To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Materia - Luz na dźwigni zmiany biegów.

sirion_1.3 - 2020-11-17, 12:10

Joki napisał/a:

Są zarówno na tulei zanitowanej jak i tej w drążku do dźwigni dlatego potrzebujesz 4szt. tulei i uszczelek.

Ok, czyli wymiana całości odpada. Rozbierać skrzynię :shock:

Joki napisał/a:
Najprościej ściąć zanitowaną końcówkę i albo założyć dopasowaną śrubę ale trzeba dobrać długość gwintu aby tulejka wypadła już na gładkiej części albo np. wywiercić na tokarce otwór w środku tego, oryginalnego trzpienia i przewlec dodatkową śrubę np. M4 z dużą podkładką od strony gdzie był nit żeby unieruchomić trzpień, który teraz będzie tuleją w koszyku. W przypadku zastosowania śruby M10 trzeba też rozwiercić gniazdo koszyka bo od nitowanej strony ma 8mm.
Na drążku biegnącym do dźwigni jest normalna śruba.


Rozwiercić to tam na aucie będzie ciężko pewnie. Ale jeśli by się udało, to wówczas rozumiem, tych dwóch tulejek się nie wymienia? Jak ciąć ten nit to wówczas komplet czyli 4? A robiłeś już w ogóle taki zabieg?
Aha, a ile w Agmarze wołają za te tulejki i oringi? A widzę już :-) 18 zł

Joki - 2020-11-18, 00:23

Cytat:
Rozwiercić to tam na aucie będzie ciężko pewnie.

Bez problemu. Japończycy pokazują w swoim tutorialu, który linkowałem.

Cytat:
jeśli by się udało, to wówczas rozumiem, tych dwóch tulejek się nie wymienia?

Wszystkie cztery się wymienia bo na bank będą rozbite.

Cytat:
robiłeś już w ogóle taki zabieg?

Cały czas nie mam kiedy. Tulejki zakupione wożę tylko.

Joki - 2020-11-22, 12:16

I jeszcze jedno mi się przypomniało. Czasami luz na dźwigni wynika nie ze zużycia tulejek tylko z wybicia gumowych poduszek mocujących pod podwoziem koszyk dźwigni zmiany biegów. Warto najpierw sprawdzić obie rzeczy na podnośniku.
sirion_1.3 - 2020-11-24, 18:34

ok, dzięki. Sprawdzę przy najbliższym pobycie w kanale. Ale u mnie i tak jest na 100 % jest luz na tulejce wybieraka. Także na pierwszy ogień pójdzie to.
Joki - 2021-02-06, 19:31

Postanowiłem w końcu się za to zabrać. Będzie rozwiercenie koszyka do 10mm z obu stron i śruba pasowana M8/10x40 a nie 35 bo przecież jest w niej rowek przy łbie i trzeba dać podkładkę. Druga pójdzie pod nakrętkę i 40mm powinno być idealnie.
Policzmy, tuleja wybieraka 26mm. Dwa kołnierze tulejek po 3mm. Dwa razy ścianka koszyka po 3mm. Razem 38mm. Dwie podkładki po 1mm. Razem 40mm. Bingo.
Otwarte pozostaje pytanie czy wystarczy odstępu do dyfra na włożenie śruby lub chociaż jej końca z nakrętką gdyby ją włożyć z drugiej strony? Widzę, że Japończyk tak zrobił w Copenie.

karloss - 2021-02-06, 21:14

Dzięki za podanie cen za tulejki i oringi. Napisałem maila do Agmaru, mam nadzieję że mają je na stanie. Całego nowego koszyka faktycznie nie ma sensu brać - cena zaporowa.
Też się zastanawiam czy ta śrubę będzie można wkręcić, kurcze nie pamiętam jak to wygląda gdy dwa lata temu wymieniałem olej o robiłem oględziny wybieraka i uszczelnienia na skrzyni.
Teraz idą mrozy to muszę trochę poczekać żeby wjechać na kanał w garażu u ojca.
Dałeś mi do myślenia z tą śruba. Ale tak sobie myślę jak w takim razie wyjąć ten trzpień po roznitowaniu, jeżeli teoretycznie może być problem z wlozeniem drugiej śruby.

Joki - 2021-02-06, 21:19

Cytat:
Ale tak sobie myślę jak w takim razie wyjąć ten trzpień po roznitowaniu, jeżeli teoretycznie może być problem z wlozeniem drugiej śruby.

EVgarage pisał, że zeszlifował z obu stron żeby wyjąć. Tylko nadal nie bardzo wiem co to dało bo skoro trzpień jest spasowany to nie da się zrobić przekosu? Chyba, że rozgiął lekko koszyk żeby wyjąć? Ale to jest stal 3mm. Tego się tak łatwo nie wygina. 🤔

karloss - 2021-02-06, 21:41

Wrzucam zdjęcia jak to wygląda u mnie w Sirionie 1.3. Robiłem je 3 lata temu przy okazji wymiany oleju w skrzyni i przeglądu auta po zakupie. Mi się wydaje, że jest tam miejsce żeby ten trzpień wysunąć. Może trzeba poprosić drugą osobę żeby dodatkowo przesunęła dźwignię zmiany biegów.
Wybierak Sirion

Joki - 2021-02-06, 21:58

karloss napisał/a:
Wrzucam zdjęcia jak to wygląda u mnie w Sirionie 1.3.

Dzięki! Też myślę, że to tylko kwestia wysunięcia wybieraka.

EVgarage - 2021-02-07, 13:15

Przeczytałem to, co wcześniej pisałem ale nie pamiętam już jak to było. Może faktycznie wystarczyło pociągnąć wybierak. Wiem, że później wymieniłem to na auteczku, z inną skrzynią i śmiga więc w taki czy inny sposób jest do zrobienia
karloss - 2021-02-07, 13:56

Wrzucilem do katalogu filmik z widokiem wybieraka i wrzuconym biegiem drugim - wybierak wówczas dosuniety jest maksymalnie do skrzyni. Zapocenie typowe i od 3 lat na tym samym poziomie. W razie czego można próbować odkręcić poduszkę skrzyni (ogranicznik momentu) i wtedy dostęp powinien być znacznie lepszy.
Koledzy a jakie macie przebiegi w swoich daihatsu? Ja mam niecałe 150 tys. km i to na 99% prawdziwy przebieg. Interesuje mnie kiedy mniej więcej następuje wybicie tych tulejek.

Joki - 2021-02-07, 20:39

U mnie jest 150tys. ale myślę, że skręcony. Już z tym luzem kupiłem. Była ma Siriona M3 poniżej 100tys. Pewne na 100 procent. Nie ma żadnych luzów. Ani na lewarku ani na kolumnie i maglu.
EVgarage - 2021-02-07, 22:35

Skrzynia, o której pisałem ten rok temu miała chyba około 120kkm, trudno powiedzieć na ile prawdziwe.
Joki - 2021-02-19, 22:23

Przyszła pasowana M8/10x40 i zonk. Jest luz w tulejach. One mają 10,25mm. Chyba, że zaciskają się po włożeniu w tuleję wybieraka?
karloss - 2021-02-20, 20:48

Trochę dziwne, gdyż wybierak nie jest skrecany tylko zanitowany. Też zmierzylem tulejki, które kupiłem i mają 10,25mm wewnętrznej średnicy. Wg mnie plastik jest zbyt twardy żeby się zacisnal. A jaka dokładnie ma srednice oryginalny bolec? Równe 10mm? Może cała sprawę załatwiają oringi?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group