To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Cuore - Wiatrak chłodnicy ciągle pracuje

robert197648 - 2017-05-29, 13:54
Temat postu: Wiatrak chłodnicy ciągle pracuje
Witam
Ze względu że autko strasznie się grzało postanowiłem wymienić jednak termostat.Od znajomego pożyczyłem podobny i o dziwo nagle zmiana.Obecnie wąż który idzie do termostatu jest chłodny a ten drugi gorący(wcześniej miałem odwrotnie).Lecz mam dziwną sytuacje??? Silnik po uruchomieniu nagrzeje się i załączy wiatrak chłodnicy niby ok lecz on się już nie wyłącza :-D Gdy zgaszę silnik na zapłonie dalej chodzi wiatrak dopiero po wyjęciu kluczyka.Czy w tym autku to normalne że on pracuje np latem przy upałach cały czas?Czy może mam do wymiany również czujnik temp???

Joki - 2017-05-29, 16:43

To nie jest normalne. Coś masz nie tak.
robert197648 - 2017-05-29, 21:53

Wiesz może gdzie do niego kupie czujnik temperatury płynu ? Szukam cholera nigdzie w necie nie widzę lub żle szukam.
Joki - 2017-05-29, 22:03

Na początek wstawiłbym właściwy termostat bo to, że jest podobny nie oznacza, że pasuje. Może mieć inne temperatury pracy.
Jaki to silnik? EJ czy KR?

robert197648 - 2017-05-29, 22:39

Silnik EJ.Początkowo po wymianie niby było ok tylko ten wiatrak kręcił przejechałem 4km i znowu się gotuje.Już siły do niego nie mam ciągle coś wrrrrrrrr

ten co wsadziłem ma otwarcie przy 82 stopnie

Joki - 2017-05-29, 23:24

Chyba zaczynam kojarzyć. To u Ciebie jest ten kolektor ode mnie...
Przypomniałem sobie tamte wątki o przegrzewaniu i cały czas uważam, że przyczyny trzeba szukać w zakłóconym obiegu czynnika. Pompa, niedrożność itp. a nie w czujnikach czy termostacie.
Wiatrak się włączył bo czujniki działają. Nowy termostat inaczej zakłócił obieg i dlatego wiatrak nie chciał się wyłączyć. Komputer wiedział co robi.

robert197648 - 2017-05-30, 07:08

Tak do tej pory było chłodno i krótkie odcinki to nie zwracałem na to uwagi,teraz gotuje się moment.Czy pompa to jest przy rozrządzie?A czy może to mieć jakiś związek ze zmianą tego kolektora?tzn coś żle zrobiłem ?bo po tamtej wymianie zaczęły się problemy z grzaniem i parą z silnika.
Joki - 2017-05-30, 09:24

Musi to mieć jakiś pośredni związek skoro problem się wtedy pojawił. Tylko, że jedyny związek jaki się nasuwa to uszczelnienie zaślepienia kanału wodnego, który z tego co pamiętam puszczał czynnik do cylindra?
Podejrzewam, że problem był cały czas tylko nie był widoczny bo para szła do silnika. Po uszczelnieniu gdzieś musi się podziać.
Niewykluczone, że jest to także pierwotna przyczyna uszkodzenia tej uszczelki w kolektorze. Być może ciśnienie i temperatura zrobiły swoje i jeśli nie ogarniesz problemu, załatwisz kolejną uszczelkę?

robert197648 - 2017-05-30, 13:35

No muszę to koniecznie zrobić bo nie da się tym pojechać nigdzie dalej.Jutro zrobię gruntowne płukanie silnika i chłodnicy.


Dziś wszytko ładnie wypłukałem,obecny stan
Dalej cieknie olej z rurki którą mi wymienili w warsztacie (to ogarnę sam )
wyciek oleju z kolektora wydechowego delikatnie się poci
nieszczelność z kolektora???? dymi strasznie dla mnie to wygląda jak by od strony rozrządu ale może tylko złudzenie?
Dalej leci para z korka i całej chłodnicy.
Wiatrak działa włącza wyłącza się obieg jest (obecnie zalany wodą by nie marnować płynu)

Tu filmik (na końcu widać jak paruje z chłodnicy )

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group