To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Sirion M3 - Obrotomierz

Yasek - 2019-08-18, 23:44
Temat postu: Sirion M3 - Obrotomierz
Czy mogę liczyć na fragment schematu instalacji elektrycznej z obrotomierzem do Siriona 1.3 2004-2007?
Wersje 1.0 przed liftingiem nie posiadały go na wyposażeniu.
Po liftingu 1.3 i 1.0 otrzymały wersję zespoloną z prędkościomierzem.
Myślę o adaptacji obrot. z 1.3 do 1.0.
Interesuje mnie rodzaj sygnału do obrotomierza ? Analog czy cyfra ? Skąd pobierany ?

Dzięki

Joki - 2019-08-19, 20:17

Tu masz online:
https://manuals.co/workshop/daihatsu/sirion
Sygnał w obu wersjach (przedlift i polift) jest na bank ten sam.

Yasek - 2019-08-20, 00:53

Dla Siriona 2006 Service Rapair Manual wyjątkowo ubogi, znalazłem tylko na stronie "53" opis wyprowadzeń obrotomierza i żródło sygnału jako REV EFI ECU. Ale EFI ECU już bez pełnego opisu.

Dopiero dla modelu z 2008 na stronie "943" znalazłem informacje o EFI ECU - z opisem wyprowadzenia 118 jako wyjście do Tachometer.
Dla zainteresowanych strony "944 i 945" opisują wszystkie 135 wyjścia EFI ECU.
Wyjście 118 to REV - DLC (REV Terminal).
No i najlepsze REV sygnał jest także na DLC pin 8 (Data Link Connector) strona "952", czyli
prawie pod reką-miejscem dla obrotomierza.

Dzięki Joki

forest997 - 2019-08-30, 15:10

Rozumiem że chcesz wstawić obrotomierz do modelu który obrotomierza nie ma ? Jeżeli tak to rozważ kupno urządzenia na allegro skaner OBD. Z aplikacją na smartfona może służyć nie tylko jako obrotomierz ale też różne inne parametry silnika pokazuje. To rozwiązanie jest na pewno tańsze, mniej pracochłonne i bezpieczniejsze dla auta.
Yasek - 2020-05-29, 18:26

Witam po długim czasie.

forest997 napisał/a:
Rozumiem że chcesz wstawić obrotomierz do modelu który obrotomierza nie ma ? Jeżeli tak to rozważ kupno urządzenia na allegro skaner OBD. Z aplikacją na smartfona może służyć nie tylko jako obrotomierz ale też różne inne parametry silnika pokazuje. To rozwiązanie jest na pewno tańsze, mniej pracochłonne i bezpieczniejsze dla auta.


Jestem analogowy, lubię duże, wyraźne zegary.
Podczas naprawy radia ustaliłem, że auto jest wyposażone we wtyk obrotomierza.
Tu widok z wnęki radia, wtyk widoczny w głębi:



Tutaj po zdemontowaniu panela nad kierownicą:



Obrotomierz już nabyłem na alledrogo za 56zł.

Będę musiał wykonać otwór montażowy.
Dam znać o efektach.

maniek1111 - 2021-03-09, 11:50

Czołem Koledzy.
Pozwolę sobie odgrzać kotleta odnośnie obrotomierza. Mianowicie. Czy ma ktoś z Was fotki jak jest zamontowany obrotomierz. Wiem, że składa się z dwóch części. Białej mocującej no i samego obrotomierza. Pytam bo mam wiązkę do obrotomierza i chciałbym go założyć. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

P.S. Może ktoś ma takowy obrotomierz na zbyciu lub wie kto ma.

Yasek - 2021-03-13, 12:55

Masz jednak rację odnośnie białego elementu montażowego obrotomierza. (Rozmawialiśmy na PR)





Jednak po jego analizie dochodzę do wniosku, że muszą być jakieś przetłoczenia lub dodatkowe wewnętrzne uchwyty w plastikowym odlewie deski.
Nie pamietam takowych podczas oględzin mojej deski, ale mogę się mylić, bo wtedy zajmowało mnie radio i ten temat był poboczny.
Tak więc pozostaje Tobie dokładnie obejrzeć deskę od spodu.
Jest to łatwe po zdjęciu jednego panalu, tu masz instrukcję:
http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?p=7315#7315

Jeśli nie znajdziesz tam żadnych uchwytów to pozostaje ustalić na podstawie zdjęć z netu położenie obrotka na desce oraz zrobić szablon z kartonu otworu docelowego pod zegar.



Umocowanie to już kwestia inwencji.
To tak na razie, temat wciąż otwarty...

maniek1111 - 2021-03-13, 16:28

No i zrobiłem rekonesans pod deską. Nie ma ona żadnych odlanych punktów mocujących. Może deska pod obrotomierz jest inna i ma jakieś punkty mocujące. Tak jak mówiłem dostanę obrotomierz ( myślę, że we wtorek) to będę tworzył. Kolego @Yasek czy u Ciebie wtyczka do obrotomierza też jest na takim krótkim kablu?
Yasek - 2021-03-13, 17:07

Myślę, że po coś są te cztery otwory w białej podstawce, ale to tylko domysł.
Te fotki powyżej z wnętrza kokpitu to z mojego auta, pamietam wtyczka też była na dość krótkim kablu.
Pamiętam z montażu głośników, że nieużyte wtyki były doklejone do głównych wiązek taśmą izolacyjną.
Po odcięciu dodatkowej taśmy masz wtedy właściwą długość kabla.
Nie wiem, czy już zamknąłeś panel, ale może warto używając lusterka i latarki podejrzeć spód deski, czasami są jakieś znaki o położeniu otworów.

maniek1111 - 2021-03-13, 17:36

Ok. Mam już pewną koncepcję jak zamontować obrotomierz na desce. Jeśli pomysł wejdzie w życie napewno opiszę.
Yasek - 2021-03-13, 18:59

Zanim ruszysz do ataku weź pod uwagę pewne szczegóły.
Np. te wypustki:





Odsuwają one zegar od płaszczyzny deski o ok. 1mm.
Pewnikiem małe otworki są w desce pod obrotomierz.
Płaszczyzna podstawy jest zakrzywiona, dopasowana do łuku deski.
Uważam, że należy precyzyjnie wyznaczyć fabryczne położenie zegara i usunąć te wypustki aby obrotek przylegał precyzyjnie.
Planuję wykorzystać fotki z netu.



To jest akurat na prawą stronę, ale wystarczy pomierzyć i zastosować na lewej stronie.

Można ewentualnie użyć podkładki piankowej, którą fragmentarycznie widać na podstawie obrotomierza.
Jak się przyjrzeć uważnie to na niej widać odcisk krawędzi otworu, który się kończy przed wypustkami, czyli jest jak napisałem wcześniej, że muszą być małe otworki pod nie.

maniek1111 - 2021-03-13, 21:41

Myślę, te występy ( może nie wszystkie) służą du ustalenia położenia obrotomierza. Zwróć uwagę, że obrotomierz jest skierowany w stronę kierowcy.
Ja zobaczę ale zostawię te podłużne do ustalenia.
Na pewno nie obejdzie się bez delikatnej kodyfikacji.

maniek1111 - 2021-03-17, 21:22

Montaż obrotomierza jest lux. Ma zatrzaski więc jeśli precyzyjnie wszystko się wytnie nie będzie potrzeby przykręcania.
Jest za to inny problem. Nie zauważyłem, że wskazówka obrotomierza była pod " zerem ". Po podłączeniu wystartowała nie od zera, a od -1000 obr. i zamiast pokazać 1000 obr. wskazówka pokazała 0 obr.
Myślę, że w miarę jasno to przedstawiłem. Myślę, że może podczas transportu wskazówka w wyniku jakiegoś uderzenia przestawiła się. Wiadomo, że jest tam silniczek krokowy czyli jeśli by wskazówkę przestawić ręcznie na " 0 " to pomiar powinien zaczynać się od " 0 ". Dobrze kombinuję ?

Joki - 2021-03-17, 22:38

Cytat:
Dobrze kombinuję ?

Jest to możliwe.

karloss - 2021-03-17, 23:42

Może to być również kwestia kalibracji. Może gdzieś w kompie to się ustawia/programuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group