Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik EJ
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-09-01, 12:59   Re: Silnik EJ

pawka napisał/a:
...Czy mógłbyś rozwinąć czemu lepszy niż KR-FE? A przy okazji : jak się sprawują silniki od starszych modeli L501 i L201 ? ( Rozglądam się za takim na auto na dojazdy do roboty.) Wyczytałem ,że wchodzi 2,6l oleju co przy pojemności 847 cm chyba bardziej się sprawdza niż u następców .

Napisałem, że silnik EJ ma wyższą kulturę pracy a nie, że jest lepszy. Pracuje bardziej aksamitnie i gładko niż KR, który przypomina pracą silnik Malucha.
Poza tym KR jest pod każdym względem lepszy. Jest trwalszy, jest na łańcuchu, zawiera więcej oleju, ma większą moc. Wszystko przy takim samym a nawet mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.
Starszych silników z generacji sprzed EJ nie znam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-01, 22:09   

Podziękował! :-)
_________________
Paweł
 
 
pawka 

Samochód: było:skoda100, peugeot104 jest applause ''93
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-26, 10:17   

A tu o e10 https://www.acea.be/uploa...MPATIBILITY.pdf ,na końcu listy jest Daihatsu
_________________
Paweł
 
 
Zawadzki95 

Samochód: Daihatsu Cuore VI, Ford Probe, Mazda 6
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Szczecin (Bezrzecze)
Wysłany: 2019-01-29, 20:47   

Cześć, od około dwóch miesięcy posiadam Cuore z 2005 roku, przebieg 130 tyś, używam go intensywnie w pracy (dowóz jedzenia). Zrobiłem już dwie wymiany oleju, jedna zaraz po zakupie druga po 4 tyś km. Oleju weszło około 2.5 l (po zlaniu wlałem do pojemnika z miarką ). Po 3,5 tyś km dolałem jakoś 100-200 ml wiec myślę, że zużycie oleju w normie. Olej planuje zmieniać co 5 tyś km na pokrywie silnika jest tabelka, niby można po 7.5 tyś ale jakoś nie potrafię rozszyfrować ile tam wchodzi. Czy mieliście problem z filtrami oleju od Filtrona ? Przy pierwszej wymianie uszczelka na nim puszczała i wstawiłem ze starego i było ok. Teraz zastosowałem Bosch'a z wypukła uszczelką i siedzi idealnie :mrgreen: . Mam jeszcze jedno pytanie też macie tak, że drążek od zmiany biegów na luzie sobie lata/drży ( w innych autach tak miałem/mam , ale tutaj to on sobie jakoś tak bardziej podryguje ;D )
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 619
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-01-29, 23:35   

Witaj ja stosuje za każdą wymianą ten http://filtron.eu/pl/znaj...rtNumber=OP+564 i nie ma problemów , prawidłowo co 5 tys . trzeba wymieniać i 2,5 litra tam wchodzi , drążek biegów jest jak pal wbity i ani drgnie na luzie i tak powinno być.
 
 
Zawadzki95 

Samochód: Daihatsu Cuore VI, Ford Probe, Mazda 6
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Szczecin (Bezrzecze)
Wysłany: 2019-01-30, 00:23   

Musze sprawdzić ten nr Filtrona może jakiś inny miałem. Wiadomo co może być przyczyną, że drążek lata, przejmować się tym w ogóle ? Bo pierwsza myśl to poduszki skrzyni albo silnika
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-30, 08:11   

Mogą być wybite. Ten silnik dość mocno drży. W końcu to 3 cylindry. Mogą też być wyrobione elementy łączące drążki od dźwigni do skrzyni.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
SQ5IRZ 

Samochód: Sirion 1.0 4WD automat EJ-VE LPG (sprzedany)
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2019
Posty: 19
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-05-27, 14:36   

Mam rozumieć, że przez 7 lat byłem w błędzie myśląc, że mam silnik EJ-DE? :]
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-27, 16:54   

Na zdjęciu jak najbardziej jest silnik EJ. Czy DE czy VE to niewiadome. Możesz sprawdzić na tabliczce na grodzi, możesz zobaczyć czy ma czujnik położenia wałków i zawór olejowy.

Pytanie - po co ktoś zamontował 4 wtryskiwacze gazu? LOL
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1934
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-27, 18:14   

EVgarage napisał/a:
Czy DE czy VE to niewiadome.

Przecież widać zawór sterowania zmiennych faz i rurkę olejową do niego.
To na 100% EJ-VE.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
SQ5IRZ 

Samochód: Sirion 1.0 4WD automat EJ-VE LPG (sprzedany)
Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2019
Posty: 19
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-05-27, 22:01   

EVgarage napisał/a:
Pytanie - po co ktoś zamontował 4 wtryskiwacze gazu? LOL
Po prostu nie było u tego producenta listew z 3 wtryskiwaczami.
Joki napisał/a:
To na 100% EJ-VE.
Dzięki, to by wyjaśniało, dlaczego pierwotnie zakupiona uszczelka pokrywy zaworów nie pasowała.

Uzupełniając, moje przeświadczenie wynikało z treści tabliczki znamionowej,

co przedstawia załączony obrazek:
Ostatnio zmieniony przez SQ5IRZ 2019-06-10, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10