To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Cuore - Kilka pytań po zakupie L251

kubabig - 2017-06-23, 23:16
Temat postu: Kilka pytań po zakupie L251
Dzień dobry,

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Daihatsu Cuore L251 z 2003 roku. Jest to moje pierwsze auto tej marki i mam do Was kilka pytań odnośnie jego eksploatacji.

1. Czy macie gdzieś może PDFa z jakimś Sam Naprawiam do tego auta? Jakieś schematy?

2. Zakupiony egzemplarz trochę stał i wymagał przesmarowania kilku elementów. Mam problem z manualną skrzynią, lewarek na boki rusza się bez problemu, duży opór stawia przy wbijaniu biegów. Sprzęgło raczej jest ok bo spokojnie rusza z 3jki, nic nie zgrzyta. Opór zwiększa się przy nagrzanym silniku.
Czy ktoś ma pomysł co może być tu problemem?
Które cięgno odpowiada za ruch góra dół?
Jaki ewentualnie polecacie olej przekładniowy?

3. Silnik w aucie to 1.0 z plastikowym kolektorem. Poprzedni właściciel zalewał silnik Elf 10W40.
Czy to odpowiedni olej?
Czy przy eksploatacji tego silnika trzeba na coś uważać?

4. Zauważyłem, że kończą się klocki.
Co kupić?
Ile wytrzymują bębny na tylnej osi?

5. Czy ten silnik ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego?
Nieco klekocze na biegu jałowym, stan oleju to pół bagnetu.

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Jakub

Joki - 2017-06-24, 01:48

Witaj na forum.

Ad1. Poszukaj w dziale: "Przydatne linki". Są tam chyba wszystkie znane linki do dokumentacji?
Ad2. Do przesmarowania przeguby cięgien. U mnie kiedyś mechanik wstawiał kalamitki i wystarczyło raz na rok wcisnąć trochę smaru.
Ad3. Powinien być 5W30 ale jeśli autko brało olej a to raczej pewne to niektórzy zalewali 10W40.
Ad4. Wszystko jedno. Te auta nie rozwijają kosmicznych prędkości i są lekkie. Tylne klocki jeśli samoregulatory sprawne, mogą wytrzymać całe życie auta.
Ad5. Silnik jest na szklankach. Trzeba pilnować poziomu oleju bo jest go w nim bardzo mało. Łatwo przegapić poziom minimalny, przegrzać i w rezultacie zabić silnik.

kubabig - 2017-06-26, 14:20

Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź,

Mechanizm zmiany biegów rozruszałem i przesmarowałem, jest duzo lepiej.

Jak Cuore ma skonsruowane progi? Czy to co widzimy z wierzchu jest tylko blachą 0.75 mm przykrywającą próg (jak w Polonezie) czy rzeczywistym elementem konstrukcyjnym?

Jakub

Joki - 2017-06-26, 14:50

Tylko blacha. W środku jest zgrzewany, wielowarstwowy profil.
Zawadzki95 - 2019-02-24, 16:21

Mam pytanie, jak jest w końcu z luzem zaworowym, bo gdzieś wyczytałem, że jest regulowany ręcznie a tu informacja, że są szklanki, już się pogubiłem ;D
Joki - 2019-02-24, 19:40

Zawadzki95 napisał/a:
Mam pytanie, jak jest w końcu z luzem zaworowym, bo gdzieś wyczytałem, że jest regulowany ręcznie a tu informacja, że są szklanki, już się pogubiłem ;D

W EJ są szklanki. Z resztą w następcy KR również. Mogę wstawić zdjęcie jak nie wierzysz.

Zawadzki95 - 2019-02-25, 10:35

Nie musisz, wierze ;) dzieki za odpowiedź ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group