To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Sirion - kręci ale nie odpala

Crusader39 - 2020-04-10, 07:38
Temat postu: kręci ale nie odpala
Pojawił się problem podczas jazdy silnik zgasł próbując odpalić kręci ale nie odpala(obrotomierz ledwo idzie do góry) dodatkowo hamulec nożny bardzo słabo działa tak jakby był dość twardy przy mocnym naciskaniu prawie wcale nie czuć żeby hamowało.Nie wiem co jest przyczyną. Wymieniane przed awarią były świece zapłonowe, rozrząd, pompa wody wszystkie płyny.
Joki - 2020-04-10, 08:34

Brzmi jak coś z rozrządem. Źle poskładany i coś spadło itp?
Crusader39 - 2020-04-10, 09:37

Raczej nie ,rozrząd był robiony u zaufanego mechanika ,który już nie jeden silnik składał,a poza tym ponad miesiąc czasu jeździłem i nie było problemu.
Crusader39 - 2020-04-10, 11:53

Na biegu po przekręceniu kluczyka chce ruszyć ale po wciśnięciu sprzęgła kręci i nie odpala.
Joki - 2020-04-10, 17:01

Crusader39 napisał/a:
Na biegu po przekręceniu kluczyka chce ruszyć ale po wciśnięciu sprzęgła kręci i nie odpala.

To nie ma związku.
Trzeba sprawdzić czy jest iskra. Jeśli jest to ciśnienie paliwa na listwie. Jeśli też jest to stawiam, że jednak rozrząd był źle złożony i się posypał.

Crusader39 - 2020-04-10, 17:35

obstawiam jeszcze pompę paliwa przypomniało mi się że słyszałem jakby takie stuknięcie z tyłu.Potwierdzi się jak zdiagnozują w serwisie.
Joki - 2020-04-10, 18:11

Iskrę i ciśnienie paliwa na listwie możesz sprawdzić sam. Nawet zwykłym, wodociągowym manometrem. Zdejmujesz rurkę z listwy, do manometru i włączas zapłon. Powinno być 3-4 bary.
Crusader39 - 2020-04-10, 18:33

Dzięki Joki sprawdzę to.
Crusader39 - 2020-04-14, 15:42

Okazało się że brakuje kompresji na wszystkich cylindrach i jest ścięty klin na wale wiec będzie grubo z naprawą.Co jest tego przyczyną to nie wiadomo.
Joki - 2020-04-14, 16:25

Crusader39 napisał/a:
Okazało się że brakuje kompresji na wszystkich cylindrach i jest ścięty klin na wale wiec będzie grubo z naprawą.Co jest tego przyczyną to nie wiadomo.

Współczuję. Takie rzeczy się same nie dzieją. Na 99% ma to związek z wymianą rozrządu.

nielot - 2020-04-14, 20:48

Crusader39 napisał/a:
Okazało się że brakuje kompresji na wszystkich cylindrach i jest ścięty klin na wale wiec będzie grubo z naprawą.Co jest tego przyczyną to nie wiadomo.
Chyba polecisz po drugi silnik lub głowicę lub ścigać będziesz majstra co to naprawiał.
Crusader39 - 2020-05-07, 16:52

Odebrałem auto po wymianie głowicy,ale ręce opadają po przejechaniu ok 10 kilometrów wyskoczył check engine po odczytaniu błedu P0304 czyli wyskakujący zapłon na czwartym cylindrze.Jutro jade ponownie do serwisu Boscha , naprawdę nie mam sił już do tych usterek wydana kupa kasy jak na moje warunki finansowe.Czy to auto jest naprawdę takie awaryjne? Czy brnąć do końca i naprawiać?Co robić? :-(
SQ5IRZ - 2020-05-07, 19:37

Sprawdź po kolei cewki zapłonowe. Możesz np. zamienić miejscami i sprawdzić czy błąd wystąpi na tym drugim cylindrze. Mam co prawda wersję 3-cylindrową, ale miałem problem z wypadającym zapłonem 8 lat temu. Pomogła wymiana cewek (używane, zakupione wysyłkowo w Agmarze). Wcześniej kupiłem nówki marki Mobiletron, ale wszystkie wysiadły po paru miesiącach (!)
Zanim się zorientowałem, że to ich wina, gwarancja już minęła i byłem ponad 4 stówki w plecy...
Do dzisiaj mam spokój.

Joki - 2020-05-07, 21:06

Cytat:
Czy to auto jest naprawdę takie awaryjne?

Tak jak każde, kiedy łapy wsadzi kowal a nie mechanik.

Crusader39 - 2020-05-07, 21:20

Jutro to zdiagnozują bo to ich problem. Cewki napewno wezmę z agmaru bo koszty już duże i chyba trzeba bedzie robić go na raty.A w tym warsztacie ceny z kosmosu już wiecej tam nie pojadę chyba że na ewentualną reklamację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group