To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Ogólne - Daihatsu sirion vs yrv

xiko - 2019-05-27, 10:53
Temat postu: Daihatsu sirion vs yrv
Cześć, wybieram swój pierwszy samochód. Czytając przeróżne opinie postanowiłem postawić na markę Daihatsu i mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie. Szukam auta głównie do miasta, ale również będą zdarzać się dłuższe wyjazdy ( np. na południe Polski na kilka dni ). Auto ma być praktyczne, ale jednocześnie w miarę dobre rozmiarowo ( tak aby 4 osoby weszły bez większego problemu ). Sprawdzając dane techniczne, model YRV jest dłuższy o 100mm, ale jednocześnie ma o ok. 60L mniejszy bagażnik. Dlatego nasuwa się mi jedno pytanie, czy lepiej kupić Sirion'a czy YRV? Który z nich będzie wygodniejszy i praktyczniejszy( aby spakować 2 walizki o średnich rozmairach )?
Krzysiek. - 2019-05-27, 13:28

Mam Yrv wiec polecilbym wlasnie jego.1-jest duzo ładniejszy.2-jest wyzszy,siedzi sie wyzej z mniej podkurczonymi nogami.3-Jest lepsza widocznosc,przydatne szczegolnie w miescie.4-tylna kanapa przesuwana,regulowane oparcie ktore mozna polozyc prawie na plasko,gdy jest pusty bagaznik,mozna nawet sie chwile przespac.Uzywam Yrv takze na trasy,nawet Wegry czy ukrainskie zakarpacie.2 osoby sprawdza sie super,nie ma problemu z bagaznikiem,4 osoby....nie wiem,pewnie sie da,ale ciemno to widze.Nawet nie chodzi moze o maly bagaznik,ale dla mnie brakowaloby troszke mocy przy duzym obciązeniu.
xiko - 2019-05-27, 13:35

Wygląd dla mnie większego znaczenia nie ma, bo to ma tylko jeździć i się nie psuć :mrgreen:
Źle ująłem, 4 osoby po mieście, 2 osoby w trasie. Jak wychodzi Ci spalanie?

Krzysiek. - 2019-05-27, 14:09

Czytajac o spalaniu na forum to roznie to bywa,ja nie narzekam.Jestem starszym facetem,jezdze spokojnie,juz się najezdziłem szybciej/celica,prelude/Mierzylem spalanie kilkakrotnie metoda tankowania pod korek.Na trasie,80-90 km/h wychodzilo mi 4,1. 4,5. a raz na Ukrainie 4,01.Wszystko to 2 osoby i bagaż.Trasa z terenem zabudowanym,światła,przejscia itp,podjazdy,wzniesienia zdaje sie 5,6 do 6 z ogonkiem.W miescie nie mierzylem,moze to i lepiej... ;-) bo w miescie akurat lubie pojezdzic ostrzej,wiec pewnie spalanie jest dosyc wysokie.Jezeli chcesz jezdzic w trasy to unikaj silnika 1,0.Zle znosi trasy ze wzgledu na mała ilosc oleju w misce.....nie jestem fachowcem od Dai,przeczytalem o tym oleju tu na forum. :-D
Joki - 2019-05-27, 19:35

Jeśli mowa o M1 i M2 to miałem oba i to jednocześnie. Różnic większych nie ma bo to jest to samo auto tylko z inną: "powłoką" i wnętrzem.
Miejsca jest dokładnie tyle samo. Siedzi się tak samo bo fotele są identyczne. Mają tylko inną tapicerkę i zagłówki.
Miejsca w bagażniku jest tyle samo z tym, że ponieważ tylna kanapa w YRV jest przesuwana, kiedy jest odsunięta maksymalnie do tyłu, bagażnik jest nieco mniejszy niż w Sirionie ale jest dodatkowa półka pod podłogą, więc coś za coś.
Wydaje mi się, że YRV ma też twardsze sprężyny? Te wrażenie mogło jednak wynikać z tego, że Siriona miałem 1.0 a YRV 1.3.
Wyciszenie jest takie same. Zużycie paliwa również bo zespół napędowy czy to 1.0 czy 1.3 jest identyczny a masa prawie taka sama.
Ja wybrałbym YRV. Jest bardziej praktyczny.

xiko - 2019-05-28, 00:28

Jak wygląda sprawa kosztów utrzymania Yrv? Oczywiście bez filtrów, rozrządu oraz oleju, bo wiadomo, że to o tak się wymienia po kupnie. Jak z dostępnością części? Czy 87km jest wystarczające czy lepiej szukać wersji turbo?
Obecnie uzytkuje astry 110km mojego taty i w zupełności wystarcza do normalnej jazdy oraz wyprzedzania.

Krzysiek. - 2019-05-28, 06:16

Z czesciami jest oczywiscie gorzej niz do Opla ale nie ma tragedi.Podstawowe eksplatacyjne sa dostepne od reki i są tanie.Rozrzad odpada bo na lancuchu.Np.dwie tarcze hamulcowe ok 100,klocki od 50.Mialem problem z linką sprzegla ale znalazlem nową w Berlinie za 90 z wysylka.Amortyzatory tylne monroe 80zł.Przednie są drozsze.Koncowka drążka ok 30.Karoseryjne też są nawet nowe,widzialem w necie nowe szyby,tylną cwiartke.Zderzaki uzywane do wyboru do koloru.Mieszkasz w wiekszym miescie wiec masz na miejscu warsztaty gdzie Ci mogą dorobic na miejscu np jakąś linke czy tlumik.Ogolnie,czasami brakuje tanich chinskich zamiennikow i trzeba kupic czesc drozszą znanej firmy.I trzeba sie nauczyc szukac w internecie mniejszych niezaleznych sklepów./auto-wanda,4cars itp./87 konikow przy masie 850 czy 900kg calkowicie wystarcza do normalnej jazdy,co do turbo....Joki zdaje sie miał,moze wiecej Ci napisze,czytajac tu na forum wydaje mi sie ze problemy moze sprawiac automatyczna skrzynia/nie bylo manualu/poza tym trudno znalezc sensowny egzemplarz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group