To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Cuore - Alternator

Adute - 2017-08-25, 14:19
Temat postu: Alternator
Witam.
W moim Cuore pada alternator. Auto nie jest moje, więc regeneracja mi się nie opłaca. Z używkami z allegro też różnie bywa.
Mam na stanie alternator po regeneracji, ale... Od Peugeota 309. :D http://allegro.pl/valeo-4...6879584431.html
Zastanawiam się, czy można to w ogóle podpasować? Na pewno trzeba zamienić koło pasowe. Pytanie, czy ktoś może określić, czy pasowałby mocowania? Czy elektryk ogarnąłby podłączenie?
Zagadnienie może troszkę głupie, ale jak mam na stanie pewny alternator, to szkoda nie skorzystać.
Pozdrawiam

EVgarage - 2017-08-25, 17:54

Teoretycznie można wszystko zrobić. Od Puga na pewno jest większy a w okolicy miejsca nie za dość. Podłączenie elektryczne to najmniejszy problem ale za szycie zapłacisz więcej niż to wszystko warte.

Mam używany, oryginalny alternator od tego silnika, mogę odstąpić, dwa lata temu działał prawidłowo, od tego czasu leży na półce. Jeśli chcesz napisz na PW propozycję ceny.

Joki - 2017-08-25, 20:05

Które to Cuore? Mam do L251 po przebiegu 40 tys. km. Wygląda jak nowy i na pewno jest sprawny.
Adute - 2017-08-26, 14:11

L701. Hmm, dzięki za pomoc. EVgarage, napiszę priv. :)
Joki - 2017-08-26, 16:15

Chyba inne złącze do instalacji chociaż silnik taki sam.
Adute - 2017-09-21, 23:37

Ok, alternator wymieniony (dzieki EVgarage ;) ), ale pozostał jeden problem, który był również na starym alternatorze, także raczej to nie jego wina.
Największy problem jest gdy odpalam po parogodzinnym postoju: Alternator ma problem z załączeniem się. Świeci się kontrolka i widzę po lampkach/dmuchawie, że faktycznie tego ładowania nie ma. Defekt nasila się gdy auto ma mało prądu, co nie jest rzadkie, bo aku jest w słabej formie. Auto musi pochodzić paręnaście sekund. Wtedy jak dodam gazu, albo pozapalam i pozgaszam światła (albo jedno i drugie) -
ładowanie się pojawia. Problem jest też w ciągu dnia, gdy w trakcie odpalania zapalę światła, czasem nawet nawiew. Muszę wyłączyć odbiorniki prądu i wtedy ładowanie się pojawia. Ktoś ma jakis pomysł, co to za czort?

Joki - 2017-09-21, 23:58

Jeśli sam alternator jest sprawny to musi być problem ze stykiem gdzieś po drodze z alternatora do odbiorników.
pawka - 2017-09-22, 00:08

Alternator zaczyna ładować przy określonych obrotach ,może masz za niskie?Tłumaczyło by to ,że po dodaniu gazu ładuje.Jest jeszcze coś takiego jak regulator napięcia -do sprawdzenia.
EVgarage - 2017-09-22, 08:05

Ale dziwne. Obroty mogłyby być przyczyną gdyby później na biegu jałowym znów ładowanie zanikało a jak rozumiem później już jest ok?
Jeszcze warto sprawdzić te dwa przewody małe, co idą do alternatora, bez tego też nie będzie działać

Adute - 2017-09-22, 11:43

Obroty chyba nie sa problemem - ok 950/min.
No,a regulator jest chyba wbudowany w alternator, wiec wątpię, zeby w obu alternatorach był tak dziwnie uszkodzony.
Na starym alternatorze był identyczny problem. Potem jak alternator sie zalaczyl, to na wolnych i tak prawie ładowania nie było, a kontrolka sie nie swiecila. Także dziwna sprawa. Elektykiem jestem slaby, ale cos mi się obilo o uszy pojecie "prad wzbudzania" i ze przewod od tego idzie przez kontrolke w desce?

EVgarage - 2017-09-22, 13:34

Nie nie, jeden cienki przewód steruje kontrolką a drugi odpowiada za wzbudzenie, dlatego trza sprawdzić
Adute - 2017-09-22, 21:24

E, oddam do elektryka. :D Za cienki w uszach jestem na to. Dziwi mnie to, ze raz jest lepiej, a raz gorzej. Dzisiaj rano potrwalo prawie 2 minuty, nawet nagralem filmidło, potem wrzuce. Na poczatek pojade do serwisu, niech sprawdza i naladuja aku wolnym pradem. O dziwo aku jeszcze obslugowe, takze pewnie swoje lata juz ma...
pawka - 2017-09-22, 21:54

I może właśnie akumulator jest przyczyną.Pożycz sprawny i spróbuj .U mnie w applausie był cienki , zimny silnik odpalał bez problemu ale wolno kręcił rozrusznik.Po nagrzaniu i krótkiej jeżdzie nie mogłem odpalić silnika i tak parokrotnie.Wymiana aku na nowy i jak ręką odjął.W czasie odpalania rano dużo prądu na rozruch i nie zdążył doładować mimo,że kontrolka gasła, stąd póżniejszy brak rozruchu .
EVgarage - 2017-09-23, 08:25

Też jest opcja. Mogę użyczyć jakby co. Ale najwcześniej w następną sobotę.
Adute - 2017-09-26, 14:22

@pawka - Auto gaszę i odpalam nawet z 50 razy dziennie, pokonując bardzo małe dystanse i nie zdarzyło mi się, żeby nie odpalił. Kontrolka jest od ładowania, więc raczej to tu leży problem.

Byłem u aku-speca. To, że Aku złom to jedno (na zgaszonym pod obciążeniem spada do 8V, przy odpalaniu 7V, prąd rozruchowy 240A, a powinno być 360A).
Ale druga sprawa, że na wolnych obrotach pod obciążeniem (światła + dmuchawa) nie ma ładowania (pewnie jakieś tam jest, ale poniżej 12,5V). Łącząc to z tym problemem na filmie podglądowym, obstawiałbym jednak szczotki alternatora, ewentualnie regulator napięcia. Na razie się tym chyba przejmować nie będę, bo nie planuję dłuższych tras. Możliwe, że Cuorka stanie się moją własnością niedługo, także wtedy może się zastanowię nad regeneracją. ;)

Filmidło



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group