Wymiana sprzęgła L701 |
Autor |
Wiadomość |
MacGregor
Samochód: Cuore L701, Subaru Impreza
Dołączył: 12 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-03-12, 09:22 Wymiana sprzęgła L701
|
|
|
Witam
Świeżo kupione Cuore 99' w którym mam do wymiany sprzęgło, przyjmę podpowiedzi ''jak nie wywarzać otwartych drzwi''.
Do praktyków , czy lepiej skrzynię wyjąć, czy może silnik?
Jakie niespodzianki mnie czekają, na co i z czym się przygotować.
Na co zwrócić uwagę, co przy okazji sprawdzić-wymienić.
Wszelkie porady mile widziane.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-03-12, 13:05
|
|
|
Z tego co pamiętam to trzeba opuścić sanki i wyjąć skrzynię ale pewnie EVgarage wie lepiej?
I pewnie się zaraz zjawi? |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-03-13, 08:05
|
|
|
Tak jest. Nie ma fizycznej opcji, żeby zdemontować skrzynię z silnikiem w samochodzie. Trzeba zdemontować ramę i wyjąć cały napęd razem. Może to brzmi nieco strasznie ale nie jest wcale takie trudne. Rama trzyma się na 4 śrubkach, cięgna skrzyni biegów 2, pcphersony 4, kolumna kierownicza 1, wydech 2 (pewnie będą potrzebne nowe).
Najlepiej wyjechać na jakimś wózku przed samochodzik. Półosie mają ściskane pierścienie zabezpieczające przed wyskoczeniem więc trzeba je podważyć jakimś łomem. Do skrzyni wchodzą niecałe 2l oleju, znając życie nie był nigdy zmieniany. Wymiana sprzęgła to izi pizi poza tym, że w PL jest dziwny zwyczaj niedostarczania narzędzia do centrowania tarczy. Polecam od razu wymienić uszczelniacz wału silnika, lepszego momentu nie będzie a zapewne guma przypomina już bardziej plastik.
Moment dokręcania docisku 14,7-21,6Nm. Moment dokręcania zamachu do wału 78 +- 5,7 Nm.
A skoro skrzynia będzie już na wierzchu to polecam też wyjąć, wyczyścić i przesmarować element poruszający łożyskiem wyciskowym. Mają tendencję do klejenia się po tylu latach używania. |
|
|
|
|
MacGregor
Samochód: Cuore L701, Subaru Impreza
Dołączył: 12 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-03-14, 07:12
|
|
|
Dziękuję za odzew i instrukcje.
Silnik wyjęliśmy (+2 kolegów) bez wyjmowania ramy i skrzyni. Ale nie ma jak to mówią róży bez kolców.
Poduszka tylna już nadwątlona (nie jest porwana, ale czy ona tak się luźno porusza?) więc ażeby ją wyjąć to tu już zonk bo ni jak bez odkręcenia ramy jej się nie odkręci.
Sprzęgło nadaje się do kosza-na złom, zamówiony już nowy cały zestaw.
Oczywiście odkręcimy tą ramę, bo tak powinno być od początku, ale też i będzie wygodniej cały zespół umieścić później w "budzie".
Jeszcze odnośnie półosi:
"Półosie mają ściskane pierścienie zabezpieczające przed wyskoczeniem więc trzeba je podważyć jakimś łomem."
Gdzie one są przy przegubach wewnętrznych czy zewnętrznych? |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-03-14, 07:56
|
|
|
Na obu. Choć w tym kontekście istotne są wewnętrzne. |
|
|
|
|
|