YRV Turbo odpala i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Przemek_w198
Samochód: yrv
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2019-03-18, 21:17 YRV Turbo odpala i gaśnie
|
|
|
Witam,
mam problem z moim daihatsu YRV turbo.
Auto po każdej próbie odpalenia pracuję przez 2-3 sek i gaśnie.
Objawy identyczne jak od uszkodzonego czujnika wałka rozrządu. Mam drugiego sprawnego w którym po odpięciu czujnika walka rozrządu zachowuj się identycznie!
Podmieniłem: czujnik wałka rozrządu, wałka korbowego, Zawór VVt, koło od zmiennych faz, świece, cewki zapłonowe.
Wiązka wygląda na sprawą, po odpięciu każdego czujnika widać błędy od konkretnego czujnika.
Odpala i pracuje na Plaku, co prawda trochę przy tym dymi i wtedy wywala błąd p1349
Rozrząd wymieniony, olej syntetyk po płukance.
Czy miał ktoś kiedyś problemy z ECU lub imo w tym samochodzie.
Może jakieś sugestie gdzie jeszcze szukać, bo kończy mi się cierpliwość.
Dziękuje za wszelką pomoc. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-03-19, 21:34
|
|
|
Ja bym spróbował drugim kluczem, o ile jest. Później można odłączyć antenę immo i zobaczyć co się stanie. Trochę to dziwne bo wydaje mi się, że w tych autach immo nie pozwala w ogóle na rozruch |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Wojtex
Samochód: Daihatsu cuore
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 64 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-03-19, 22:46
|
|
|
Dokładnie, immo bym raczej odrzucił, odcina całkowicie zapłon w tym samochodzie |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1934 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-03-20, 07:10
|
|
|
Pompę paliwa jeszcze sprawdziłbym. Może nie być wydajna i tylko napompowuje ciśnienie przed rozruchema nie wystarcza przepływu do pracy silnika. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Przemek_w198
Samochód: yrv
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2019-03-20, 16:59
|
|
|
Imo faktycznie odcina całkowicie, wyjąłem psetkę z kluczyka i próbowałem odpalić dobrego. Objawy takie same jak po odłączeniu czujnika położenia wału korbowego, odcina zapłon całkowicie.
Pompę postaram się dzisiaj sprawdzić, niestety jest zatankowany pod korek i będę musiał najpierw spuścić trochę |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Przemek_w198
Samochód: yrv
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2019-03-22, 20:43
|
|
|
Witam,
Pompa wyjęta, sitko nawet OK.
Na wszelki wypadek podmieniłem z drugim, nie pomogło .
Przy okazji zamieniłem zawór ograniczający, a następnie całą listwę.
Dalej nie odpala.
Objawy tak jak przy uszkodzonym przepływomierzu albo którejś cewce zapłonowej.
Czy może ktoś się orientuje czy jest tu jakaś możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu? Na kole pasowym widziałem znaki.
Może w jakiś dziwny i tajemniczy sposób zapłon się rozjechał? |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-03-23, 21:44
|
|
|
Raczej nie. Zapłonem steruje ECU na bazie info z czujników położenia wału i wałka (wałków).
Ale to w momencie jak odpala i zaraz gaśnie to traci paliwo czy iskrę? |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Przemek_w198
Samochód: yrv
Wiek: 41 Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 4 Skąd: siedlce
|
Wysłany: 2019-03-27, 20:56
|
|
|
Witam,
problem rozwiązany
Po rozebraniu obudowy rozrządu okazało się że klin od koła pasowego na którym jest też zębatka wskazująca położenie wału korbowego rozpękł się i wypadł.
Wał się obracał ale zębatka obracała się jak chciała i dlatego sypało błędami, czyli p1349 widział jako błąd synchronizacji.
Jako ciekawostka dodam że klin pasuje od Yarisa 1.0 lub 1.3. Śruba koła zresztą też, tak samo jak uszczelnia wtrysków.
Temat raczej do zamknięcia.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
|
|