Sirion II 1.3 - wymiana wahaczy (sworznie) |
Autor |
Wiadomość |
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-10, 23:47
|
|
|
Przyznam się, że pisałem z pamięci bo jakiś czas temu zaglądałem z kanału pod spód Siriona i wydawało mi się, że jest to nitowane jak w wielu innych markach, np. w fordzie, gdzie tuleje + sworznie wymienia się osobno i jest to normalna procedura.
Z drugiej strony jak jest robiona regeneracja takiego wahacza w daihatsu? Przecież nowe tuleje są wprasowywane + montowany jest nowy sworzeń - wniosek nasuwa się sam. Raczej bym się zastanowił od jakiego innego auta pasuje sam sworzeń? |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
pawka
Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55 Dołączył: 25 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-06-11, 13:10
|
|
|
Umiar w ocenie odpowiedzi i zdrowy rozsądek!!Czy to, że producent nie przewidział naprawy skreśla jej możliwość?A może chodzi o kupowanie oryginalnych części?Swego czasu zakłady Politechniki Wrocławskiej(kształcą przyszłych inżynierów!) regenerowały właśnie m.in. wahacze ,czy narażali by się na krytykę ?Czy nowa część jest zawsze lepsza od regenerowanej?A co z tanimi częściami zamiennymi niewiadomego pochodzenia?Bywa ,że rozpadają się po bardzo krótkim użytkowaniu (wady materiałowe,kiepska jakość wykonania itp.).Troszkę inny temat-użytkuję z powodzeniem opony bieżnikowane niemieckiej firmy King Meiler .Myślę ,że nie pozwolili by sobie na brak homologacji i braku zgodności z przepisami na tamtym rynku!Podsumowując :zdrowy rozsądek i trochę uśmiechu bo zrobiła się stypa |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1944 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-06-11, 16:41
|
|
|
karloss napisał/a: | jest robiona regeneracja takiego wahacza |
Jest ścinany dekielek od dołu. Wyjmowany sworzeń z panewkami. Dospawana tuleja z gwintem. Wkładany jest nowy sworzeń z nową panewką. Zakręcany dekielek.
Gotowe.
Profesjonalnie i trwałe. Bardziej niż fabryczny bo z lepszych materiałów.
Nikt nie rusza konstrukcji wahacza bo jest spawana i mogłoby to być po pierwsze ryzykowne a po drugie ciężko byłoby zachować geometrię. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
|