To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Terios - Kupno Teriosa - na co zwracać uwagę?

Jaca - 2019-08-07, 14:40
Temat postu: Kupno Teriosa - na co zwracać uwagę?
Nie wiem, czy jest taki wątek. Nie znalazłem. Stoję przed zakupem Teriosa. Podpowiedzcie proszę, na co zwrócić uwagę? Będę oglądał rocznik 2004, skrzynia automat.
JackW - 2019-08-07, 16:48

Witaj!
Z mojego doswiadczenia:
1. Rdza!! kupilem tydzien temu i rdza jest wszedzie. pod wszystkimi rimami, blacha po prostu nie istnieje. Uwaznie obejrzyj podwozie. To samo nadkola. Szczegolnie tylne na godzinie 12. wcisnij kciuka. w zaleznosci czy wersja jest ze stopniem czy nie, to progi i/lub progi przy laczeniu z nadkolem.
Teriosy lubia miec w nadkole, za rantem bloto, przez co blacha wyglada na twardzsz niz jest. wez latarke wyskrob bloto i zobacz.
A tak wogole to wersja 4x4 czy FWD?
Uchyl lekko przednie rimy, od gory - latwo zobaczysz rdze.
Wiekszosci tych miejsc nie sprawdzilem, no i mam przezartego rdza zloma z przebiegiem 100k.
Mam nadzieje ze sie przyda.

darbi16 - 2019-08-09, 10:00

Szukaj Teriosa z Włoch, ja nie narzekam na stan blachy natomiast kolega ma z Niemiec i jest lipa.
mk64 - 2019-08-09, 11:56

Mam z DE i też nie narzekam ;-)
Jaca - 2019-08-14, 23:20

Dzięki za wszystkie rady. Kupiłem. Wersja 4x4. Automat. 153000 oryginalnego przebiegu. Podwozie dobry+. Karoseria na 5 minus, trzy ogniska korozji pod tylną klapą, jedno na klapie (musiała oberwać kołem zapasowym przy cofaniu) i kilka drobiazgów z rudą na krawędziach karoserii. Bez problemu do ogarnięcia. Jestem zadowolony. Przed zimą będę chciał to ogarnąć i zrobić porządne zabezpieczenie podwozia.
Mariuusz - 2019-11-03, 21:42

Dopinam się do tematu. Mam na oku https://www.otomoto.pl/of...html#75ad421569
Trochę odstrasza mnie automat oraz ogólny brak części do tego samochodu i kombincje z tym związane. Co do automatu trochę już rozczytałem forum i jesli okaże się, że olej jest w normie i nie bedzie smoły to zaryzykowałbym zakup. Autko z włoch proktycznie brak korozji spód w świetnym stanie. Tylko ta skrzynia mnie przeraża (nie tyle naprawa co problemy z serwisem i częsciami).

Joki - 2019-11-04, 09:37

Mariuusz napisał/a:
Tylko ta skrzynia mnie przeraża (nie tyle naprawa co problemy z serwisem i częsciami).

Jakimi częściami? Filtr jest dostępny bez problemu. Czujniki też. Poza tym to zwykły Aisin. Jeśli się zepsuje na poważnie to naprawa jak w każdym, innym aucie.

Barista - 2019-12-22, 18:43

Czy mial z was ktos forumowiczow okazje obcowac tak z Teriosem jak i Materia bo bede chcial w niedalekej przyszlosci zmienic Cuore na cos wiekszego, i tu moje pytanie ktore z tych aut ma wieksze wnetrze nie wspomne o bagazniku.
Ktory waszym zdaniem jest lepszy na dluga trase w kwestii wyciszenia wnetrza?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Joki - 2019-12-22, 18:53

Barista napisał/a:
Ktory waszym zdaniem jest lepszy na dluga trase w kwestii wyciszenia wnetrza?

W obu przypadkach Materia chociaż z tym: "na trasę" to także naciągane. To pudełka. Duże opory powietrza. To miejskie aura.

Barista - 2019-12-22, 22:49

Przyznam szczerze ze bardziej przemawia do mnie Terios z uwagi na staly naped na 4 kola, owszem Materia wystepuje rowniez jako 4x4.

W Terios bagaznik ma 380 litrow czyli podobnie jak moje wczesniejsze auto Toyota Yaris Verso (390) litrow a wiec calkiem spory, nawiasem mowiac bardzo dobrze wspominam te autko.

Mialem okazje jezdzic Toyota Rav 4 tej II giej generacji i w moim przekonaniu bylo to ciasne auto, wyczytalem gdzies ze Terios jest zdecydowanie wiekszy w srodku od Rav 4 II i ma bardziej twarde zawieszenie co na trasie moze sie okazac zaleta.

pawka - 2021-08-12, 16:55

To ja również zapytam.Jakie obroty przy prędkościach autostradowych + - 130 km/h ,czy bardzo głośno? A jak z twardością zawieszenia na dziurach? Applause niestety poszedł na złom(szkoda całkowita po wypadku) :-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group