To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Problem z utrzymaniem obrotów na neutralnym

Morawsky - 2018-10-29, 15:37
Temat postu: Problem z utrzymaniem obrotów na neutralnym
Witajcie!

Od początku zakupu mam problem ze swoim Sirionem 1.0 z 2001 roku. Auto nie trzyma obrotów na jałowym biegu, przy niskich obrotach podczas jazdy auto szarpie, czasem delikatnie szarpnie też przy np. 3000 obr./min. przy przyspieszeniu. Auto nie wyrzuca błędów na OBD, jednak kiedy pierwszy raz podpiąłem komputer pokazał się błąd oznaczający wyrzucanie zapłonu na pierwszym cylindrze - po skasowaniu nie pokazują się żadne błędy, a auto jeździ tak samo. Póki co nic nie ruszałem przy aucie poza tym jednym cylindrem, świeca wyglądała okej, cewki były zamienione z drugim cylindrem - jest delikatna poprawa, ale problem wciąż jest. Problem nasilił się i zaczyna mnie denerwować. Sirion zachowuje się na postoju tak, jakby zaczynał chodzić na dwóch z trzech cylindrów, po czym na chwilę dostaje normanych obrotów. Jeśli ktoś zna problem, serdecznie proszę o podpowiedzi co z tym fantem zrobić.
Aha, raz zdarzyło się, że przy gwałtownym dodaniu gazu na 3 biegu pod górkę auto strzeliło z tłumika, zamuliło i jechało dalej.

Podsyłam link do filmu, na którym pokazuję, jak działa auto:

https://ufile.io/d4pi2

Joki - 2018-10-29, 18:18

Jak wyglądają świece po zamianie cewek?
Jeśli wygląd świecy przeniósł się za cewką to ona może być winna. Jeśli inny wygląd pozostał na tym samym cylindrze to połączenia lub moduł zapłonu/komputer bo w starszej wersji był zintegrowany.

Darek - 2018-10-30, 14:08

Przeszedłem to w Yrv 1,3. Wypadanie zapłonu na początku na 1 cylindrze, potem na wszystkich. Objawy takie same. Z czasem auto chodziło tylko na 3 cylindrach. Słabło,Słabło i zdechło. Faktycznie płyn chłodzenia był na korku oleju. I na odwrót. Przebieg 350000 km, wtym 200000 km na Lpg. Rozrząd był w dobrym stanie, wtryskiwacze zalane paliwem. Przepustnica ok. Podejrzenie Wypalone gniazda zaworowe. Zimą zajrzę dokładnie.

Wymieniłem silnik z osprzętem od sirion 1,3.

siroser - 2018-10-31, 20:53

Witam wszystkich .Jestem nowym na tym forum i też miałem podobny problem ,nierówna praca silnika wypadanie zapłonu,szarpanie , założone nowe świece denso i w życiu bym nie pomyślał że przyczyna była banalna ,wszystkie trzy świece nowe z kartonika więc założyłem tylko nie sprawdziłem szczelin, wykręciłem je jedna miała 0.7 druga 0.8 a trzecia 1,1"japońska dokładność" :mrgreen: po ustawieniu jednolitych szczelin problem znikł
Morawsky - 2018-11-13, 20:19

Witajcie ponownie.

Niestety, nic się nie zmieniło. Dalej na OBD nie ma błędów, swiece są okej, cewki nie wygladaja na uszkodzone. Po zamianie auto dalej szarpie...

Mam też jeszcze jeden mały problem, trochę innej natury. Na zegarach nie świeci mi w ogóle kontrolka oleju, co zauważyłem już dawno, ale ignorowalem - z poczatku przyjąłem, że ten typ tak ma, ale coś mnie tknelo by tam pogrzebać... żarówka w kontrolce jest sprawna, w bezpiecznikach nie ma czego szukać właściwie, bo poza zworami bezpiecznikow jest może z 5 i wszystkie są w porządku. Drogą dedukcji skierowałem winę na czujnik ciśnieniowy oleju. Po zlokalizowaniu go mam małą zagwozdkę - czy to możliwe, by do czujnika nie szły żadne wpinane bezpośrednio w niego kostki zlaczeniowe, a on sam przypomina "grzybek"? Nie wiem, czy dobrze go odnalazlem - jest pomiedzy filtrem oleju a osloną rozrządu i wyglada tak:



Proszę o pomoc, w dalszym lokalizowaniu usterki z szarpaniem jak i z tą mniejszą, z kontrolką oleju. :)

EVgarage - 2018-11-13, 21:25

Tak, to on, nad rurką, która tam gdzieś sobie idzie do filtra. Moment przykręcania to 13,5Nm.
Pewnie są tanie zamienniki ale w razie co zapewne mam oryginał z demontażu.

Morawsky - 2018-11-13, 22:02

Wiesz może, gdzie znajduje się jakakolwiek kostka podająca sygnał do kontrolki z tego czujnika? Szukam winowajcy, może gdzieś urwał się przewód...
Krzysiek. - 2018-11-14, 05:14

Nie wiem czy dobrze zrozumialem,czy problem w tym gdzie podpiąc kabel do czujnika czy nie ma wogole kabelka.Kabel podpina sie o ile pamietam w ten grzybek,taką wsuwka,jezeli nie ma kabelka to albo urwany albo gdzies tam sie "pałeta" luzny pod spodem.
Joki - 2018-11-14, 08:10

Cytat:
Wiesz może, gdzie znajduje się jakakolwiek kostka podająca sygnał do kontrolki z tego czujnika? Szukam winowajcy, może gdzieś urwał się przewód...

W dziale: "Przydatne linki" są linki do instrukcji serwisowych. Tam znajdziesz schemat. Jeśli nie od Siriona to od YRV. Jest właściwie taki sam. Nawet w kwestii kolorów przewodów. Z resztą tak jak od Cuore L7.

Zakiero80 - 2018-11-14, 09:08

witam po zakupie siriona 1.0 l miałem taki sam problem z szarpaniem i obrotami po sprawdzeniu już chyba wszystkiego okazał się zle złożony rozrząd na wałkach.
posprawdzaj jeszcze wszystkie wężyki podciśnień włącznie z tym od serwa hamulca
nowe świece to podstawa wygładem się nie sugeruj
sprawdz ciśnienie na cylindrach

Zakiero80 - 2018-11-14, 09:15

jak chcesz poczytaj moje posty o tym problemie zobaczysz co sprawdzałem wmieniałem
a jak z mocą nie jest słabszy ??

Morawsky - 2018-11-14, 12:47

Autko jedzie jak należy, z mocą raczej nie ma problemu, choć możliwe że nie mam porównania, bo Sirion ma ten problem od czasu zakupu, innym nie jeździłem.

Dzięki za podpowiedzi.

Znalazłem jedną, wolną wtyczkę przy osłonie rozrządu, jednak nie wygląda mi na pasującą - jest to pojedyncza "samiczka" w czarnej osłonie, ale nie mam możliwości wpięcia jej w ten "grzybek" od czujnika, lub nie wiem jak to zrobić... U mnie ten czujnik (będąc teraz wkręconym) wygląda tak, jak ten ze zdjęcia i jedyna wystająca rzecz to właśnie ten okrągły "cycek" na końcu, nic poza tym.

Krzysiek. - 2018-11-14, 14:40

Morawsky napisał/a:
Autko jedzie jak należy, z mocą raczej nie ma problemu, choć możliwe że nie mam porównania, bo Sirion ma ten problem od czasu zakupu, innym nie jeździłem.

Dzięki za podpowiedzi.

Znalazłem jedną, wolną wtyczkę przy osłonie rozrządu, jednak nie wygląda mi na pasującą - jest to pojedyncza "samiczka" w czarnej osłonie, ale nie mam możliwości wpięcia jej w ten "grzybek" od czujnika, lub nie wiem jak to zrobić... U mnie ten czujnik (będąc teraz wkręconym) wygląda tak, jak ten ze zdjęcia i jedyna wystająca rzecz to właśnie ten okrągły "cycek" na końcu, nic poza tym.
To jest zdaje sie jeden czarny kabelek mocowany na grzybek.Mozna chyba uzyc wsuwki dostepnej w kazdym sklepie elektrycznym za kilka groszy.Cos w tym stylu.https://www.elektrykasklep.pl/towar/ms-6-3-2sn100-erko-nasuwka-przewodowa-cynowana/?gclid=EAIaIQobChMIoInXsIHU3gIVg7HtCh2DXw8iEAQYASABEgKWdvD_BwE
Morawsky - 2018-11-14, 14:52

Dzięki wielkie, znalazlem podobną wsuwkę pod osłoną rozrządu. Działa :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group