To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Cuore - L251 problem po wymianie klocków

szczepan84 - 2017-07-05, 09:34
Temat postu: L251 problem po wymianie klocków
Witam mam ciekawy problem pojechałem na przegląd i okazało sie ze słabe hamulce.. ściągałem koła i już wiadomo co jest zapieczone prowadnice po jakimś czasie udało mi sie je rozebrać (palnik+wd40) kupiłem nowe klocki wyczyściłem trzpienie i ich siedziska kupiłem specjalny smar do tego poskladalem i dupa koła ciężko sie kręcą rozegrałem jeszcze raz i wszystko ok po złożeniu znowu to samo stwierdziłem ze zrobię jazdę próbna moze sie ułoży tam wszystko i nic po przejechaniu 4km koła gorące a nakrętki parzą... miał już moze ktoś taki problem? Moze ktoś kto to wcześniej robił złe poskładał a ja złożyłem tak jak rozebralem. Proszę o pomoc moze jakieś fotki jak ktoś jest na etapie zmieniania klocków.
Joki - 2017-07-05, 23:12

Nie mam zdjęć ale może to Ci pomoże:


szczepan84 - 2017-07-06, 11:09

Dziękuje za pomoc niestety hamulce wyglądają troszkę inaczej i tarcze są nie wentylowane wiec jeśli masz schemat innego typu to bardzo bym prosił pozdrawiam
Joki - 2017-07-06, 12:38

To masz tą drugą wersję... Była w moim wątku o hamulcach do Trevis-a.
fafa69 - 2017-12-17, 10:37

Witam
Podzielę się doświadczeniem
Postanowiłem wymienić tarcze i klocki. Rozebrałem, dokładnie wyczyściłem, nasmarowałem i poskładałem hamulce. Już podczas składania napotkałem pierwszy problem z włożeniem trzpieni, były dokładnie wyczyszczone i nasmarowane, ale nie można było ich wsunąć na tyle by złapały za gwint. W końcu się udało, dokręciłem ale koło obracało się bardzo ciężko. Ponownie rozkręcanie, wyczyszczenie, nasmarowanie i dalej ten sam kłopot, bardzo ciężko obracające się koło. Postanowiłem dokładnie wyczyścić trzpień ale go nie smarować, no i się udało, dokręciłem trzpienie i koła zaczęły się normalnie kręcić. Wniosek, zbyt dożo smaru na trzpieniach, które jednocześnie odbijają klocki na zasadzie sprężyny. Nawciskałem smaru w gniazdo z myślą, że jak posmarujesz to pojedziesz, działanie okazało się mylnym założeniem, w gnieździe trzpienia wytwarza się wysokie ciśnienie podczas skręcania smar staje się bardzo dobrą uszczelką i nie pozwala na kręcenie kół, tak mocno odbija.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group