To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Problem z czujnikiem wałka rozrządu M1

waldi - 2017-08-13, 21:30

Wczoraj poprawiłem masy i nie tylko w komorze silnika. Błędu czujnika to nie zlikwidowało, ale rozruch trochę poprawiło ( z 140A do 170A). Dobre i to, choć dalej rozruch idealny nie jest.
Czy ma ktoś rozpiskę na które piny do ecu wchodzi czujnik rozrządu ( w ruskiej książce nie mogę znaleźć), bo chciałbym dokładnie sprawdzić to połączenie.
Czy kończący się wariator nie powinien dawać jakiś oznak typu klekotanie.
Zastanawiam się czy nie warto sprawdzić przełącznika faz rozrządu. Teoretycznie jakby się zaciął to też chyba system by zgłupiał.
Jak zmieniano pasek to luzów na wariatorze nie zaobserwowano.

Joki - 2017-08-13, 23:37

Mam to na schemacie w kompie. Teraz jestem na wyjeździe. Sprawdzę jak wrócę.
Oczywiście to może być także sterowanie fazami.

waldi - 2017-08-14, 19:32

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jakiś czas temu chciałem udrożnić przewód gumowy idący od dekla do kolektora. Ktoś zatkał go kawałkiem gwoździa. Pytanie po co. Auto stało się bardziej elastyczne, ale obroty jałowe skoczyły na jakieś 1300, a wg. ruskiej książki powinne być 900. Czy nie trzeba ich zmniejszyć i dlaczego został zatkany wężyk.
Joki - 2017-08-14, 20:13

To nie powinno mieć wpływu na błędy czujnika. Chyba, że nie dostrzegam jakiejś zależności.
http://www.motofakty.pl/a...niana-odma.html
Podejrzewam, że samo zatkanie odmy jak i problemy z czujnikiem mogą mieć wspólną praprzyczynę ale na ten moment nic mi nie przychodzi na myśl.
Ogólnie została zatkana zapewne dlatego, że wywalało olej? Bo i po co to zatykać? Albo ktoś głupi po omacku próbował naprawiać w ten sposób nie wiedząc co robi?

waldi - 2017-08-14, 21:31

Rzeczywiście odmą trochę zrzuca oleju. Auto jeździ na krótkich odcinkach i zimą miałem problem z zamarzaniem na zagięciu węża. Później zrobiłem otwartą, ale wyrzucała olej. Obecnie dałem nowy wąż przed kolektor, nad dolotem do filtra powietrza i olej się cofa, a ja mam nadzieję, że zimą nie zamarznie. Dodatkowo zakładam, że podciśnienie z kolektora bardziej zredukuje ciśnienie w komorze silnika niż otwarta odma.
Joki - 2017-08-14, 21:46

Czegoś nie rozumiem. O jakim, zatkanym wężyku pisałeś?
waldi - 2017-08-14, 22:47

Z góry dekla, taki cienki, idzie za przepustnicą.
Joki - 2017-08-15, 20:27

Myślałem, że to odma. Załączam schemat i opis konektorów dla silnika EJ-VE:


waldi - 2017-08-16, 16:37

Bardzo dziękuję za schemat. Inna praca będzie.
waldi - 2017-08-24, 20:43

Trochę długo trwało, ale dziś podszedłem do auta (Sirion 2004 ej-ve). Przewody do czujnika rozrządu sprawdziłem od ECU, łącznie z testem żarówkowym. Jest ok. Rezystancje obwodów czujników ok. Zrobiłem pomiary oscyloskopem na wtyczce ECU no i wyszły problemy. Sygnał z wałka rozrządu wygląda ok. Czysty, zaczyna od 10v i rośnie, bez śmieci. Brak jednak sygnału z czujnika wału, jedynie piki około 1v w fazie z czujnikiem rozrządu. Na stykach obwód czujnika wału mi się zamykał, ale przez czujnik do masy nie. Trochę to dziwne bo na oscylogramie widać wyraźnie składową stałą około 0,8v jakby z dzielnika od strony ECU.
Dodatkowo nie zgadza się ze schematem przedstawionym wyżej (kolory i podłączenie). Wtyczka, którą otrzymałem od Joki ma przewody białe i czerwone, u mnie brązowy i żółty. Tak jakby kolory były zamienione względem powyższego schematu. Pozycje na stykach też zamienione. Najpierw na wtyczce jest wał, później rozrząd. Taki układ jest natomiast w ruskiej książce, nie jest wprost opisane, ale można dojść na podstawie oscylogramów. Nie ma też oznaczeń kolorów.
Muszę sprawdzić czujnik wału, pytanie tylko gdzie on jest. Gdzieś pod filtrem powietrza?


Joki - 2017-08-25, 08:20

Może kabelki wyblakły albo mają po prostu inny odcień? Czujnik wałka wyjąłem z silnika Siriona 2004. Ale ale... Przypomniałem sobie, że kabelek z wtyczką jest od Cuore L251. Dopasowałem jakiś, który pasował. Pewnie był właśnie od czujnika wału? Podejrzewam, że czujniki mogą być identyczne. Taki sam miałem w YRV jako wejściowy obrotów skrzyni automatycznej. Przy okazji szukałem wtedy czujnika położenia wału i według rysunku z serwisówki, nie znalazłem. We wskazanym miejscu nic nie ma. Może Soiret ma lepszy rysunek i lepsze informacje w Microcat?
waldi - 2017-08-25, 22:24

Kable nie wyblakły. Obawiałem się czy ktoś czujników nie odwrócił, bo odwrotnie niż w opisie. Muszę poszukać tego czujnika.
Joki - 2017-08-25, 22:55

Ale już napisałem, że kabel ode mnie jest z Cuore L251 i może być od czujnika wału...
waldi - 2017-08-26, 20:52

wg dokumentacji wtyczka wału jest cylindryczna. Ponowię pytanie. Czy ktoś wie gdzie szukać tego czujnika? Jak do niego dojść.
EVgarage - 2017-08-26, 21:25

Mega to dziwne bo zawsze mi się wydawało, że w tych silnikach nie ma czujnika położenia wału, dlatego też nic nie pisałem. Obczaiłem właśnie zdjęcia z 3 aut, które miałem z tymi silnikami i na żadnym też nie widać, żeby był. Stan dekompletacji też różny.
Niemniej jednak trzeba zacząć poszukiwania od okolic termostatu ze wskazaniem na tył.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group