To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

YRV - YRV Turbo odpala i gaśnie

Przemek_w198 - 2019-03-18, 21:17
Temat postu: YRV Turbo odpala i gaśnie
Witam,
mam problem z moim daihatsu YRV turbo.
Auto po każdej próbie odpalenia pracuję przez 2-3 sek i gaśnie.
Objawy identyczne jak od uszkodzonego czujnika wałka rozrządu. Mam drugiego sprawnego w którym po odpięciu czujnika walka rozrządu zachowuj się identycznie!

Podmieniłem: czujnik wałka rozrządu, wałka korbowego, Zawór VVt, koło od zmiennych faz, świece, cewki zapłonowe.
Wiązka wygląda na sprawą, po odpięciu każdego czujnika widać błędy od konkretnego czujnika.
Odpala i pracuje na Plaku, co prawda trochę przy tym dymi i wtedy wywala błąd p1349
Rozrząd wymieniony, olej syntetyk po płukance.
Czy miał ktoś kiedyś problemy z ECU lub imo w tym samochodzie.
Może jakieś sugestie gdzie jeszcze szukać, bo kończy mi się cierpliwość.
Dziękuje za wszelką pomoc.

EVgarage - 2019-03-19, 21:34

Ja bym spróbował drugim kluczem, o ile jest. Później można odłączyć antenę immo i zobaczyć co się stanie. Trochę to dziwne bo wydaje mi się, że w tych autach immo nie pozwala w ogóle na rozruch
Wojtex - 2019-03-19, 22:46

Dokładnie, immo bym raczej odrzucił, odcina całkowicie zapłon w tym samochodzie
Joki - 2019-03-20, 07:10

Pompę paliwa jeszcze sprawdziłbym. Może nie być wydajna i tylko napompowuje ciśnienie przed rozruchema nie wystarcza przepływu do pracy silnika.
Przemek_w198 - 2019-03-20, 16:59

Imo faktycznie odcina całkowicie, wyjąłem psetkę z kluczyka i próbowałem odpalić dobrego. Objawy takie same jak po odłączeniu czujnika położenia wału korbowego, odcina zapłon całkowicie.
Pompę postaram się dzisiaj sprawdzić, niestety jest zatankowany pod korek i będę musiał najpierw spuścić trochę :-(

EVgarage - 2019-03-20, 22:22

Daj znać. To rzeczywiście interesujący trop
Przemek_w198 - 2019-03-22, 20:43

Witam,
Pompa wyjęta, sitko nawet OK.
Na wszelki wypadek podmieniłem z drugim, nie pomogło :-( .
Przy okazji zamieniłem zawór ograniczający, a następnie całą listwę.
Dalej nie odpala.

Objawy tak jak przy uszkodzonym przepływomierzu albo którejś cewce zapłonowej.

Czy może ktoś się orientuje czy jest tu jakaś możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu? Na kole pasowym widziałem znaki.

Może w jakiś dziwny i tajemniczy sposób zapłon się rozjechał?

EVgarage - 2019-03-23, 21:44

Raczej nie. Zapłonem steruje ECU na bazie info z czujników położenia wału i wałka (wałków).
Ale to w momencie jak odpala i zaraz gaśnie to traci paliwo czy iskrę?

Przemek_w198 - 2019-03-27, 20:56

Witam,
problem rozwiązany :-)
Po rozebraniu obudowy rozrządu okazało się że klin od koła pasowego na którym jest też zębatka wskazująca położenie wału korbowego rozpękł się i wypadł.
Wał się obracał ale zębatka obracała się jak chciała i dlatego sypało błędami, czyli p1349 widział jako błąd synchronizacji.
Jako ciekawostka dodam że klin pasuje od Yarisa 1.0 lub 1.3. Śruba koła zresztą też, tak samo jak uszczelnia wtrysków.
Temat raczej do zamknięcia.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group