To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Materia - Luz na dźwigni zmiany biegów.

EVgarage - 2020-01-25, 17:29

Mam jedną skrzynię "luzem" więc rzuciłem okiem jak to tam wygląda. Tak, jak się spodziewałem u mnie luz na tym koszyku był minimalny, wręcz symbolczny. Ale rozmontowałem to wszystko pomimo tego. Trzpień rzeczywiście 10mm, w miejscu tulejek 0,1mm mniejsza średnica. Tulejki same w sobie nie nosiły szczególnych śladów eksploatacji poza rantami - mają kształt kapelusza. Średnica wewnętrzna tulei wybieraka 13mm.
Moim zdaniem jeśli ktoś miałby tak samo mały luz jak ja to wymieniając i stosując zwykłą śrubę m10 tylko pogorszy sprawę. Całość powinna być złożona na śrubę pasowaną 10/m8 o długości części pasowanej 35mm. Otwory w koszyku będą pasować właśnie na takie średnice. Jedyny problem jest taki, że nie bardzo będzie się dało wsadzić te śrubę tam, tak samo jak trzpień odcinałem z obu stron ostatecznie - przeszkadza obudowa dyfra.

Wieczorem albo jutro wrzucę zdjęcia.

EVgarage - 2020-01-26, 12:03

Oto elementy. Stosując śrubę trzeba byłoby odwrócić koszyk, żeby z kolei śrubę do cięgna wkręcić od góry
Joki - 2020-01-26, 14:20

Pozwoliłem sobie przeedytować i wrzucić na serwer żeby nie zginęło.
Nie bardzo rozumiem z tą śrubę co ma nie pasować?
Widzę otwór od strony nitu, że jest mniejszy ale na to chyba najłatwiej byłoby zaradzić rozwiercając?
Z tego co widzę na zdjęciach z linku, który podesłałem ten gość w JP tak zrobił. Rozwiercił mniejszy otwór, dał zwykłą śrubę i odwrócił koszyk.
Dzięki za sprawdzenie. Cenne uwagi.

EVgarage - 2020-01-26, 15:43

Ja miałem tu minimalny luz. Stosując zwykłą śrubę zamiast pasowanej ten luz się zwiększy.

Te tulejki oryginalne można dostać bardzo tanio. Nie rozumiem po co miałaby być zmiana koszyka. Chyba, że się luz zrobił na koszyku ale bardzo trudno mi sobie to wyobrazić.

A sprawdzałeś u siebie jak to wygląda? Bo na moje to największe luzy będą gdzie indziej

Joki - 2020-01-26, 19:20

U mnie właśnie na tych tulejkach na tym zanitowanym trzpieniu. Są tak wybite, że wszystko luźno lata.
EVgarage - 2020-01-27, 12:32

O kurcze, jestem seryjnie zaskoczony. W sobotę może będzie lepsza pogoda to dokładnie obadam wszystko w moim auteczku. Niemniej jednak jakbyś zamawiał te elementy to ja bym chętnie partycypował
Joki - 2020-01-27, 23:52

EVgarage napisał/a:
O kurcze, jestem seryjnie zaskoczony. W sobotę może będzie lepsza pogoda to dokładnie obadam wszystko w moim auteczku. Niemniej jednak jakbyś zamawiał te elementy to ja bym chętnie partycypował

Czekam jeszcze na odpowiedź z Agmaru...
Może tu jeśli e-mail-i się nie czyta?
;-)

EVgarage - 2020-01-28, 11:49

A nie wiem, nie dostąłem żadnego mejla. Nawet teraz spam sprawdziłem
Joki - 2020-01-28, 22:40

EVgarage napisał/a:
A nie wiem, nie dostąłem żadnego mejla. Nawet teraz spam sprawdziłem

E-mail poszedł do Agmar-u. ;-)
Mam już część info.

Joki - 2020-01-29, 08:16

Cytat:
Średnica wewnętrzna tulei wybieraka 13mm.

Byłbyś w stanie zwymiarować dokładnie te tulejki wyjęte z koszyka wybieraka? Możnaby wtedy porównać do pozostałych i być może dobrać inną, dostępną jako część zamienna. Jest tam ich jeszcze kilka wyglądających tak samo oprócz: 90043-86124. Np: 33597-87702
Średnicę wewnętrzną tulei z tworzywa a najlepiej zewnętrzną trzpienia, który w nią wchodzi, średnicę zewnętrzną tulei a najlepiej wewnętrzną tulei stalowej wybieraka, w którą tuleja z tworzywa wchodzi, długość tulei stalowej w wybieraku, szerokość koszyka żeby wiedzieć jakiej grubości kołnierz muszą mieć tuleje z tworzywa.

EVgarage - 2020-01-29, 12:22

Średnica trzpienia wchodzącego w koszyk (z nitem) to dokładnie 10mm.
Szerokość wewnętrzna koszyka 32mm, grubość ścianki 3mm.
Średnica wewnętrzna tulei wybieraka do dźwigni dokładnie 13mm, jej długość 26mm.

Wychodzi zatem, że na tulejki od boków zostaje po 3mm. Nie mierzyłem samych tulejek ale będą miały ze 2mm na dużej średnicy, resztę wypełnia o ring.

Joki - 2020-01-29, 13:20

Dzięki wielkie! Teraz pozostaje zdobyć wymiary pozostałych tulejek z tworzywa.
Szukamy czegoś co ma 10mm w środku, 13 na zewnątrz, ma kołnierz 2,5-3mm. z wklęśnięciem na o-ring, maks. 15-16mm. długości z kołnierzem.
Przydałaby się jeszcze zewn. średnica kołnierza ale ona jest drugorzędna. Najwyżej dobierze się inny o-ring.
Ktoś ma tulejki drążków między dźwignią zmiany biegów a wybierakiem żeby zmierzyć?
W Agmarze 18zł. szt. Najwyżej się poświęcę...
;-)

Joki - 2020-01-29, 15:19

Dzięki uprzejmości Agmar-u mam już wymiary tulejek 90043-86124.
dlugosc 13mm
zewnatrz fi 13 mm
wewnatrz fi 10
kolnierz fi 17
Wygląda na to, że są takie same. Tak więc kto nie ogarnia zakupu w amayama.com może śmiało brać same tulejki i o-ringi w Agmarze. Są droższe niż w amayama.com ale jeśli uwzględnić przesyłkę to już niekoniecznie.
Myślę, że warto.
Aha, całe wybieraki też są ale tu już różnica w cenie jest istotna.

sirion_1.3 - 2020-11-15, 22:26

Koledzy, czytam ten wątek i się troszkę gubię :-P . U mnie cały ten kosz, czyli 33250-97201 jest luźny. To znaczy na tej zanitowanej tulei się wszystko rusza. Gdzie to poza amayama i za ile można kupić? Agmar, ASO Toyoty? Czy to w ogóle cały ten element da radę wymienić bez grzebania w skrzyni? Chodzi mi ot ten drążek, wchodzący do skrzyni.

Druga sprawa - bo nie wiem też czy dobrze rozumiem. Można kupić też tylko same tulejki drążków i te oringi czyli 90043-86124 i 96711-19011? Tylko gdzie one są? Właśnie na tej zanitowanej tulei?

Joki - 2020-11-16, 23:35

Cytat:
Chodzi mi ot ten drążek, wchodzący do skrzyni.

Na 99 procent trzeba rozbierać skrzynię.

Cytat:
Można kupić też tylko same tulejki drążków i te oringi czyli 90043-86124 i 96711-19011? Tylko gdzie one są? Właśnie na tej zanitowanej tulei?

Są zarówno na tulei zanitowanej jak i tej w drążku do dźwigni dlatego potrzebujesz 4szt. tulei i uszczelek.

Najprościej ściąć zanitowaną końcówkę i albo założyć dopasowaną śrubę ale trzeba dobrać długość gwintu aby tulejka wypadła już na gładkiej części albo np. wywiercić na tokarce otwór w środku tego, oryginalnego trzpienia i przewlec dodatkową śrubę np. M4 z dużą podkładką od strony gdzie był nit żeby unieruchomić trzpień, który teraz będzie tuleją w koszyku. W przypadku zastosowania śruby M10 trzeba też rozwiercić gniazdo koszyka bo od nitowanej strony ma 8mm.
Na drążku biegnącym do dźwigni jest normalna śruba.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group