Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przerywa poniżej 2500 obrotów L251 EJ-VE
Autor Wiadomość
Leoncio 

Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-05-08, 00:59   Silnik przerywa poniżej 2500 obrotów L251 EJ-VE

Witam!
Ostatnio pojawił mi się taki dziwny objaw. Dzieje się tak po nagrzaniu silnika (na chłodnym zaraz po uruchomieniu nie zauważyłem) Obojętnie który jest bieg objaw ten sam. Tak jakby zaczynał działać na 2 gary ... przynajmniej tak mi się kojarzy . Jak przygazuje albo zredukuje bieg i wejdzie na wyższe obroty to wraca do normy i działa wzorcowo. Ktoś ? Coś? Jakieś pomysły ?
Przy okazji kiedyś miałem odwrotny problem zaczynał przerywać powyżej 3500 obrotów i po solidnym poszukiwaniu okazało się że to był problem z czujnikiem MAP (kabelek zasilania przerwany)
_________________
Niech moc będzie z Wami :-)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-08, 08:07   

Najprawdopodobniej znowu coś z elektryką. Skoro tak to warto najpierw zeskanować kody błędów. Może da to jakąś podpowiedź?
Gdyby problem był z zasilaniem w paliwo to raczej pogłębiałby się wraz ze wzrostem obrotów.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Leoncio 

Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Śląsk
  Wysłany: 2017-05-09, 08:58   

Dzięki za szybka reakcję! :mrgreen: Oczywiście błędów jak na razie brak. Czyściutko.
Wcześniej pojawiał się "misfire" czyba 301 ale teraz jest spokój. Trochę pogrzebałem w necie i pojawił się
ciekawy temat otóż chodzi o EGR. Czy to może mieć jakiś związek bo po objawach zaczyna mi coś pasować ...
_________________
Niech moc będzie z Wami :-)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-09, 09:04   

W EJ-VE nie ma EGR. W każdym razie nie znalazłem go ani w serwisówce ani w silniku.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Leoncio 

Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-05-09, 09:39   

:mrgreen: a to sporo tłumaczy... ;-) szkoda bo już myślałem że może znalazłem usterkę :-) no nic trzeba szukać dalej... tak się jeszcze zastanawiam na sondą lambda ale czy możliwe takie objawy ?!?
_________________
Niech moc będzie z Wami :-)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-09, 16:07   

Wątpię. Szukałbym w zapłonie i szerzej w elektryce.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Leoncio 

Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-05-15, 08:24   

No niestety wczoraj przy dłuższej trasie 300 km w ostatniej fazie nasiliło się szarpanie na niskich obrotach (z reguły poniżej 2500 ) ale jest jedna "dobra" informacja ;-) pojawiły się kody błędów i tak : P0300 , P0301, P0303 .
Pierwszy to ogólne wypadanie zapłonu co jest wynikiem drugiego i trzeciego (na pierwszym i trzecim cylindrze) ale co może być przyczyną ???? Kiedyś coś takiego mi się działo w tym autku i okazało sie że sprężynka doprowadzająca prąd do świecy się przekrzywiła i weszła głębiej obok elektrody co powodowało przeskok iskry z boku do masy zamiast na elektrodę . Wystarczyło to poprawić i było potem OK :-)
_________________
Niech moc będzie z Wami :-)
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1034
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-15, 11:40   

Jeśli i na drugim byłby problem to przyczyny szukałbym od modułu zapłonu do komputera. Sam komputer ręcznej mało prawdopodobne ale w takim przypadku albo cewki, albo kable lub elementy mechaniczne jak ta sprężynka. No i same świece. Oglądałeś jak wyglądają?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Leoncio 

Samochód: Cuore L251 2005 r.
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2017-05-15, 21:33   

Zgadza się ! Wszystko po trochu się przyczyniło. Na świecy w 3 cylindrze wyraźny ślad iskry na porcelance.
Wymiana świec. Zaizolowanie. Przejażdżka wykazała znaczną poprawę. Objawy właściwie zniknęły. Zobaczymy co będzie dalej. Dzięki za przydatne odpowiedzi. :-)
_________________
Niech moc będzie z Wami :-)
 
 
tomjag 

Samochód: L251
Wiek: 45
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Polanica
Wysłany: 2018-05-12, 17:19   

Dzień dobry. Chciałbym się przywitać z szanownym gronem i od razu prosić o pomoc. Co prawda przeczytałem powyższy temat i okazuje się, że mam własnie identyczne objawy. Gdy auto jest zimne, to idzie bez zająknięcia, niestety gdy przejedzie ok 8-10 km pojawia się lekkie szarpanie w zakresie 2-3 tysięcy obrotów, które stopniowo się nasila. Gdy podróżuje z prędkością obrotową powyżej 3 tys. auto pracuje normalnie. Dodam, że chodzi o model L251S z 2005. Wymieniłem świece, niestety nic to nie dało mimo, że zauważyłem na starych (wszystkich), że są lekko okopcone. Filtr powietrza wymieniony, spalanie w sumie w normie bo w granicach 4,6l/100km. Powyższa usterka umożliwia użytkowanie auta, ale jest bardzo irytująca :(. Zastanawiałem się nad wymianą cewek, ale w ogólnym chaosie nie znalazłem pasujących nowych cewek. Dodatkowo dodam, że przy wymianie świec zauważyłem, że wkładając cewkę nie poczułem oporu przy wkładaniu, czy tak ma być?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8