To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

YRV - Problem z ladowaniem

Krucu_Raider - 2017-11-01, 18:42
Temat postu: Problem z ladowaniem
Witam, w sobotę wyjeżdżając z pracy po odpaleniu nie zgasła kontrolka od ładowania. Do domu jakoś dojechałem te 20km i zabrałem się za demontaż w poszukiwaniu przyczyny. Alternator wyjąłem, ale nic nie znalazłem, bo szczotki całe i wgl. Przy montażu zauważyłem, że kostka od regulatora jest mocno zaśniedziała, więc ją wyczyściłem i ładowanie się pojawiło. Nie na długo, bo w poniedziałek, jak już złożyłem samochód problem się powtórzył. Spróbowałem znów z tą kostką, wyczyściłem ją WD-40 i sprężonym ciśnieniem i ładowanie wróciło. Zrobiłem z 20-25km i znowu. We wtorek znów wypiąłem i wpiąłem i było znowu, ale nie na długo, dzisiaj to samo. Może miał ktoś podobny problem, bo ja już nie mam siły wpinać i wypinać tej kostki, bo dojście słabe, a w trasie nie za bardzo się zrobi.
Joki - 2017-11-01, 21:23

Może jest gdzieś zimny lut albo inny niekontakt? Dlatego przy zruszeniu jakiś czas działa?
Wtyczkę względnie łatwo rozebrać i sprawdzić. Jeśli będzie OK to znaczy, że raczej alternator/regulator do naprawy.

Krucu_Raider - 2017-11-01, 21:54

Tam ogólnie kostka jest trochę źle zrobiona, bo są 3 piny w alternatorze, a wykorzystywane są 2 i ten jeden jest niezaślepiony i tam się dostała wilgoć i narobiła swoje. Czyściłem ją też środkiem do usuwania korozji konektorowej (tak się to chyba nazywało) i jak się rozłącza tak się rozłącza. Dodatkowo bardzo ch.... dostęp do alternatora utrudnia całą operację. Jutro jeszcze raz obejrzę ją, wyczyszczę, pojeżdżę i zobaczymy, co wyjdzie; jak się nie uda, to wyjmę go jeszcze raz i zaniosę na diagnozę na stół, bo jestem pozbawiony samochodu.
Joki - 2017-11-01, 22:21

Mi kiedyś w GTti woda dostała się do jednego konektora. Jeden z pinów przestał istnieć. Galareta tylko została. Musiałem czujnik nowy kupić bo co prawda udało mi się dolutować czołowo ale to było zbyt niepewne.
Krucu_Raider - 2017-11-02, 13:20

Byłem na sprawdzeniu - alternator złom, bo diody, stojan i kto wie czy regulator uszkodzone. Więc pytanie czy alternator o nr kat 27060-97401 można zamienić na jakiś inny np. z jakieś Toyoty? Bo byłem na szrocie w okolicy, co ma Toyoty i nie dobrałem nic.
soiret - 2017-11-02, 17:23

Krucu_Raider napisał/a:
Byłem na sprawdzeniu - alternator złom, bo diody, stojan i kto wie czy regulator uszkodzone. Więc pytanie czy alternator o nr kat 27060-97401 można zamienić na jakiś inny np. z jakieś Toyoty? Bo byłem na szrocie w okolicy, co ma Toyoty i nie dobrałem nic.


Zapewne nie na takim szrocie szukałeś .Taki sam alternator z tymi samymi numerami katalogowymi były montowane w Daihatsu Sirion M100,101,110 a także Daihatsu Terios J100 ,J102 .Sprawdź jakie to modele po oznaczeniach ,bo jak zamówisz od Siriona nie tego lub nie tego Teriosa to będziesz miał kłopot.Dlatego podaję oznaczenia w których autach był ten sam alternator. http://allegro.pl/daihats...6996585930.html

http://allegro.pl/daihats...6940906414.html

Krucu_Raider - 2017-11-04, 12:56

Znalazłem z Teriosa i już go kupiłem, ale chodziło mi o to jakim innym można go zastąpić, czyli o innym nr kat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group