Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty
Autor Wiadomość
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-20, 15:45   

Przewód znalazłem, był trochę dziwnie krótki, ale wymieniłem ten zawór i jakoś udało się to podłączyć. Odłączyłem klemy i po jakimś czasie podpiąłem znowu. Odpalam auto - obroty trzyma około 1200, silnik brzmi jakby lepiej, check engine zgasnął. No to jadę na próbną przejażdżkę. Przy pierwszym skrzyżowaniu auto zgasło, przy hamowaniu obroty spadały na minimum i gasnął, po odpaleniu na nowo to samo, jak dałem bieg i gazu przy odpalaniu to ruszył i jakoś udało mi się wrócić, ale teraz generalnie nie mogę odpalić bo obroty spadają i gaśnie. Jakiś pomysł co mogło pójść nie tak?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-20, 17:28   

Może jednak ta symetria budowy jest ważna?
Nie wiem.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-09, 11:54   

Ze zmiennymi fazami rozrządu sobie poradziłem, auto zyskało zdecydowanie na mocy, jednak problem obrotów dalej występuje. Teraz zauważyłem taką zależność, że gdy odpalę na zimnym silniku to ma te obroty ok, trzyma ok. 1000, natomiast wraz z wzrostem temperatury rosną oborty - aż do ok. 1600 i tak trzyma na rozgrzanym silniku. Wymieniłem czujnik temperatury płynu, ale nic nie pomogło. Ktoś ma jakiś pomysł?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-09, 15:14   

Powinno być odwrotnie. Może coś z podłączeniem krokowca?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-09, 15:59   

Krokowy był wymieniony razem z przepustnicą, podłączony jest dobrze. Check engine też już nie świeci (nawet od grzałki sondy nie wywala już bledu). Czujnik temp. powietrza może?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-09, 20:10   

Mi to wygląda nie na usterkę tylko jakby ktoś łapy włożył i coś namotał.
Podłącza ELM327 na Bluetooth, uruchamiasz Torque na smarku i obserwujesz pomiary czujników. I od razu widać, który pokazuje głupoty.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 121
Skąd: Głowno
Wysłany: 2019-05-09, 22:49   

najpierw trzeba znać zakres pracy czujników , a dopiero po tym wnosić czy wskazuje dobrze. U mnie jest moc odpalona czujników, ale widać jedynie że wskazują. I nie u wszystkich wiem o co chodzi. Jeśli znasz zakres pracy głównych czujników to bardzo proszę podziel sie wiedzą.
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 121
Skąd: Głowno
Wysłany: 2019-05-09, 22:52   

z obrotami do 4000 miałem nielada przeboje zdaje się z niepodłączonym wężykiem do map sensora.
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
Darek

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 121
Skąd: Głowno
Wysłany: 2019-05-09, 22:59   

jeżeli chodzi o czujnik zmiennych faz rozrządu , do mojego yrv 1,3 znalazłem po numerach od yarisa 1,0. Ten od yarisa 1,3 , którym mnie częstowano na szrocie był inny , identyczny z siriionem M3 1,3, A zębatki są różne w yrv i sirion M3, inaczej mają wycięcia.
_________________
M201, było M301 , było L501
 
 
seventh

Samochód: YRV
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-10, 10:13   

U mnie ten od Yarisa 1.3 hula, tylko musiałem zmienić mocowanie bo było na odwrót, a wycięcia są identyczne po zmianie mocowania. W każdym razie błędu nie ma i jak pisałem samochód odczuwalnie zyskał na mocy. Pozostał problem tych obrotów, już nie mam pojęcia od której strony to ugryźć.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-10, 10:16   

Cytat:
najpierw trzeba znać zakres pracy czujników

Czujnik temperatury powietrza to akurat jest wynik oczywisty. Wystarczy spojrzeć na pogodę w smarku. ;-)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9