To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Obroty na biegu jałowym Sirion 1.0

ciapa - 2017-03-19, 23:29
Temat postu: Obroty na biegu jałowym Sirion 1.0
witam.
jestem nowym forumowiczem i posiadaczem siriona m1 z silnikiem 1.0.
mam pytanie o obroty na biegu jałowym. u mnie na rozgrzanym silniku mam 1000, czasami może 900. czy to normalne w tym aucie?? (przepustnicę czyściłem)
jeżeli ma ktoś taki motor, to proszę napiszcie jak jest u was??
pzdr

Joki - 2017-03-20, 19:59

Na zimnym silniku mogą dochodzić do 1500rpm. Po rozgrzaniu powinny oscylować wokół 850rpm.
Sprawdź jakim interface na ELM327 bo obrotomierz może fałszować wskazania przy tak niskich wartościach.

ciapa - 2017-03-21, 15:02

Na zimnym silniku mam prawie 2000 obrotów, a po nagrzaniu silnika 1000 czasami minimalnie schodzi o jedną kreskę.
W dodatku silnik nagrzewa się po chwili, przejechaniu 2-3 kilometrów. Wentylator chodzi prawie cały czas. Czy to normalne???
W poprzednich samochodach wentylator włączał się "od święta".
Poobserwuje spalanie, ale zanosi się na ok 7l/100km.
pzdr

Joki - 2017-03-21, 18:49

To nie jest normalne. Wentylator powinien włączać się baaardzo rzadko. Silnik powinien nagrzewać się po kilku km.
Coś masz nie tak. Od dawna tak jest? Bez żadnego powodu?

Charadowicz - 2017-03-21, 20:39

Sprawdź płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym, może po prostu jest go za mało ( szybko się grzeje )
ciapa - 2017-03-21, 22:11

siriona kupiłem dopiero dwa tygodnie temu już z takimi objawami. obroty były nawet trochę większe, ale przeczyściłem przepustnicę i troszkę spadły, no i wydaje mi się, że trochę dużo pali. Dzisiaj znowu jak jeździłem obroty oscylowały ok. 1000-1100. Może to być powiązane z często załączającym, się wentylatorem, czy raczej jest to sprawa przepustnicy i czujników na niej zamontowanych.??
płynu doleję bo faktycznie trochę mało

Charadowicz - 2017-03-21, 22:41

Sprawdź, czy płynu ze zbiorniczka nie ubywa po pewnym czasie.

Raczej czujników, jest ich trochę, ten silnik ma chyba gniazdo do komputera. To chyba najszybsza diagnoza, niż wymieniać przy teoretycznym gdybaniu każdą (potencjalnie uszkodzoną) część na nową.

ciapa - 2017-03-22, 21:19

płynu do chłodnicy dolałem ok 300 ml, więc nie było źle, ale obroty dziś znowu wahały sie na 1000
jak nie ma checka to komputer wykaże jakieś błędy??
jak czyściłem przepustnicę to miała delikatny prześwit przy tulejkach. Czy musi dolegać/zamykać idealnie??

ciapa - 2017-03-22, 21:27

płynu do chłodnicy dolałem ok 300 ml, więc nie było źle, ale obroty dziś znowu wahały sie na 1000
jak nie ma checka to komputer wykaże jakieś błędy??
jak czyściłem przepustnicę to miała delikatny prześwit przy tulejkach. Czy musi dolegać/zamykać idealnie??

Charadowicz - 2017-03-23, 07:51

Pewnie jakiś luz powinien być, powietrze jest potrzebne do mieszanki.
( podmień na inną przepustnicę i zobacz różnicę )
Po dolaniu płynu, czy grzeje się dalej silnik, wentylator często pracuje ?

ciapa - 2017-03-23, 08:13

dzisiaj rano jechałem do pracy 4km, w tym czasie silnik osiągnął temperaturę, ale wentylator się jeszcze nie załączył. zobaczę popołudniu. a przepustnicę będę podmieniał, ale dopiero we wtorek
ciapa - 2017-03-23, 10:42

jest jeszcze opcja,że uszkodzony jest czujnik położenia przepustnicy. pamiętam, że jak wypiąłem go w czasie pracy silnika to nie było żadnej reakcji. powinna być???
ciapa - 2017-03-23, 16:22

sprawdziłem jeszcze raz. po odpięciu czujnika zapalił się check, ale obroty praktycznie bez zmian pozostała mi już chyba tylko podmianka przepustnicy.
EVgarage - 2017-03-23, 22:02

Skoro twierdzisz, że się nie domyka to może łatwiej będzie spróbować podregulować? Jak oznaczysz sobie śrubkę to łatwo będzie wrócić do poprzednich ustawień
ciapa - 2017-03-24, 05:18

jeżeli chodzi o śrubkę, która "hamuje cyngiel gazu" to wykręcenie jej nie powoduje domknięcia przepustnicy, już dale nie chce się domknąć, a śrubka jest luźna


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group