Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o awarię
Autor Wiadomość
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 47
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-12-05, 22:12   

vegetto1987 napisał/a:
Darek napisał/a:
http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?t=85


Nie ma nigdzie w internecie napisane, że moje objawy pasują do tego...


To ma bardzo duże znaczenie, sprawdzacie to koniecznie.

Ten układ jest połączony z kolektorem ssącym.
Jego nieprawidłowe działanie może zakłócać działanie silnika.
Niedomykający się zawór w momencie kiedy ma być zamknięty, lub popękane lub nieszczelne połączenia będą owocowały pobieraniem lewego powietrza, co będzie skutkować zaburzeniem składu mieszanki jaka trafia do silnika (za dużo powietrza).

Twoje objawy wskazują jednoznacznie na dwa elementy.
- albo zasilanie silnika w paliwo/powietrze
- albo usterka w elemencie zapłonowym,

całą resztę wykluczam.

Tak jak Ci napisali że coś tam z czujnikiem oleju, to ściema, nie ma żadnego związku z pracą silnika, chyba że podejrzewali, że zaczyna się przycierać wał, na wskutek niskiego ciśnienia, a uwalony czujnik tego nie sygnalizował. (mało prawdopodobne)
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 47
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-12-05, 22:51   

Ja proponuję Ci sprawdzić tak:

Na dobrym sprzęcie diagnostycznym,

Należy zacząć od sprawdzenia czy sterownik zapisał jakiś błąd, czy nie ma jakiś zamrożonych ramek

Przed przystąpieniem dalej należy wyeliminować wszystkie usterki o których dał znać, skasować błędy i sprawdzić czy się nie powtórzą.

1. analiza spalin, uwalona sonda to brak korekty sterownika silnika co do składu mieszanki
sonda wyjdzie na diagnostyce komputerowej (brak wskazań, lub złe wartości), analiza pokaże za bogatą mieszankę i złe wartości składu spalin, na niedziałającej sondzie sterownik wstawia mapę zapłonu uniwersalną , awaryjną, aby silnik działał sprawnie. Znacząco wzrasta wtedy służycie paliwa około 1-2L na 100km, ale przy tym wszystkim silnik powinien pracować równo.
Z tego co się orientuję to protokół OBDII niedziałającą sondę będzie sygnalizował zapaloną kontrolką silnika

jeżeli powyższe jest OK, szukamy dalej

2. Szczelność kolektora ssącego, to co post wyżej, lewe powietrze.
Sterownik zmierzy ilość powietrza poprzez przepływomierz i do niego zastosuje dawkę paliwa, jeżeli dojdzie dodatkowe powietrze mieszanka będzie za uboga, co znowu wykryje sonda Lambda i sterownik dostanie informację o zwiększeniu dawki paliwa ze względu na ubogą mieszankę. W efekcie mamy błędne koło, i być może przelewanie silnika za dużą porcją paliwa. Korekty wtrysków powinny szaleć w zależności od obciążenia silnika.

3. ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, w różnych zakresach prędkości obrotowej silnika
jaki i również pod obciążeniem, Brak odpowiedniego skutkować będzie niedostatkiem ilości paliwa jakie powinno trafić do silnika. Przypadłość dość pospolita we wszystkich autach bez względu na markę (wymienić pompę paliwa)

4. korekty wtrysków, powinny być zbliżone wartością do siebie, jeżeli któryś z nich będzie znacząco odstawał od reszty, można uznać że niedomaga (czyszczenie lub wymiana)

4. Usterka w elementach elektronicznych układu zapłonowego. Wypadanie zapłonu. Świece, cewki, przewody zasilające, te elementy. Generalnie sprawdzić całą instalacje elektryczną, połączenia, zaśniedziałe, skorodowane kostki itp, szukać możliwych przetarć przewodów, zwarć do masy itp, przygniecione przewody.

Coś w końcu uda się znaleźć, jakąś przyczynę,
życzę Ci wytrwałości i szybkiego rozpoznania usterki :-)
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-12-06, 17:49   

vegetto1987 napisał/a:
Darek napisał/a:
http://daihatsu.com.pl/viewtopic.php?t=85


Nie ma nigdzie w internecie napisane, że moje objawy pasują do tego...


Każdy pojętny z doświadczeniem majster nie przestraszy się tych aut bo nic nadzwyczajnego w tych autach w ich konstrukcji nie ma i co mogłoby ośmieszyć ,brakiem wiedzy wyrafinowanego mechanika i nie bojącego się roboty .Ale widocznie i tacy mało pojętni nadal są .
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 47
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-12-06, 18:27   

Dobre :-) :-) :-)
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-06, 18:58   

Prawda jest taka, że jest mnóstwo patałachów, którzy umieją tylko metodą prób i błędów wymieniać losowo kolejne części. Na koszt klienta oczywiście. Takiego, który przeprowadzi diagnozę a nie tylko odczyta błędy z komputera, ze świecą szukać. Niezależnie od marki auta. Po prostu z popularnymi radzą sobie lepiej bo znane są powszechnie typowe usterki.
Opisywałem już wielokrotnie przygody z Sirionem mojej pięknej sprzed 5 lat. Jeden patałach nie dokręcił jednej nakrętki, trzymającej masę komputera. Przez pół roku nie było elektryka samochodowego, który potrafiłby odnaleźć przyczynę nieodpalania auta. Tylko wymyślali kolejne elementy do wymiany. Co bardziej bezczelni próbowali oddać auto i zainkasować pieniądze za naprawę, kiedy robiło się cieplej, metal się rozszerzał i autko odpalało. Mimo, że nic nie zrobili i nie wiedzieli dlaczego autko zaczęło działać.
Mi diagnoza z naprawą zajęła 15 minut z oscyloskopem i multimetrem.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-12-06, 21:04   

Joki napisał/a:
Prawda jest taka, że jest mnóstwo patałachów, którzy umieją tylko metodą prób i błędów wymieniać losowo kolejne części. Na koszt klienta oczywiście. Takiego, który przeprowadzi diagnozę a nie tylko odczyta błędy z komputera, ze świecą szukać. Niezależnie od marki auta. Po prostu z popularnymi radzą sobie lepiej bo znane są powszechnie typowe usterki.
Opisywałem już wielokrotnie przygody z Sirionem mojej pięknej sprzed 5 lat. Jeden patałach nie dokręcił jednej nakrętki, trzymającej masę komputera. Przez pół roku nie było elektryka samochodowego, który potrafiłby odnaleźć przyczynę nieodpalania auta. Tylko wymyślali kolejne elementy do wymiany. Co bardziej bezczelni próbowali oddać auto i zainkasować pieniądze za naprawę, kiedy robiło się cieplej, metal się rozszerzał i autko odpalało. Mimo, że nic nie zrobili i nie wiedzieli dlaczego autko zaczęło działać.
Mi diagnoza z naprawą zajęła 15 minut z oscyloskopem i multimetrem.


Zgadza się w 100%,ale przeważnie to nie mechanicy z zawodu tylko udający ich często przebranżowili się z innego zawodu na mechanika,bo trzeba jakoś zarabiać byle dużo i jak najmniejszym kosztem pracy ,by mieć coś włożyć do garka.
 
 
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-20, 12:57   

Zostawiłem samochód mojemu przyszłemu teściowi i po kilku mechanikach jeden stwierdził, że muszę wymienić łańcuch rozrządu - ponieważ jest naciągnięty...

Czy to możliwe, że moje objawy są od tego?
_________________
Only God Can Judge Me.
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 47
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-12-20, 23:01   

Z tego co pamięta to pisałeś że szarpanie nie jest od razu tylko jakiś czas po uruchomieniu silnika. Jeżeli tak, to tą diagnozę zupełnie to wyklucza.
Gdyby łańcuch był na tyle rozciągnięty ;-) , żeby mogło to wogóle wpłynąć na pracę silnika, to tak czy inaczej działo by się to już w pierwszej sekundzie od uruchomienia silnika, a tak nie jest.

według mnie :-D
Diagnoza do bani.

Szukaj dalej....

Posprawdzałeś to co ci podpowiedziałem?????
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
Garbus 


Samochód: Daihatsu Materia
Wiek: 44
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 47
Skąd: Mielec - podkarpacie
Wysłany: 2016-12-20, 23:02   

vegetto1987 napisał/a:
Na chwilę obecną robi mi się sytuacja patowa...
Pojechałem samochodem do Grudziądza, gdzie mam zaufanego mechanika.
Szarpało, ale dałem radę.

Zostawiłem go na parę dni i do dziś słyszę tylko przez telefon od Teścia, że kolejni mechanicy poddają się.

Podobno wyciągnięty został silnik i fizycznie sprawdzony został - NIC.
Podejrzewano czujnik ciśnienia oleju - wykluczone.
Dziś miał być sprawdzany po raz kolejny komputerowo, więc siedzę i czekam na wieści....


Macie może jakieś pomysły?
Podobno jeszcze może być problem z sondą?

Proszę o pomoc! :-/




Poza tym ktoś podobno wyciągał silnik i sprawdzał fizycznie, takie coś by dojrzał na pewno???
_________________
08' Daihatsu Materia 1,5 103KM
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55KM
87, Peugeot J5 Adriatic Kamper 2,5D 74KM

07' Lancia Thesis 2,4 mJTD
07' Daihatsu Materia 1,3
97' Kappa 2,0 VIS
87' Le Baron GTC 2,2 TURBO
72' VW Garbus 1,3
 
 
vegetto1987 


Samochód: Daihatsu Sirion M3 2005 1.3 64 kW 87 KM
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-29, 15:42   

Dziś zapadł podobno wyrok...

Mechanik chciał zmieniać łańcuch rozrządu, ale okazało się że nawalił mi... WARIATOR.

Moje pytanie - skąd mogę takowy wziąć?
Pytam, gdyż widzę, że jest on bardzo ciężki do zdobycia...
_________________
Only God Can Judge Me.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-29, 19:49   

Napisałem już w drugim wątku. ASO Toyota albo dowolny sklep z częściami do Toyoty. To jeden z popularniejszych silników w Yarisie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9