To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - Reperaturka dźwigni zmiany biegów

Crusader39 - 2020-02-17, 17:34
Temat postu: Reperaturka dźwigni zmiany biegów
Poszukuję reperaturki dźwigni zmiany biegów czy jest jakiś numer części lub gdzieś to można kupić?Przydała by się taka osobna lista zbiorcza takich pierdół w osobnym wątku żeby nie szukać po całym forum.Każdy by mógł coś dodać i wrzucić gdzie daną część można kupić i jaki jest numer katalogowy danego podzespołu bo nie każdy ma dostęp do microkat'a.
Joki - 2020-02-17, 19:07

Jaka reperaturka? Czego dokładnie potrzebujesz?
Crusader39 - 2020-02-18, 15:11

Poszukuję tej jeżeli jest taka możliwość zaznaczonej w kolorze czerwonym, albo w ostateczności całego wybierakawybierak
Crusader39 - 2020-02-18, 20:30

Reperaturka również rozwiązana-Pan z Agmaru pomógł.
maniek1111 - 2021-02-05, 21:40

Hej.
Teraz następny temat do rozwiązania w autku. Mianowicie czy gumowatość lewarka zmiany biegów załatwi reperaturka? Czy też jest to głębszy problem?

Joki - 2021-02-05, 22:43

Który to Sirion bo nie poznaję po zdjęciu? W M3 rozbijają się gumowe poduszki trzymające koszyk dźwigni i plastikowe tulejki w koszyku wybieraka. W M1 raczej nic się nie zużywa. Musiałby to być bardzo duży przebieg. 🤔
karloss - 2021-02-06, 10:52

Joki - czy możesz naprowadzic na wątek odnośnie tych tulejek przy lekarka. Szukam po forum i jakoś nie mogę odnaleźć. Tak przy okazji te tulejki do wybieraka plus metalowa końcówka która jak dobrze pamiętam, żeby zdemontować trzeba wyciąć nit, czy jest to dokupienia w pl czy trzeba ściągać z zagranicy?
Joki - 2021-02-06, 15:19

http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?t=912
Tulejki i uszczelki można kupić w Amayama lub w Agmarze. W zależności od ilości może wyjść taniej tu albo tu. Trzpień jest zanitowany i po ścięciu trzeba zastąpić go śrubą lub wykombinować coś innego. Ja bym przewiercił na tokarce oryginalny trzpień i dał w środek śrubkę M4 lub M5 w zależności jaki otwór uda się zrobić, przez całość z dużą podkładką i nakrętką. Od strony zanotowania trzpień na tylko 7mm i niewiele ścianki zostanie. W przypadku zastąpienia go śrubą M10 trzeba rozwiercić koszyk i dobrze ją spasować.

karloss - 2021-02-06, 19:07

Dzięki Yoki za pomoc! Teraz widze, że sam pisałem w tym wątku:). Ciekawe jaki będzie koszt tulejek plus oringow lub całego wybieraka i oringow. W sumie wygodniej byłoby dopasować nowy koszyk i przerobić go na śrubę m10, bo chyba bym na taką opcję się zdecydował. Niby mój ojciec ma mała tokarke, ale nie wiem czy ratowanie tego nita to dobry pomysł?
Jeszcze mam pytanie gdzie wchodzą te oringi? Czy gdzieś pod te tulejki?

Joki - 2021-02-06, 19:19

Komplet tulejek z uszczelkami na Amayama to niecałe 19$ plus przesyłka niecałe 8$. 26,68$ z przesyłką.
Wybierak to 48,54$. Koszt przesyłki w komplecie z tulejkami i podkładkami rośnie do 23,9$. Koszt przesyłki samego wybieraka to 14,7$
Za tulejki w Agmarze dałem 100zł już z uszczelkami i przesyłką. Wybierak w Agmarze to 400zł.
Nie ma sensu rozwalać nowego koszyka bo po ścięciu nitu zdejmuje się go z tulei wybieraka. Można położyć na stół i wiercić. Jedyny problem to czy da się włożyć śrubę a wcześniej wyjąć trzpień? Czy wybierak wystarczająco się wysuwa? EVgarage, dzięki któremu mamy te szczegóły pisał, że nie. Że obudowa dyfra przeszkadza. Japończykom w Copenie się udało. Czyżby był inny dyfer czy EVgarage nie wysunął wybieraka?

maniek1111 - 2021-02-07, 10:36

Panowie czyli te tulejki znajdują się w połączeniach przy skrzyni biegów tak ? Nie przy drążku pod podwoziem?
Jeszcze pytanie dotyczące samych tulejek. Czy ktoś próbował montować tulejki z mosiądzu ? i drugie pytanie. Czy znana jest grubość kołnierza? Znana jest długość tulejki ale nie wiadomo jaki ma być szeroki kołnierz. Ważne czy ma 1mm czy np 2 mm.

Joki - 2021-02-07, 12:57

Wszystkie wymiary są znane. Średnica wewnętrzna 10mm. Zewnętrzna 13mm. Długość (mniej istotna, można zrobić dłuższe lub krótsze) całkowita 13mm. Średnica kołnierza 17mm. Grubość kołnierza 3mm. Dodatkowo rowek na o-ring na kołnierzu od strony zewnętrznej.
Swoją drogą nie sądzę aby zrobione z mosiądzu były trwalsze. W moim Speedsterze były mosiężne tuleje drążków przekładni kierowniczej firmy Titan Motorsport. Tak produkowali najpierw. Wycierały się bardzo szybko. Już po 30tys. km. Zmodyfikowali przekładnię stosując tulejki z tworzywa (teflonowe). Te nowsze przekładnie są niemal wieczne biorąc pod uwagę życie aut.

maniek1111 - 2021-02-07, 17:48

Jeszcze tylko oroszę o potwierdzenie. Te tulejki wymienia się w połączeniach przy skrzyni tak ?
Joki - 2021-02-07, 20:30

maniek1111 napisał/a:
Jeszcze tylko oroszę o potwierdzenie. Te tulejki wymienia się w połączeniach przy skrzyni tak ?

Tak, jeśli jest tam luz.

maniek1111 - 2021-02-07, 21:09

Dzięki. To i tak temat na wiosnę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group