są inne? Bo mam trzy zbędne. Z wyglądu takie same.
Przydałoby się przynajmniej coś spisać z oryginalnych lub zapodać fotkę.

EVgarage - 2017-03-18, 10:32

są inne
syak - 2017-03-18, 11:24

Ok, postaram się jak najlepiej nakreślić sytuację.

VIN: JDAM101S000501427
Obecnie, po poprzednim właścicielu, miałem w samochodzie dwie takie cewki:
90048-52129
DIAMOND
FK0169 12V
0629

Druga trochę się różni (nie robiłem jej zdjęć), przy złączu zasilania, na zwojach, zamiast okrągłego otworu - ma kwadratowy. Posiada ona taką tabliczkę znamionową:
90048-52129
DIAMOND
FK0169 12V
9X07

Obie zostały wymienione, gdyż prawdopodobnie co najmniej jedna z nich była uszkodzona, gdyż samochód nie palił na wszystkie cylindry. Niestety, ale we wspomnianym wyżej sklepie, udało mi się dostać tylko dwie cewki.

W samochodzie mam obecnie zamontowane 4 cewki (1 x 0629, 3 x 0602). Numery w nawiasach to ostatnie cyfry na tabliczkach znamionowych.

Problem: wydaje mi się że silnik pracuje niestabilnie/nierówno, zwłaszcza na niskich obrotach. Dodatkowo sprawia wrażenie niedoboru mocy, jednak przy wciskaniu pedału gazu do podłogi - silnik się nie dławi (przynajmniej na luzie). Po wymianie cewek, przez jakiś czas ciągle migała mi ikonka silnika, obecnie miga tylko przy nieco mocniejszym wciśnięciu gazu*. Wiem że, może być też problem sondy lambda, ale te cewki nie dają mi spokoju. Czy fakt, iż cewki nie są identyczne, może mieć wpływ na zachowanie silnika?
Będę też wdzięczny za informacje na temat sondy lambda w tym samochodzie, zwłaszcza gdzie ona jest (jeśli jest jedna) oraz czy trudno ją wymienić. Dzięki.

Zdjęcia: http://imgur.com/a/rkZfh

*ikona świeciła mi się od początku - czyli jakieś dwa lata. Niestety, ale mechanicy mają problem z wymówieniem nazwy samochodu, a co dopiero z podpięciem komputera diagnostycznego :-) .

Joki - 2017-03-18, 12:26

Pierwsza sonda jest w kolektorze. Widać ją po otwarciu maski. Od przodu auta.
Druga sonda jest pod spodem, przed tłumikiem środkowym.
Myślę jednak, że najpierw musisz rozwiązać problemy z zasilaniem bo one mogą powodować błędy na sondach.
Mam na myśli zasilanie w paliwo.

syak - 2017-03-18, 12:59

Z tym zasilaniem w paliwo to może być dobry pomysł. Zauważyłem inne zachowanie samochodu po zatankowaniu do pełna. Lepiej też pali na benzynie z BP z tą "technologią oczyszczania". Notabene, kiedyś szukałem filtru paliwa, ale nie mogłem znaleźć (jest w zbiorniku?), miałem instrukcje obsługi, ale po niemiecku. Nie zlazłem nic, co by go przypominało i jakiejkolwiek wzmianki o tym że się go wymienia.
Czy zazwyczaj wystarczy czyszczenie, czy też lepiej już szukać nowych wtrysków i pomp? Czy są jakieś elementy, szczególnie wrażliwe na zanieczyszczenie/uszkodzenie? Gdzie zacząć szukać?

Przy okazji: czy do tego auta, można spokojnie lać benzynę 98? Słyszałem, że niektóre starsze samochody nie są do niej dostosowane, poprzedni właściciel też polecał mi lać 95.

Dziękuję za pomoc!

Joki - 2017-03-18, 13:06

Filtr jest w zbiorniku razem z pompą. Da się go wymienić ale trzeba wymontować zbiornik. Zdarza się, że pompa ma za małą wydajność ze starości.
Wtryski można przeczyścić jakimś dodatkiem STP lub podobnym.

syak - 2017-03-18, 13:23

Szkoda, że ten filtr jest w zbiorniku. Przypomniałem sobie, że gdy go kupowałem to jechałem na rezerwie. Może od tego się zapchało.
Przy okazji wymiany pompy wspomagania (która piszczy i telepie kółkiem pasowym), poproszę o demontaż baku i wymianę filtra.
To chyba ten filtr?
http://allegro.pl/daihats...5257278405.html

Pompa w razie czego, będzie pasować z wersji 1.0? Dzięki za pomoc.

EVgarage - 2017-03-18, 14:24

Filtr na pompie to tylko taka siateczka na przewodzie ssącym, nie ma innego. Pompa od 1.0 niby daje radę choć ma inny nr części. Jeśli chcesz założyć filtr to sugeruję zrobić to między przewodem paliwowym z baku a szyną z wtryskiwaczami pod maską.

Zamiast zgadywać lepiej byłoby jednak odczytać błędy, nie ma z tym najmniejszego problemu poza mentalnymi oczywiście. Wystarczy najprostszy interfejs typu ELM i aplikacja na smartfona albo jakikolwiek inny, gniazdo jest w nogach kierowcy.

syak - 2017-03-18, 14:35

Cytat:
Filtr na pompie to tylko taka siateczka na przewodzie ssącym, nie ma innego. Pompa od 1.0 niby daje radę choć ma inny nr części. Jeśli chcesz założyć filtr to sugeruję zrobić to między przewodem paliwowym z baku a szyną z wtryskiwaczami pod maską.

Z ciekawości zapytam: Ten filtr paliwa, podobnie jak filtr kabinowy - był opcjonalnym elementem wyposażenia? Kiedyś chciałem wymienić filtr kabinowy, mechanik zamówił i klops. W schowku zaślepka, napisałem do serwisu w Niemczech i odpisali, że jest to nieprodukowane już wyposażenie opcjonalne.

Cytat:
Zamiast zgadywać lepiej byłoby jednak odczytać błędy, nie ma z tym najmniejszego problemu poza mentalnymi oczywiście. Wystarczy najprostszy interfejs typu ELM i aplikacja na smartfona albo jakikolwiek inny, gniazdo jest w nogach kierowcy.

Dobrze wiedzieć, wytłumaczę to mechanikowi bo ostatni stwierdził "ło jezu, nie nie nie mam jak, nawet pan nie przyjeżdżaj". I to ponoć najlepszy elektryk w mieście. Utwierdziło mnie to w błędnym przekonaniu, że najbliższy komputer jest w Niemczech :-( .

EVgarage - 2017-03-18, 22:32

Miałem 9 autek marki Daihatsu i o ile wiem to żadne nie miało ani filtra kabinowego ani paliwa. Zaślepkę można wyciąć nożykiem, wsadzić filtr i zakleić taśmą.

Jak koleś ma robić łaskę to kup sobie na alegru interfejs ELM na BT i pobierz aplikację torque. To nie są drogie rzeczy.

soiret - 2017-03-22, 17:03

syak napisał/a:
Ok, postaram się jak najlepiej nakreślić sytuację.

VIN: JDAM101S000501427
Obecnie, po poprzednim właścicielu, miałem w samochodzie dwie takie cewki:
90048-52129
DIAMOND
FK0169 12V
0629

Druga trochę się różni (nie robiłem jej zdjęć), przy złączu zasilania, na zwojach, zamiast okrągłego otworu - ma kwadratowy. Posiada ona taką tabliczkę znamionową:
90048-52129
DIAMOND
FK0169 12V
9X07

Obie zostały wymienione, gdyż prawdopodobnie co najmniej jedna z nich była uszkodzona, gdyż samochód nie palił na wszystkie cylindry. Niestety, ale we wspomnianym wyżej sklepie, udało mi się dostać tylko dwie cewki.

W samochodzie mam obecnie zamontowane 4 cewki (1 x 0629, 3 x 0602). Numery w nawiasach to ostatnie cyfry na tabliczkach znamionowych.

Problem: wydaje mi się że silnik pracuje niestabilnie/nierówno, zwłaszcza na niskich obrotach. Dodatkowo sprawia wrażenie niedoboru mocy, jednak przy wciskaniu pedału gazu do podłogi - silnik się nie dławi (przynajmniej na luzie). Po wymianie cewek, przez jakiś czas ciągle migała mi ikonka silnika, obecnie miga tylko przy nieco mocniejszym wciśnięciu gazu*. Wiem że, może być też problem sondy lambda, ale te cewki nie dają mi spokoju. Czy fakt, iż cewki nie są identyczne, może mieć wpływ na zachowanie silnika?
Będę też wdzięczny za informacje na temat sondy lambda w tym samochodzie, zwłaszcza gdzie ona jest (jeśli jest jedna) oraz czy trudno ją wymienić. Dzięki.

Zdjęcia: http://imgur.com/a/rkZfh

*ikona świeciła mi się od początku - czyli jakieś dwa lata. Niestety, ale mechanicy mają problem z wymówieniem nazwy samochodu, a co dopiero z podpięciem komputera diagnostycznego :-) .



Myślę ,że nie będzie problemu jak wstawię to z kilkudniowym opóźnieniem .Numer cewki na skanie tej jaką masz a właściwie powinno mieć auto


Dla łatwiejszego zlokalizowania te cewki montowane były także Terios J102 ,YRV tutaj sklep z używanymi http://kuplokalnie.pl/cew...-samochodowe-64

syak - 2017-03-22, 18:57

soiret: dzięki bardzo!

Kupiłem czytnik OBDII i podpiąłem do samochodu, Torque wyciągneło błędy "Random/multiple misfire" i misfire dla pozostałych cylindrów. Kasowanie błędów pomaga tylko na krótką chwilę. Czy to może być wina nędznych "kabli zapłonowych"/słabej elektryki? Czy pozostałe cewki mogą powodować takie błędy?
Cały czas krążę wokół tych cewek, bo ostatnim razem ich wymiana pomogła, niestety, od tego czasu zaczęła migać kontrolka, która co prawda świeciła, ale przynajmniej światłem stałym :-) .

Joki - 2017-03-22, 19:58

Kable zapłonowe masz tam niskiego napięcia. Nie powinny szwankować chociaż oczywiście słabe styki mogą powodować problemy. Próbowałeś podmienić moduł zapłonu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group