Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
L7 (L701) Podstawowe info
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-09-19, 12:00   L7 (L701) Podstawowe info

W tym miejscu chciałbym wyjaśnić kilka bzdur, które lansują sprzedawcy aut, próbując zachęcić do kupna nietypowego modelu.
Akurat Cuore jest jednym z najpopularniejszych i w miarę znanym modele w Polsce, niemniej jednak jest to wiedza pobieżna, zasłyszana gdzieś, bez konkretów.


Model ten znany jest pod kodem producenta jako seria L700. W wyszukiwarkach części zwykle oznaczanym skrótowo jako L7 albo L701 (bo egzemplarze serii 701 najczęściej są spotykane w EU). Była produkowana także seria 710/711, która miała napęd na cztery koła.
Autko bazuje na tej samej płycie podłogowej co Sirion M1 i YRV, więc wiele elementów zawieszenia i napędu jest takich samych lub bardzo podobnych.
Zawieszenie przednie jest wyjątkowo nieskomplikowane. Proste wahacze, w które bezpośrednio wchodzi stabilizator (tylko przez tuleje metalowo-gumowe). Jeden punkt podparcia w podłużnicy, jeden w piaście. Żadnych łączników itp. Stabilizator pełni jednocześnie funkcję ustalająca położenie wahaczy w płaszczyźnie pionowej. Dlatego wahacze nie muszą być trójkątne.
W Europie L7 ma zwykle ten sam silnik 1.0, serii EJ co w Move, Sirionie M1, YRV. Występował on w dwóch odmianach. EJ-DE (starsza wersja) i EJ-VE (nowsza wersja ze zmiennymi fazami rozrządu). Obie wersje mają rozrząd na pasku zębatym. Ten sam silnik można tez znaleźć w nowszej generacji Cuore L251 i bazującym na niej Trevis-ie L651. Tam jednak jest już kolektor plastikowy i nieco zmodyfikowana głowica.
UWAGA! Silnik ten nie ma nic wspólnego z silnikami stosowanymi w Toyocie Yaris, Aygo itp! To zupełnie inna, starsza konstrukcja. Sprzedawcy zwykle kłamią w ogłoszeniach aby zachęcić potencjalnego nabywcę. W ogóle w L7 nie ma chyba prawie żadnej części wspólnej z jakimkolwiek, innym modelem Toyoty? Może jakiś drobiazg typu pompa wody czy jakieś czujniki ale nic poza tym!
Ręczna skrzynia biegów montowana w Cuore L7 to M5H, taka sama jak w wielu innych modelach Daihatsu. Skrzynie M5H różnią się wersją do konkretnego modelu w zależności od konfiguracji przełożeń.
Cuore L7 można spotkać w wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej. Najbardziej ubogie wersje mają dwie poduszki powietrzne i nic poza tym. Nie znajdziemy w nich nawet ABS-u czy wspomagania kierownicy. Najbogatsze mają klimatyzację manualną, 4 poduszki, ABS, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, obrotomierz, elektryczne szyby i lusterka, światła przeciwmgielne. I to by było na tyle.
Zdarzają się także egzemplarze z klasyczną, automatyczną skrzynia biegów (4 biegi) produkcji Aisin Warner.
Na rynku można spotkać wersje z silnikiem 1.3 ale to są prywatne przebudowy bo model ten nie był produkowany z tym silnikiem.
Autka mechanicznie są wyjątkowo bezawaryjne. Zadbane są nie do zdarcia.
Słabym punktem są blachy podatne na korozję, podobnie jak w innych modelach Toyoty czy Mazdy z tych roczników.
Zużycie paliwa waha się od 3,5 do 5l. w zależności od trasy i stylu jazdy.
Autko jest zaskakująco dynamiczne, szczególnie w dolnym zakresie obrotów. Przy wyższych obrotach, mimo zmiennych faz rozrządu, traci werwę.
Samochód prowadzi się bardzo neutralnie. Podsterowność typowa dla przednionapędówek jest prawie nieodczuwalna a nieobciążony tył bywa lekko nadsterowny.
Polecam autko do miasta ponieważ jest bardzo zwinne, ma bardzo mały promień skrętu, jest wąskie przez co wciska się w każda lukę natomiast małe silniczek i małe, 12-calowe kółka sprawiają, że podróżowanie na trasie i nierównych drogach bywa uciążliwe.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
karmi

Samochód: cuore
Dołączył: 04 Paź 2019
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-10-04, 10:18   

cześć,
mam automatyczną skrzynie biegów i są w niej tylko 3 biegi do przodu

pozdrawiam
 
 
serduszko

Samochód: Cuore L251, Outback 3.6
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-22, 01:40   

Czy w tym modelu L701 jest złącze OBD?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-11-22, 17:51   

serduszko napisał/a:
Czy w tym modelu L701 jest złącze OBD?

Złącze jest ale w tym, który miałem (1999) skaner OBDII się nie łączył. Ponoć przed Y2k było OBDI? To mogłoby wyjaśniać przyczynę.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-23, 15:57   

Potwierdzam. Skaner łączy się od silnika EJ-VE czyli chyba od 01. roku.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-11-23, 17:07   

EVgarage napisał/a:
Potwierdzam. Skaner łączy się od silnika EJ-VE czyli chyba od 01. roku.

Co ciekawe w moim był EJ-VE. Musiała być zmiana standardu interface około 2000 roku, niezależnie od silnika.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 8