To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Materia - Głośność w kabinie przy 100km/h

Joki - 2019-04-03, 09:06
Temat postu: Głośność w kabinie przy 100km/h
Stałem się wczoraj posiadaczem Materii. Tej w wersji z podwójnym wydechem. I jedno co mnie uderzyło to duży hałas od silnika przy około 100km/h. Nie słychać własnych myśli. Jakby powietrze w dolocie albo coś innego wpadało w rezonans. Tak ma być czy szukać przyczyny? Na mieście jest cicho. Na wolnych obrotach czasem zastanawiam się czy silnik w ogóle pracuje?
;-)

CooMen - 2019-04-04, 22:19

Witam.
U mnie nie ma znaczenia czy jadę 70km/h czy 110km/h,
jest w tak samo -słyszę własne myśli.
A na wolnych obrotach jest również bardzo cicho.
Obroty spadają poniżej 1000obr/min. Jak stoję na czerwonym
Świetle to słyszę silnik za mna ,a swojego nie słyszę.

Joki - 2019-04-05, 00:18

Dziękuję, tak myślałem, że coś za głośno. Mam pewne typy.
Chyba, że to specyfika tego: "sportowego", podwójnego wydechu ale hałas ewidentnie jest spod maski?

CooMen - 2019-04-05, 07:09

Dzisiaj jadąc 100km/h silnik 1.5l pracował na 3000 obr/min.
Jadąc 120km/h było 4000 obr/min.
W obu przypadkach swobodnie mogłem rozmawiać z pasażerem.

Joki - 2019-04-05, 08:09

Obroty to norma chociaż w Trevis-ie jest fajniej bo 500rpm. mniej. Tu coś wpada w wibracje. Brzmi jak rezonans w dolocie.
pawka - 2019-04-05, 11:31

U mnie kiedyś okazało się ,że to przerdzewiały tłumik ale wewnątrz!
Garbus - 2019-06-28, 13:32

Może hałasować napęd rozrządu, sprawdź koniecznie.
Pamiętajcie że w silnikach są napędy łańcuchowe zarówno w 1,5 jak i w 1,3
rozciągnięty i luźny łańcuch może dać objawy o których piszesz

Joki - 2019-10-19, 17:56

Odgrzebuję temat. Moja Materia jest w wersji ze: "sportowym" wydechem i nie ma tłumika środkowego.
Owszem, ładnie bulgocze na wolnych ale na trasie jest męcząca. Czy ktoś mógłby zajrzeć pod spód egzemplarza z silnikiem 1.5 ale ze zwykłym wydechem, czy ma środkowy tłumik?

EVgarage - 2019-10-20, 09:32

Wygóglawszy sądzę, że ma:

https://www.google.pl/sea...Q4dUDCAY&uact=5

Joki - 2019-10-20, 15:22

EVgarage napisał/a:
Wygóglawszy sądzę, że ma:

No właśnie, wolę jednak się upewnić. Bo myślę, że to buczenie między 2,5 a 3,5 krpm. to może być wina jego braku. Tłumik środkowy tłumi właśnie w tym zakresie i dopiero w połączeniu z końcowym daje wyciszenie po całości.

CooMen - 2019-10-27, 18:52

Witam .

https://allegro.pl/oferta/daihatsu-materia-kompletny-tlumik-1-5-06-13-8128325801

Mam w 1.5 identyczny jak w linku wyżej .

Joki - 2019-10-27, 22:59

CooMen napisał/a:
Mam w 1.5 identyczny jak w linku wyżej .

Dziękuję. Tak podejrzewałem. U mnie jest tak samo tylko nie ma środkowego. I to fabrycznie chyba, bo nie ma śladu spawania itp. No i rura za końcowym jest inna bo rozwidlona na dwie końcówki.

Jagoda - 2020-09-11, 20:17

W mojej Materii (kupiony używany) środkowy tłumik jest nowy wspawany. Czy to inwencja poprzedniego właściciela czy wymiana tego co było to nie wiem.
Artur stary - 2023-08-23, 13:29

Witaj Sebastianie, widzę, że jesteś osobą pomocną w wielu tematach. Ja jestem tu nowy i chcę tylko potwierdzić Twoje spostrzeżenia dotyczące samego objawu: mam te same wibracje pochodzące wyraźnie z komory silnika przy obrotach ok.2800(ok.90-95 km/h), które zanikają całkowicie przy V=80km/h i znacznie przy V=100km/h. Jakiś element silnika, a może osprzętu, wpada wyraźnie w rezonans przy w/w obrotach. Będę to diagnozował. Czy Tobie udało się znaleźć przyczynę? Czy to był brak tłumika?
Joki - 2023-08-23, 19:40

Cytat:
Tobie udało się znaleźć przyczynę? Czy to był brak tłumika?

Luźne były mocowania z siatki pod śruby mocujące osłonę termiczną kolektora. Można wymienić ją na nową albo dać duże podkładki, które docisną osłonę. Muszą być wypukle. Takie talerzyki. Sprawdzają się podkładki od kołków metalowych do GK.
Wibracje nieco się zmniejszyły ale nie całkiem, więc coś jeszcze. Nie zdążyłem znaleźć bo po dwóch latach sprzedałem auto.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group