Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kierownica
Autor Wiadomość
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 03:15   Kierownica

Jak zdjąć kierownicę w Cuorianie? Nie chcę czegoś zniszczyć.
Promień skrętu w jedną jak i drugą stronę taki sam, nie ściąga, a kierownica krzywo.
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 08:07   

Jeśli jak wyjmiesz klucz blokuje się na prosto to musisz rozłączyć przy pedałach i obrócić, jeśli blokuje się i jest krzywo to faktycznie samą kierownicę.

Przypadek pierwszy, odsłaniasz miejsce za pedałami, gdzie kolumna wchodzi w podłogę, odkręcasz osłonę i później śrubka na krzyżaku. Zdejmujesz, obracasz wkładasz na nowo i skręcasz.
Przypadek drugi, 2 śrubki torx po bokach od tyłu, żeby odkręcić poduszkę powietrzną, jak wyjdzie to odsłoni nakrętkę trzymającą kierownicę. Luzujesz ją ale nie odkręcasz całkowicie i szarpiesz kierownicę bo będzie zapewne się trzymać. Jak już poruszysz to odkręcasz nakrętkę, obracasz kierownicę, zakładasz i skręcasz.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 08:08   

Choć generalnie i tak pewnie lepiej by było pojechać na zbieżność
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 14:56   

W sumie na zbieżność mógłbym podjechać, chociaż steruje sie bez zarzutu, nie ściąga. Wydaje mi się, że przy tym przekreceniu (ok 15-20st) byłoby odczuwalne skutki złej zbieżności.
No właśnie o tej drugiej opcji myślałem, dzieki. :)
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 16:30   

W razie co to niedaleko mnie robią niedrogo i db.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-11-20, 18:39   

Adute napisał/a:
W sumie na zbieżność mógłbym podjechać, chociaż steruje sie bez zarzutu, nie ściąga. Wydaje mi się, że przy tym przekreceniu (ok 15-20st) byłoby odczuwalne skutki złej zbieżności.
No właśnie o tej drugiej opcji myślałem, dzieki. :)


Zdaje się ,że kolega niedawno pisał o jakiejś naprawie w zawieszeniu jeśli było robione to nie ma co grzebać z kierownicą ,bo takie objawy występują w aucie jak u kolegi w poście zawsze po jakiejś naprawie np. wymiana końcówek drążków, wahaczy,sworzni,amorów czy przegubów.Brak ustawienia zbieżności u kolegi spowoduje nieświadome po pewnym czasie zdarcie wewnętrznej lub zewnętrznej opony i wtedy będzie miał kolega niezłe wydatki na nowe obuwie do auta.Konsekwencją każdej ingerencji w zawieszenie jest ustawienie zbieżności .
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-20, 22:48   

Tak, prawda, wahacze były wymieniane. Ale kierownica była krzywo juz wcześniej.
Trochę ściągał, ale okazało się, że wystarczy opony podpompować.
Nie mniej, pojadę na zbieżność, ale wydaje mi się, że to nie to.
EV, podałbyś adres tego warsztatu?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-21, 08:18   

Tak, poszło na PW.
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-26, 06:30   

Chyba muszę jednak pojechać na tę zbieżność najpierw. Na mokrych zakrętach traci przyczepność, bardzo podatny na Aquaplanig. Nawet na zwykłych nierównościach samochód potrafi sam skręcać. No i przy wysokich prędkościach, przy gazie w podłodze ściąga na prawo, a jak odpuszczę to w lewo.
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-26, 09:29   

No tak jest. To pojedź gdzie Ci dałem namiar i przejdzie jak ręką odjął ;)
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Adute 

Samochód: Cuore L701
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 50
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-26, 23:38   

Jutro chyba to zrobię. W sobotę mieli zamknięte. :)

EDIT: Zrobiłem zbieżność. Ponoć była tragedia. :D 7-8mm każde koło zbieżne. Czyli razem 1,5cm... :/ Dużo nie przejechałem, ale te 15km do domu wystarczyło, żeby stwierdzić, że jest o niebo lepiej. Zawieszka trochę lepiej i przede wszystkim ciszej wybiera małe dziury, dużo lepiej klei się przy wyższych prędkościach, nic nie ściąga, kierownica prosto - Generalnie: super.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 9