To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Sirion M3 nie odpala

karloss - 2018-01-10, 22:58

Ja bym do tego dodal:
- blokada przez immobilajzer
- jeżeli jest w sirionie (tego nie wiem) wyłącznik zderzeniowy odcinajacy paliwo.

Joki - 2018-01-11, 07:56

Zgadza się chociaż to raczej dalsze kroki po ustaleniu bezpośredniej przyczyny, paliwo czy zapłon.
karloss - 2018-01-11, 15:32

I jeszcze jeden pomysł:
Sirion nie ma filtra paliwa. Może jakiś syf/woda dostała się do listwy wtryskowej i zatkała przepływ. Pompa może dawać ile wlezie, a wtryski będą przytkane.

Joki - 2018-01-11, 22:50

Filtr jest w zbiorniku zintegrowany z pompą.
zbimat92 - 2018-01-12, 16:03

Po pierwsze dziękuję za pomoc!

Odpowiadając na pytania JOKI:

1) Pompa po przekręceniu kluczyka buczy jak zawsze - dodatkowo jak zdjąłem przewód zasilający listwę wtryskową to leci paliwo.

2) Spróbuję znaleźć manometr do wody i wpiąć go w układ zasilania. Rozumiem że mogę go wpiąć na wąż zasilający listę ?

3) Iskrę sprawdzałem ściągając cewkę z jednej świecy i włożyłem do niej świecę którą miałem akurat w garażu i iskra była, więc wykluczyłem sterowanie zapłonem jako przyczyna jednak nie sprawdziłem czy świece które są w głowicy mojego Siriona również dają iskrę czy nie. Założyłem poprostu, że jeżeli na cewce i innej świecy mam iskrę to raczej małoprawdopodobne że wszystkie świece na raz mi siadły i dlatego nie odpala. Ale zweryfikuję to dzisiaj.

Co do immobilajzera to nie mam błędów po podłączeniu komputera dodatkowo znika mi mrugająca kontrolka z kluczykiem po włożeniu kluczyka do stacyjki.

Joki - 2018-01-12, 20:13

Jeśli jest iskra a jest (masz rację, nie ma sensu sprawdzać wszystkich świec) i skoro jest paliwo (przydałoby się jeszcze sprawdzić cośnienie) to pozostaje rozrząd lub czujnik położenia wału.
zbimat92 - 2018-01-13, 16:30

Czujnik położenia walu sprawdziłem poprzez podmianę na zakupiony zamiennik (fakt że tani z allegro) ale objawy te same.

Próbowałem sprawdzić przejście multimetrem przez czujnik ale wygląda jakby nie bylo przejścia. Z kolei jak podłączę piny czujnika do multimetra i sprawdzam czy pojawia sie napięcie to tak pojawia się więc wydaje się ze działa prawidłowo.

Nie mam już pojęcia o co kaman :(

zbimat92 - 2018-01-13, 18:08

A czy możliwe że przy padniętych 2-óch świecach nie chciałby nawet zagadać?
EVgarage - 2018-01-13, 18:42

Mało prawdopodobne, ja bym sprawdził kompresję
Joki - 2018-01-13, 19:18

Rozrząd, kompresja albo jedno i drugie bo jest powiązane.
Można jeszcze spróbować na plak aby wykluczyć zapłon.

zbimat92 - 2018-01-14, 09:05

a jeżeli rozrząd tam jest na łańcuchu to możliwe żeby coś mu się stało ? dodatkowo przestał palić z dnia na dzień ;/ do tej pory chodził jak zegarek...
Joki - 2018-01-14, 10:04

Rozrząd przestawia się lub zrywa nagle. Także z dnia na dzień.
Zrób jednak jeszcze próbę z plakiem żeby wykluczyć zapłon lub potwierdzić problem z zasilaniem.

karloss - 2018-01-14, 12:07

Gdyby rozrząd na lancuchu się zerwał, to byś nawet nie zakrecil rozrusznikiem bo w mgnieniu oka zawory by uderzyły o tłoki. To nie w tym problem. Ja bym jeszcze sprawdzil:
- cewki zapłonowe, to że jedna działa nie oznacza, że na każdej jest iskra. Tam przecież nie ma cewki zespolonej.
- czujnik położenia walka rozrządu (przyznam, że w tym silniku nie wiem czy jest)
- w niektórych silnikach na wale głównym nie ma klina, który blokuje koło pasowe, z którego z kolei odczytywane jest położenie wału. Jeżeli to uległo przedstawieniu nawet komputer nie pokaże bledu.
- kolejna kwestia - wilgoć itp. uszkodzenie komputera.
To trzeba metodycznie, kolejno sprawdzać.

Joki - 2018-01-14, 17:17

Zgadza się. Obstawiam ogólnie coś z synchronizacją zapłonu. Cewki nawet gdyby dwie na raz padły to jeden cylinder powinien zagadać.
Czujnik położenia wałka raczej nie wpływa na zapłon.
Czy to przestawienie rozrządu, czy jakiegoś koła z wypustkami do czujnika itp. to już kwestia dalsza.

zbimat92 - 2018-02-02, 08:52

Po długiej przeprawie udało się odpalić Siriona. Wymieniłem świece i przeczyściłem czujniki położenia wału i wałka. Dodatkowo wymieniłem filtr powietrza.

Niestety nie jest to finalne rozwiązanie problemu gdyż auto na wolnych delikatnie faluje i chodzi co najmniej dziwnie. Dużo pali i czuć paliwo w spalinach. W komputerze błąd wypadania zapłonu na wszystkich 4 cylindrach.

Muszę sprawdzić świecę gdyż mają niby podobne oznaczenie ale jednak jedną literą się różnią więc może to one to powodują?

A może sondy lambda coś źle czytają i dlatego tak ten zapłon wygląda ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group