Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
L251 problem po wymianie klocków
Autor Wiadomość
szczepan84 

Samochód: Daihatsu cuore
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2017-07-05, 08:34   L251 problem po wymianie klocków

Witam mam ciekawy problem pojechałem na przegląd i okazało sie ze słabe hamulce.. ściągałem koła i już wiadomo co jest zapieczone prowadnice po jakimś czasie udało mi sie je rozebrać (palnik+wd40) kupiłem nowe klocki wyczyściłem trzpienie i ich siedziska kupiłem specjalny smar do tego poskladalem i dupa koła ciężko sie kręcą rozegrałem jeszcze raz i wszystko ok po złożeniu znowu to samo stwierdziłem ze zrobię jazdę próbna moze sie ułoży tam wszystko i nic po przejechaniu 4km koła gorące a nakrętki parzą... miał już moze ktoś taki problem? Moze ktoś kto to wcześniej robił złe poskładał a ja złożyłem tak jak rozebralem. Proszę o pomoc moze jakieś fotki jak ktoś jest na etapie zmieniania klocków.
_________________
Szczepan
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1062
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-07-05, 22:12   

Nie mam zdjęć ale może to Ci pomoże:

_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
szczepan84 

Samochód: Daihatsu cuore
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 2017-07-06, 10:09   

Dziękuje za pomoc niestety hamulce wyglądają troszkę inaczej i tarcze są nie wentylowane wiec jeśli masz schemat innego typu to bardzo bym prosił pozdrawiam
_________________
Szczepan
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1062
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-07-06, 11:38   

To masz tą drugą wersję... Była w moim wątku o hamulcach do Trevis-a.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
fafa69 

Samochód: Daihatsu
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Lubań
Wysłany: 2017-12-17, 10:37   

Witam
Podzielę się doświadczeniem
Postanowiłem wymienić tarcze i klocki. Rozebrałem, dokładnie wyczyściłem, nasmarowałem i poskładałem hamulce. Już podczas składania napotkałem pierwszy problem z włożeniem trzpieni, były dokładnie wyczyszczone i nasmarowane, ale nie można było ich wsunąć na tyle by złapały za gwint. W końcu się udało, dokręciłem ale koło obracało się bardzo ciężko. Ponownie rozkręcanie, wyczyszczenie, nasmarowanie i dalej ten sam kłopot, bardzo ciężko obracające się koło. Postanowiłem dokładnie wyczyścić trzpień ale go nie smarować, no i się udało, dokręciłem trzpienie i koła zaczęły się normalnie kręcić. Wniosek, zbyt dożo smaru na trzpieniach, które jednocześnie odbijają klocki na zasadzie sprężyny. Nawciskałem smaru w gniazdo z myślą, że jak posmarujesz to pojedziesz, działanie okazało się mylnym założeniem, w gnieździe trzpienia wytwarza się wysokie ciśnienie podczas skręcania smar staje się bardzo dobrą uszczelką i nie pozwala na kręcenie kół, tak mocno odbija.
Pozdrawiam
_________________
Cuore
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8