To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Sirion 4x4 zmiana silnika

seba24 - 2017-09-15, 23:52
Temat postu: Sirion 4x4 zmiana silnika
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Siriona 4x4 ;-)
Jak go kupiłem był tam 1.0 umierający więc kupiłem z YRV 1.3 86 km.
Tu się rodzi moje pytanie co muszę kupić aby ten silnik miał jak inne Siriony 1.3 te 102 km?
Czy ktoś jest w posiadaniu rozpiski silników 1.3 86 km, 1.3 102 km i 1.5 km, bo jak gdzieś kiedyś udało mi się usłyszeć to 1.3 a 1.5 tylko wykorbienie wału ma inne?
Jak dobrze myślę to wał z 1.5 i mamy silnik odprężony pod turbo bez żadnych przekładek.
Szukam kogoś co by pomógł.

Joki - 2017-09-16, 07:25

Z tego co pamiętam to inna jest głowica i stopień sprężania.
Na Twoim miejscu swapowałbym od razu na K3-VET 129KM z YRV GTti.

EVgarage - 2017-09-16, 08:30

Tak będzie najprościej.
Z 1.3 86km raczej nie ma sensu się bawić w robienie 102, dużo fantów potrzeba, duży koszt, zysk mały.

seba24 - 2017-09-17, 20:03

Ale tylko głowica z walkami?
seba24 - 2017-09-17, 20:08

Ale gdzie taki swap kupic
Joki - 2017-09-17, 21:45

seba24 napisał/a:
Ale gdzie taki swap kupic

Szukaj pod hasłem K3-VET. Ktoś dawał kiedyś link do eBay z aukcją. Można też kupić Anglika z tym silnikiem. Nawet teraz jest jeden na Allegro.

seba24 - 2017-09-18, 17:51

Powiem ci to jest trochę kasy jak na taki samochód-chodzi mi tu o Siriona. To jest auto do zabawy tu mamy rajd amatorski i chcę to katować. Szukam danych od tych 1.5 bo jak pisałem mają chyba inne wykorbienie i jak dobrze liczę to wał z 1.5 reszta ta moja z 1.3 plus głowica ta nowsza. Koszt tego jest dużo niższy jak ktoś potrafi sam kręcić.


https://grabowski.info.pl/?page_id=68


Takie coś.

seba24 - 2017-09-18, 17:54

Powiem ci skrzynie właśnie skończyłem składać mianowicie środek od skrzyni Sirion 4x4 a obudowa z YRV 1.3 i 4 bieg aby cała skrzynia była krótka i pod silnik 1.3 4x4 bo od 1.0 jest mega małe sprzęgło.
Joki - 2017-09-18, 20:40

Z tego co pamiętam to coś może być na rzeczy z tym wykorbieniem bo głowica z 1.5 pasuje do 1.3, więc nie ma siły. Musi chodzić o skok tłoka.
Musisz szukać pod hasłami K3-VE, K3-VE2, K3-VET i 3SZ-VE. Kiedyś trafiłem na różne tematy związane z modyfikacjami.

seba24 - 2017-09-19, 11:36

Stopień sprężania np YRV 86 km ma 10:1
Sprężanie K#-VET ma 8,5:1
A więc jak sądzę jest po mojemu.
Czy wiesz od czego pasują większe hamulce do Siriona 1?

Joki - 2017-09-19, 21:47

Zależy o ile większe? YRV GTti ma 246mm a zwykły i Sirion 234mm. Z tym, że tam były stosowane dwa rodzaje zacisków. Sumitomo i chyba Tokico. Nie wiem czy tarcze są zamienne i czy te większe pasują do tych zacisków z drugiego systemu. Pewnie nie?
EVgarage - 2017-09-20, 07:52

generalnie dorabiając uchwyt mocujący można zamontować z jakiegokolwiek auta o średnicy piasty 54mm. Np Mazda i Kia takie ma. Są też nacinane tarcze dostępne do Siriona.
seba24 - 2017-09-21, 06:57

A masz takie mocowanie może se dorobione ?
Ja będę raczej montować z Materi.

EVgarage - 2017-09-21, 07:48

Nikt nie ma bo nie słyszałem, żeby ktoś coś takiego robił. Ale jest do ogarnięcia bez wielkiego kłopotu.

A Ty masz Siriona pierwszej czy drugiej gen? Bo zdaje się, że Materia i M3 mają te same hamulce z tarczą 254mm.

Joki - 2017-09-21, 15:57

Sirion 1.0 zarówno M1 jak i M3 ma takie same tarcze 234mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group