Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki na nierównościach
Autor Wiadomość
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-05-31, 16:13   

Jak sanki luzujesz od kierowcy to i od kierowcy musisz wyciagac. Chyba ze cale sanki opuscisz to wtedy obojetnie
.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-31, 16:54   

masanie napisał/a:

1 kiere zablokuj jak juz poluzujesz srube krzyzaka bo nie wiadomo w jakim bedzie polozeniu, czy wlozysz klucz.
2 tak
3 tak to ta sruba. Odkrecasz od wewnatrz auta bo za pedalami ta guma jest przylapana obejma na 3 srubki.
4 tak to te sruby. Jak je odkrecisz tylko od kierowcy to trzeba brecha odgiac (opuscic) sanki tak o okolo 5cm. Mozna podwazyc i wlozyc jakis klocek w miejce tej sruby sanek po lewej.


Sorry, że tak dopytuje, ale nie chce utknac na czymś drobnym.
Ad. 3 odkrecam śrubę kolumny od strony kabiny? Czy odkrecam te 3 śruby mocujące gumowa osłonę i po jej zdjęciu dostaje się do sruby od strony grodzi silnika?
Do reszty nie mam pytań. Będę robić z kanału, więc trochę wygodniej.
Dzięki.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-06-02, 07:26   

[quote="karloss"]
masanie napisał/a:


Ad. 3 odkrecam śrubę kolumny od strony kabiny? Czy odkrecam te 3 śruby mocujące gumowa osłonę i po jej zdjęciu dostaje się do sruby od strony grodzi silnika?
Do reszty nie mam pytań. Będę robić z kanału, więc trochę wygodniej.
Dzięki.



Od strony kabiny lepszy dostęp do krzyżaka.
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-03, 19:33   

Nowy magiel zamontowany.
Wymienione też końcówki drążków.
Stary magiel oryginał i na pierwszy rzut oka końcówki daihatsu, albo oryginał albo wymienione w serwisie (mam książkę serwisową do niecałych 100 tys. km a teraz 142).
Musiałem powalczyć z końcówkami i je grzać bo nie chciały wyjść.
Nowy magiel niemal identyczny i całkiem nieźle wygląda.
W starym maglu nie było luzu na prowadnicach drążka od kolumny kierowniczej. Były już znane dobrze luzy na końcach maglownicy i na jednym z przegubow drążka kierowniczego. Więc w zasadzie całość do wymiany.
Teraz na nierownosciach cisza, jeszcze pozostalo ustawienie zbieznosci.
Potwierdzam, do śrub zawieszenia (trzeba odkręcić 3) bez klucza udarowego nie ma co podchodzic. Mi sie sprawdzil akumulatorowy 400Nm.
Zrobiłem wg opisu Kolegi masanie. Dzięki za pomoc:)
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-06-07, 20:37   

Super. Podrzuc jeszcze link jaka maglownice kupiles. Sam sie zastanawiam czy regenerowac czy wymienic. Napewno z 4 lata bede musial nim pojezdzic
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-08, 10:38   

Nowy zamiennik magla kupiłem przez alledrogo w Agmarze (mam nadzieję, że za reklamę w przyszłości dadzą jakiś upust;) ), ale można znaleźć niemal identyczną ofertę w necie w innym sklepie. Cena praktycznie ta sama. Nie ma problemu ze znalezieniem.
Wcześniej dopytałem czy magiel będzie pasować na 100% i jak mi Pani potwierdziła to się zdecydowałem.
Magiel przysyłają z odkręconymi drążkami (niższe koszty przesyłki), więc samemu trzeba to skręcić, założyć osłony i trytytki.
Jak pisałem wcześniej wymieniłem też końcówki drążków bo nie było sensu starych przekładać. Co prawda był problem z wybiciem starych pomimo użycia ściągacza, ale na szczęście powodem nie była rdza. Więc jak ktoś będzie się za to samodzielnie zabierać to raczej polecam uwzględnić zakup końcówek dla świętego spokoju.
Końcówki TRW JTE505, JTE504 (uwaga sprzedawane są bez nakrętek).
Podsumowując koszty:
- maglownica 620zł
- końcówki drążków 140zł
- zbieżność 100zł
łącznie: 860zł.
Sporo, ale gdybym zdecydowałem się na regenerację (sam zawiózł do warsztatu magiel) to taniej byłoby w sumie z 300zł. Jak mam jeździć tym autem 2-3 lata to różnica znikoma.
A sam nie chciałem oddawać całego auta po przeczytaniu różnych opinii.
_________________
Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-06-18, 06:53   

Też zamówiłem :) mam nadzieje że troche wytrzyma chociaz na drogach w moim mieście nie wróżę długiego żywotu :)
 
 
masanie

Samochód: feroza
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 23
Skąd: mazury
Wysłany: 2020-06-19, 09:12   

karloss, możesz do mnie zadzwonić w wolnej chwili? 555
Ostatnio zmieniony przez masanie 2021-10-13, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karloss


Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-27, 14:42   

Pod poniższym linkiem umieściłem instrukcję mojego autorstwa nt. demontażu przekładni w sirionie m300:

Demontaż i montaż przekładni kierowniczej w Daihatsu Sirion M300

Podziękowania również dla kolegi masanie, za pomoc przy omawianiu szczegółów demontażu :)
Ostatnio zmieniony przez Joki 2020-06-28, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11