Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Terios J2. Overdrive sam się wyłącza i mruga "O/D OFF&q
Autor Wiadomość
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-05-04, 22:31   Terios J2. Overdrive sam się wyłącza i mruga "O/D OFF&q

Witam.
Kupiłem właśnie Teriosa J2 w automacie z lekkim defektem. Jeździ się pięknie - cud mniut tylko....
Sprzedający poinformował mnie że czasem (raz na tydzień albo i rzadziej) potrafi nagle zacząć mrugać kontrolka "O/D OFF" i bieg się redukuje do max 3 (zgodnie z funkcją "O/D OFF"). Wystarczy się wtedy zatrzymać wyłączyć i włączyć zapłon by kontrolka gasła i jazda wróciła do normy - aż do kolejnego razu. Nie ma to nic wspólnego z przypadkowym naciśnięciem guzika O/D na drążku automatu.
Przejechałem dopiero kilkaset km i nic się nie wydarzyło ale mając problem w pamięci i szukam koncepcji naprawy.
Dla jasności sam overdrive mogę włączyć/wyłączyć guzikiem i działa jak zawsze - od 9 lat mam Siriona M3 w bezawaryjnym automacie więc automat no problem w obsłudze - wiem jak jest gdy wszystko gra ;-) :-) .
Z tego co się wstępnie zorientowałem to mrugajaca O/D OFF sugeruje jakiś problem w skrzyni biegów - niekoniecznie z samym overdrivem.
Zatem gdy to się pojawi czy muszę jechać do kogoś kto sprawdzi na komputerze jaki błąd wywaliło i nie gasić silnika nim to zrobi? Dobrze myślę? Czy nie czekać i jechać już bo błąd jest gdzieś w pamięci jak długo się go nie skasuje manualnie (choć kontrolka już nie świeci ostrzegawczo).
Ktoś miał z czymś podobnym do czynienia?
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-04, 22:00   

Auto naprawione - tak twierdzi fachowiec który się nim zajmował. Oby miał rację.
Teraz trzeba pojeździć trochę i sprawdzić czy faktycznie usterka nie wróci. Jako że pojawiała się nieregularnie to pewnie kilka setek kilometrów trzeba będzie poczekać.
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1064
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-06-05, 06:31   

Czy wiadomo co było przyczyną?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-06, 23:05   

Elektronik twierdzi, że poluzowane styki w kompie skrzyni (u mnie jest centralka daihatsu nr 26). To ponoć dość częsta przypadłość japońskich suvek i terenówek bo komp A/T jest zbyt sztywno zamontowany i od drgań z czasem coś popuści.
Do tego namotanie w wiązkach kabli idących do szyny CAN obu komputerów (wywalało kody błędów C1207, C1301, i do czujników C1233, C1231 i C1244 ale czujniki po sprawdzeniu rezystancji były ok więc pewnie poszedł tropem pierwszych dwóch). Fabryczny feler, który podobno zdarza się w Rav4 oraz którymś z Mitsubishi.
Każde z osobna a już na pewno połączenie tych dwóch usterek daje takie błędy, pojawiające się ni z gruchy ni z pietruchy i znikające bez zapisu w kompie A/T, więc skojarzył, że może być podobnie (bo to był jego pierwszy Terios).
Dla niego jasna sprawa i jest pewny, że naprawił bo wie już co, gdzie i jak. Polutował w kompie i powymieniał niektóre kable w wiązkach.

Na razie przejechane mam pod 100 km i auto jeździ super. Pojeździmy, zobaczymy ale jestem dobrej myśli.

Ok długie już wyszło a moge jeszcze ze 3x tyle opisac wchodząc w szczegóły poszukiwań. Jakby ktos chciał coś bliżej to pytać
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1064
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-06-07, 18:26   

Brzmi to trochę nieprawdopodobnie ale oby miał rację.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-10, 20:56   

No właśnie po niespełna tygodniu i przejechaniu około 100 kilometrów problem wrócił.
Najpierw przy parkowaniu jak już auto stało to cię zapaliła lampka ostrzegawcza poślizgu. Ona według książki daje znać gdy włączy się:
a)VSC - system kontroli stabilności pojazdu,
b) TC-system kontroli trakcji
c) DAC-system kontroli jazdy po stromym stoku
d) system kontroli jazdy po stromym wzniesieniu.
Pięknie, ładnie - tylko, że auto stało na prostym i niczego nie włączałem.
Postało ze 2 godziny a po ruszeniu i przejechaniu 2-3 kilometrów jeb! Znowu O/D OFF.
Echhhhhh. :-?
Jutro jadę do elektronika niech to wreszcie skutecznie naprawi.
(edit)
Nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego bo zdarzało się już wcześniej że występowały osobno ale naprawiane były razem.
(edit 2)
Nagrałem kiedyś filmik jak akurat obie na raz nap....
https://youtu.be/AcZfIqibaro
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-11, 08:42   

Czytając dokładnie instrukcję obsługi ustaliłem, że zapalenie się lampki ostrzegawczej poślizgu było związane najpewniej z punktem d) aktywacją systemu jazdy po stromym wzniesieniu.

Przedziwnie się toto wzbudza bo najwyraźniej wystarczy zatrzymać się i stać chwilę z wciśniętym hamulcem. Charakterystyczny pojedynczy sygnał brzęczykiem gdy kontrolka zaczęła mrugać a potem podwójny gdy przestała wskazuje na to właśnie.

Zeskanuję wieczorem strony 208-210 instrukcji i jakoś tu je umieszczę bo dość to skomplikowane w opisie i nie chce mi się przepisywać a chciałbym z Wami sprawdzić czy dobrze rozumiem w jakich warunkach się toto aktywuje.
Uznając, że mogło dojść do aktywowania nie zaliczam tego już do usterek.
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-11, 23:01   

Wrzucam posklejany skan kilku stron z instrukcji.


Czy możecie powiedzieć jak rozumiecie moment aktywacji tego "systemu kontroli jazdy po stromym podjeździe"? (u Skody nazywa się to HHC a w Daihatsu? ktoś wie?)
Wychodzi, że wystarczy się zatrzymać i trzymać nogę na hamulcu. Co przecież jest jak najbardziej normalne w automatach bo inaczej na "D" auto by dalej chciało jechać. Grunt żeby na "P" czy "R" nie włączać ani też ręcznego nie zaciągać bo wtedy to się nie aktywuje.
Przecież zwykłe krótkie zatrzymanie na światłach spełnia te warunki.
To co, mam na każdych światłach "P" wbijać albo ręczny zaciągać?
Do tej pory najczęściej na parkingu się włączał, nawet na tym idealnie płaskim.
Gdzie tu detekcja stromego podjazdu to nie wiem.
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-06-12, 09:11   

Już wiem co i jak bo wziąłem auto od żony i pojechałem posprawdzać.
Kiepsko to jest przetłumaczone w instrukcji.
Zamiast "gdy pedał hamulca po zatrzymaniu jest dalej przyciskany" powinno być "gdy pedał hamulca po zatrzymaniu wcisnąć jeszcze mocniej".
Idzie to tak:
Gdy zatrzymuję się i trzymam nogę na hamulcu ze stała siłą to nic się nie dzieje. Gdy jednak stojąc już docisnę mocniej hamulec to dopiero wtedy jest pojedynczy sygnał i zaczyna mrugać kontrolka.
Tak więc kierowca może świadomie zdecydować kiedy chce by się to aktywowało. Gdy zrobi to nieświadomie ucząc się dopiero samochodu to się zastanawia czy aby to nie jest jakaś usterka tak jak ja właśnie. ;-)
Kończę zatem ten monolog off topic.
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-08-21, 22:17   

Jest ciąg dalszy monologu.
Auto było jeszcze 2 razy u elektronika.
W połowie czerwca przy pierwszej poprawce wymienił jeszcze szynę CAN w kompie A/T na najszybsza możliwą - aby się wreszcie kod błędu zapisał.
Oprócz tego (intuicyjnie lub idąc chyba tropem błędów które zapisane były uprzednio w kompie silnika) podpiął się do czujników ABS w kołach i jeździł sprawdzając je przez dłuższy czas. Okazało się, że jeden z tyłu co jakiś czas lekko świruje. Rozebrali, wyczyścili i sprawdzili jeszcze raz. Uspokoił się.
Odebrałem auto i było ok przez jakieś 500 kilometrów (rekord!) ale pewnego ranka wróciło.
Terios poszedł zatem w połowie lipca do drugiej poprawki. Znów nic nie zapisało w kompie. Ograniczyli się podobno tylko do wyczyszczenia pozostałych czujników ABS.
Efekt?
Przejechałem już prawie 3 tyś km i ufff... spokój, usterka nie wróciła. :-D
Może od początku chodziło o świrujące bo zasyfione czujniki ABS? Oby. :mrgreen:

Jakie to mogło mieć przełożenie na wywalanie mrugającego O/D OFF i wprowadzanie skrzyni w tryb awaryjny? Nie wiem, ale chętnie poczytam co o tym myślicie.

Dobra wiadomość jest też taka, że elektronik za obie poprawki nie wziął ani grosza.
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1064
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-08-22, 05:28   

Cytat:
chętnie poczytam co o tym myślicie.

...że to nie koniec.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
rez.edy 

Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 48
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-10-29, 23:10   

Hmmm... Jakby to delikatnie napisać.... Już 5 tyś km i ciągle wszystko gra :-D
_________________
jest:
Dai Terios J2, 1.5 4WD A/T
Toy Hiace RCH19, 2.7 4WD M/T
był:
Dai Sirion M3 4WD A/T
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1064
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-10-30, 11:22   

rez.edy napisał/a:
Hmmm... Jakby to delikatnie napisać.... Już 5 tyś km i ciągle wszystko gra :-D

Trzymam kciuki za to aby już tak zostało bo jak dla mnie to działania elektryka wyglądały na częściowo pozorowane a częściowo błądzenie po omacku.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9