To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Problem z czujnikiem wałka rozrządu M1

Joki - 2017-10-06, 21:48

...ale skąd są impulsy na Twoim to dobra zagwozdka?
Może łapie aż z krzywki? Tylko wtedy byłoby ich mniej. Ewentualnie może są tam jakieś przetłoczenia, otwory w tym wałku i to wystarcza aby zaindukować zmianę?

waldi - 2017-10-06, 22:58

Przetłoczeń nie ma. Jest gładko. Do krzywki za daleko. Otwór jeden, pewnie do wywarzenia. Zostaje mi tylko zmiana szybkości, ale to też czysta teoria.
waldi - 2017-10-07, 09:45

Chciałbym zweryfikować czy ktoś wymienił jeden wałek czy obydwa. W części pod deklem wałki są chyba identyczne. Muszę sprawdzić czy jest fazer. Wpadłem na pomysł, aby wysterować przez PWM siłownik od faz. Pytanie jakiej reakcji silnika powinienem się spodziewać, jeśli na wolnych obrotach zmienię fazę.
waldi - 2017-10-09, 21:21

Próbowałem dziś z przełącznikiem faz. Na wolnych obrotach żadnej reakcji ( o ile powinna być). Jedynie było słychać pracę elektromagnesu.
waldi - 2017-10-29, 16:10

Okazało się, że obydwa wałki były podmienione. Wymieniono na używane. Czujniki się zsynchronizowały i błędy dały się wykasować. Jest jednak nowy problem bardzo głośnej pracy. Klepanie gdzieś spod pokrywy zaworów, gdzieś spod osłony rozrządu a i chyba pompa wspomagania dokłada swoje. Rozrząd był ustawiany na znaki.
waldi - 2017-11-11, 22:01

Pomierzyłem dziś sygnały z czujników. Niestety brakowało kolejnego kanału by pokazać sterowanie przełącznika faz. Przy pomiarze miał stałe wysterowanie na poziomie 28%, gdzieś czytałem, że na postoju i tak się nie włącza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group