Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z czujnikiem wałka rozrządu M1
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1940
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-06, 21:48   

...ale skąd są impulsy na Twoim to dobra zagwozdka?
Może łapie aż z krzywki? Tylko wtedy byłoby ich mniej. Ewentualnie może są tam jakieś przetłoczenia, otwory w tym wałku i to wystarcza aby zaindukować zmianę?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-10-06, 22:58   

Przetłoczeń nie ma. Jest gładko. Do krzywki za daleko. Otwór jeden, pewnie do wywarzenia. Zostaje mi tylko zmiana szybkości, ale to też czysta teoria.
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-10-07, 09:45   

Chciałbym zweryfikować czy ktoś wymienił jeden wałek czy obydwa. W części pod deklem wałki są chyba identyczne. Muszę sprawdzić czy jest fazer. Wpadłem na pomysł, aby wysterować przez PWM siłownik od faz. Pytanie jakiej reakcji silnika powinienem się spodziewać, jeśli na wolnych obrotach zmienię fazę.
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-10-09, 21:21   

Próbowałem dziś z przełącznikiem faz. Na wolnych obrotach żadnej reakcji ( o ile powinna być). Jedynie było słychać pracę elektromagnesu.
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-10-29, 16:10   

Okazało się, że obydwa wałki były podmienione. Wymieniono na używane. Czujniki się zsynchronizowały i błędy dały się wykasować. Jest jednak nowy problem bardzo głośnej pracy. Klepanie gdzieś spod pokrywy zaworów, gdzieś spod osłony rozrządu a i chyba pompa wspomagania dokłada swoje. Rozrząd był ustawiany na znaki.
 
 
waldi 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 55
Skąd: Olecko
Wysłany: 2017-11-11, 22:01   

Pomierzyłem dziś sygnały z czujników. Niestety brakowało kolejnego kanału by pokazać sterowanie przełącznika faz. Przy pomiarze miał stałe wysterowanie na poziomie 28%, gdzieś czytałem, że na postoju i tak się nie włącza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8