Sirion - Sirion II 1.3 - wymiana wahaczy (sworznie)
karloss - 2018-06-10, 23:47
Przyznam się, że pisałem z pamięci bo jakiś czas temu zaglądałem z kanału pod spód Siriona i wydawało mi się, że jest to nitowane jak w wielu innych markach, np. w fordzie, gdzie tuleje + sworznie wymienia się osobno i jest to normalna procedura.
Z drugiej strony jak jest robiona regeneracja takiego wahacza w daihatsu? Przecież nowe tuleje są wprasowywane + montowany jest nowy sworzeń - wniosek nasuwa się sam. Raczej bym się zastanowił od jakiego innego auta pasuje sam sworzeń?
pawka - 2018-06-11, 13:10
Umiar w ocenie odpowiedzi i zdrowy rozsądek!!Czy to, że producent nie przewidział naprawy skreśla jej możliwość?A może chodzi o kupowanie oryginalnych części?Swego czasu zakłady Politechniki Wrocławskiej(kształcą przyszłych inżynierów!) regenerowały właśnie m.in. wahacze ,czy narażali by się na krytykę ?Czy nowa część jest zawsze lepsza od regenerowanej?A co z tanimi częściami zamiennymi niewiadomego pochodzenia?Bywa ,że rozpadają się po bardzo krótkim użytkowaniu (wady materiałowe,kiepska jakość wykonania itp.).Troszkę inny temat-użytkuję z powodzeniem opony bieżnikowane niemieckiej firmy King Meiler .Myślę ,że nie pozwolili by sobie na brak homologacji i braku zgodności z przepisami na tamtym rynku!Podsumowując :zdrowy rozsądek i trochę uśmiechu bo zrobiła się stypa
Joki - 2018-06-11, 16:41
karloss napisał/a: | jest robiona regeneracja takiego wahacza |
Jest ścinany dekielek od dołu. Wyjmowany sworzeń z panewkami. Dospawana tuleja z gwintem. Wkładany jest nowy sworzeń z nową panewką. Zakręcany dekielek.
Gotowe.
Profesjonalnie i trwałe. Bardziej niż fabryczny bo z lepszych materiałów.
Nikt nie rusza konstrukcji wahacza bo jest spawana i mogłoby to być po pierwsze ryzykowne a po drugie ciężko byłoby zachować geometrię.
|
|
|