Silnik przerywa poniżej 2500 obrotów L251 EJ-VE |
Autor |
Wiadomość |
Leoncio
Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-05-07, 23:59 Silnik przerywa poniżej 2500 obrotów L251 EJ-VE
|
|
|
Witam!
Ostatnio pojawił mi się taki dziwny objaw. Dzieje się tak po nagrzaniu silnika (na chłodnym zaraz po uruchomieniu nie zauważyłem) Obojętnie który jest bieg objaw ten sam. Tak jakby zaczynał działać na 2 gary ... przynajmniej tak mi się kojarzy . Jak przygazuje albo zredukuje bieg i wejdzie na wyższe obroty to wraca do normy i działa wzorcowo. Ktoś ? Coś? Jakieś pomysły ?
Przy okazji kiedyś miałem odwrotny problem zaczynał przerywać powyżej 3500 obrotów i po solidnym poszukiwaniu okazało się że to był problem z czujnikiem MAP (kabelek zasilania przerwany) |
_________________ Niech moc będzie z Wami |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-05-08, 07:07
|
|
|
Najprawdopodobniej znowu coś z elektryką. Skoro tak to warto najpierw zeskanować kody błędów. Może da to jakąś podpowiedź?
Gdyby problem był z zasilaniem w paliwo to raczej pogłębiałby się wraz ze wzrostem obrotów. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Leoncio
Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-05-09, 07:58
|
|
|
Dzięki za szybka reakcję! Oczywiście błędów jak na razie brak. Czyściutko.
Wcześniej pojawiał się "misfire" czyba 301 ale teraz jest spokój. Trochę pogrzebałem w necie i pojawił się
ciekawy temat otóż chodzi o EGR. Czy to może mieć jakiś związek bo po objawach zaczyna mi coś pasować ... |
_________________ Niech moc będzie z Wami |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-05-09, 08:04
|
|
|
W EJ-VE nie ma EGR. W każdym razie nie znalazłem go ani w serwisówce ani w silniku.
;) |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Leoncio
Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-05-09, 08:39
|
|
|
a to sporo tłumaczy... szkoda bo już myślałem że może znalazłem usterkę no nic trzeba szukać dalej... tak się jeszcze zastanawiam na sondą lambda ale czy możliwe takie objawy ?!? |
_________________ Niech moc będzie z Wami |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-05-09, 15:07
|
|
|
Wątpię. Szukałbym w zapłonie i szerzej w elektryce. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Leoncio
Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-05-15, 07:24
|
|
|
No niestety wczoraj przy dłuższej trasie 300 km w ostatniej fazie nasiliło się szarpanie na niskich obrotach (z reguły poniżej 2500 ) ale jest jedna "dobra" informacja pojawiły się kody błędów i tak : P0300 , P0301, P0303 .
Pierwszy to ogólne wypadanie zapłonu co jest wynikiem drugiego i trzeciego (na pierwszym i trzecim cylindrze) ale co może być przyczyną ???? Kiedyś coś takiego mi się działo w tym autku i okazało sie że sprężynka doprowadzająca prąd do świecy się przekrzywiła i weszła głębiej obok elektrody co powodowało przeskok iskry z boku do masy zamiast na elektrodę . Wystarczyło to poprawić i było potem OK |
_________________ Niech moc będzie z Wami |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-05-15, 10:40
|
|
|
Jeśli i na drugim byłby problem to przyczyny szukałbym od modułu zapłonu do komputera. Sam komputer ręcznej mało prawdopodobne ale w takim przypadku albo cewki, albo kable lub elementy mechaniczne jak ta sprężynka. No i same świece. Oglądałeś jak wyglądają? |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Leoncio
Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-05-15, 20:33
|
|
|
Zgadza się ! Wszystko po trochu się przyczyniło. Na świecy w 3 cylindrze wyraźny ślad iskry na porcelance.
Wymiana świec. Zaizolowanie. Przejażdżka wykazała znaczną poprawę. Objawy właściwie zniknęły. Zobaczymy co będzie dalej. Dzięki za przydatne odpowiedzi. |
_________________ Niech moc będzie z Wami |
|
|
|
|
tomjag
Samochód: L251
Wiek: 50 Dołączył: 12 Maj 2018 Posty: 11 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2018-05-12, 16:19
|
|
|
Dzień dobry. Chciałbym się przywitać z szanownym gronem i od razu prosić o pomoc. Co prawda przeczytałem powyższy temat i okazuje się, że mam własnie identyczne objawy. Gdy auto jest zimne, to idzie bez zająknięcia, niestety gdy przejedzie ok 8-10 km pojawia się lekkie szarpanie w zakresie 2-3 tysięcy obrotów, które stopniowo się nasila. Gdy podróżuje z prędkością obrotową powyżej 3 tys. auto pracuje normalnie. Dodam, że chodzi o model L251S z 2005. Wymieniłem świece, niestety nic to nie dało mimo, że zauważyłem na starych (wszystkich), że są lekko okopcone. Filtr powietrza wymieniony, spalanie w sumie w normie bo w granicach 4,6l/100km. Powyższa usterka umożliwia użytkowanie auta, ale jest bardzo irytująca :(. Zastanawiałem się nad wymianą cewek, ale w ogólnym chaosie nie znalazłem pasujących nowych cewek. Dodatkowo dodam, że przy wymianie świec zauważyłem, że wkładając cewkę nie poczułem oporu przy wkładaniu, czy tak ma być? |
|
|
|
|
|