Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z siriona do Trevisa
Autor Wiadomość
gremliner 

Samochód: Daihatsu Trevis
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2017-08-20, 09:55   Silnik z siriona do Trevisa

Witam,
Mam w posiadaniu Daihatsu Trevis w automacie. Samochód jest genialny, ale chciałbym zrobić z niego małą rakietę. Tzn. Myślę nad zamontowaniem silnika 1.3 87km z Siriona. Auto byłoby cichsze i bardziej dynamiczne. Czy ktoś orientuje się jak mają się sprawy technincze montaż i ewentualnie czy da rade i czy wytrzyma skrzynia automatyczna która jest w oryginale w trevisie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-20, 12:01   

Ogólnie będzie łatwiej, jak przeszczepisz silnik ze skrzynią, wiązkami i komputerem. Sama skrzynia automatycznia nie będzie działać bez komputera, chyba, że w dawcy silnika była taka sama. A w to wątpię.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-20, 14:36   

Tak w ogóle to mój pomysł ;) Tylko realizuję go jak Sójka wybierając się za morze.
Na pewno da radę tylko na Twoim miejscu robiłbym od razu K3-VET 129KM z YRV GTti. Też jest automat. Jest nawet anglik z niedużym przebiegiem na Allegro.
Nie wiem tylko czy się zmieści. Trzeba zmierzyć odstęp między nadkolami. Trzeba też będzie pewnie dorobić łapy silnika bo nie kojarzę L251 ani 651 z silnikiem 1.3. Chyba, że od M3 da się podpasować.
Wiesz, mam M3 i L651? Zmierzę i popatrzę jak to wygląda.
Edit: niestety zapomniałem, że M3 też mam 1.0
Nic z pomiarów.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-20, 20:10   

Joki db prawi, co do wyboru silnika.
A Trevis ma jakąś ramę silnika? Pewnie taką małą jak M3?
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-20, 20:44   

Taka sama z wyglądu ale raczej mniejsza. Chociaż nie mierzyłem. W sumie podłoga chyba ta sama co L251, L276, M3, M4?
Obawiam się tylko rozstawu nadkoli. W YRV GTti od strony rozrządu było może 2cm. luzu do nadkola. Trevis jest węższy.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-26, 15:18   

Obejrzałem sanki i mocowanie silnika w Trevis-ie i Sirionie M3. Jest tak samo. Co prawda w Sirionie 1KR-FE ale chodzi o sanki i poduszki.
Teraz tylko pytanie jaki jest rozstaw nadkoli a właściwie podłużnic w YRV? Jeśli ktoś zmierzy to porównamy i będzie wiadomo czy K3 wejdzie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-26, 20:28   

Mogę zmierzyć rozstaw podłużnic w L701, gdzie K3 wchodzi bez kłopotu. Na 99.9% w YRV jest tak samo. Ale nie wiem, czy autor tematu jest nadal zainteresowany.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-26, 20:30   

W sumie to wiem, że tam jest jakieś 83cm.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gremliner 

Samochód: Daihatsu Trevis
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2017-10-01, 07:39   

Witam,

tak jestem nadal zainteresowany. Dawca jest na allegro tak jak wspomniał kolega Joki. Niestety nie miałem ostatnio zbytnio czasu by zająć się tematem. Gość ,który ma na sprzedaż jest z Wawy praktycznie tak jak ja więc jak uda mi się znaleźć trochę czasu to podjade i zobacze jak to wygląda i czy trevis nie jest za wąski w nadkolach. Szukam też kogoś kto ewentualnie zająłby się swapem tego silnika. Orientuje się ktoś jaki mniej więcej koszt ?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-01, 08:14   

Czy Trevis nie jest za wąski to możesz zmierzyć, podałem mniej więcej szerokość z dawcy.

Ja mógłbym się zająć taką konwersją. Koszt trudny jednoznacznie do ustalenia, najuczciwiej rozliczać się po roboczogodzinie.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 9