To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Cuore - Kierownica

Adute - 2017-11-20, 03:15
Temat postu: Kierownica
Jak zdjąć kierownicę w Cuorianie? Nie chcę czegoś zniszczyć.
Promień skrętu w jedną jak i drugą stronę taki sam, nie ściąga, a kierownica krzywo.

EVgarage - 2017-11-20, 08:07

Jeśli jak wyjmiesz klucz blokuje się na prosto to musisz rozłączyć przy pedałach i obrócić, jeśli blokuje się i jest krzywo to faktycznie samą kierownicę.

Przypadek pierwszy, odsłaniasz miejsce za pedałami, gdzie kolumna wchodzi w podłogę, odkręcasz osłonę i później śrubka na krzyżaku. Zdejmujesz, obracasz wkładasz na nowo i skręcasz.
Przypadek drugi, 2 śrubki torx po bokach od tyłu, żeby odkręcić poduszkę powietrzną, jak wyjdzie to odsłoni nakrętkę trzymającą kierownicę. Luzujesz ją ale nie odkręcasz całkowicie i szarpiesz kierownicę bo będzie zapewne się trzymać. Jak już poruszysz to odkręcasz nakrętkę, obracasz kierownicę, zakładasz i skręcasz.

EVgarage - 2017-11-20, 08:08

Choć generalnie i tak pewnie lepiej by było pojechać na zbieżność
Adute - 2017-11-20, 14:56

W sumie na zbieżność mógłbym podjechać, chociaż steruje sie bez zarzutu, nie ściąga. Wydaje mi się, że przy tym przekreceniu (ok 15-20st) byłoby odczuwalne skutki złej zbieżności.
No właśnie o tej drugiej opcji myślałem, dzieki. :)

EVgarage - 2017-11-20, 16:30

W razie co to niedaleko mnie robią niedrogo i db.
soiret - 2017-11-20, 18:39

Adute napisał/a:
W sumie na zbieżność mógłbym podjechać, chociaż steruje sie bez zarzutu, nie ściąga. Wydaje mi się, że przy tym przekreceniu (ok 15-20st) byłoby odczuwalne skutki złej zbieżności.
No właśnie o tej drugiej opcji myślałem, dzieki. :)


Zdaje się ,że kolega niedawno pisał o jakiejś naprawie w zawieszeniu jeśli było robione to nie ma co grzebać z kierownicą ,bo takie objawy występują w aucie jak u kolegi w poście zawsze po jakiejś naprawie np. wymiana końcówek drążków, wahaczy,sworzni,amorów czy przegubów.Brak ustawienia zbieżności u kolegi spowoduje nieświadome po pewnym czasie zdarcie wewnętrznej lub zewnętrznej opony i wtedy będzie miał kolega niezłe wydatki na nowe obuwie do auta.Konsekwencją każdej ingerencji w zawieszenie jest ustawienie zbieżności .

Adute - 2017-11-20, 22:48

Tak, prawda, wahacze były wymieniane. Ale kierownica była krzywo juz wcześniej.
Trochę ściągał, ale okazało się, że wystarczy opony podpompować.
Nie mniej, pojadę na zbieżność, ale wydaje mi się, że to nie to.
EV, podałbyś adres tego warsztatu?

EVgarage - 2017-11-21, 08:18

Tak, poszło na PW.
Adute - 2017-11-26, 06:30

Chyba muszę jednak pojechać na tę zbieżność najpierw. Na mokrych zakrętach traci przyczepność, bardzo podatny na Aquaplanig. Nawet na zwykłych nierównościach samochód potrafi sam skręcać. No i przy wysokich prędkościach, przy gazie w podłodze ściąga na prawo, a jak odpuszczę to w lewo.
EVgarage - 2017-11-26, 09:29

No tak jest. To pojedź gdzie Ci dałem namiar i przejdzie jak ręką odjął ;)
Adute - 2017-11-26, 23:38

Jutro chyba to zrobię. W sobotę mieli zamknięte. :)

EDIT: Zrobiłem zbieżność. Ponoć była tragedia. :D 7-8mm każde koło zbieżne. Czyli razem 1,5cm... :/ Dużo nie przejechałem, ale te 15km do domu wystarczyło, żeby stwierdzić, że jest o niebo lepiej. Zawieszka trochę lepiej i przede wszystkim ciszej wybiera małe dziury, dużo lepiej klei się przy wyższych prędkościach, nic nie ściąga, kierownica prosto - Generalnie: super.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group